Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Ljudet på datorn fungerar inte?

• Ljudet på datorn fungerar inte?

Publicerad av nikke på 2 juli, 2007 vid 07:20

Har ett problem, mitt ljud fungerar att spela musik på webradio, cd m.m. men inte på youtube, någon som kan hjälpa mig att finna felet, blir galen snart! :-/

laving svarade 17 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • nikke

Medlem
    2 juli, 2007 vid 19:35

@NIKKE 393877 wrote:

Har ett problem, mitt ljud fungerar att spela musik på webradio, cd m.m. men inte på youtube, någon som kan hjälpa mig att finna felet, blir galen snart! :-/

Måste man vara reggad eller nått för att höra ljudet från youtube, kör ljudet genom en hemmabioanläggning om någon undrar.

• sioman

Medlem
    2 juli, 2007 vid 20:26

Volym knappen på “you tube fönstret”? Nej, men testa att ladda ner ny uppdatering till ditt ljud kort ochså om det e flash lr va det e ladda ner senaste flash?

• nikke

Medlem
    2 juli, 2007 vid 21:42

@SiomaN 394137 wrote:

Volym knappen på “you tube fönstret”? Nej, men testa att ladda ner ny uppdatering till ditt ljud kort ochså om det e flash lr va det e ladda ner senaste flash?

Ok, jag ser filmerna men hör inget ljud och allt annat ljud fungerar alldeles utmärkt, skumt värre och FRUKTANSVÄRT irriterande! :-/ Och volymknappen har jag förstått för länge sedan…haha. men tack för att du påpekade det! 🙂

• sioman

Medlem
    3 juli, 2007 vid 11:50

@NIKKE 394164 wrote:

Ok, jag ser filmerna men hör inget ljud och allt annat ljud fungerar alldeles utmärkt, skumt värre och FRUKTANSVÄRT irriterande! :-/ Och volymknappen har jag förstått för länge sedan…haha. men tack för att du påpekade det! 🙂

Haha.. Best att testa…hehe:tongue:

• mr_johan

Medlem
    3 juli, 2007 vid 13:17

har du testat att installera senaste flash som SiomaN sa? testa annars det. finns att ladda hem på adobes hemsida.
    finns problemet i både internet explorer och mozilla firefox? testa och se, har för mig att dom har olika flashplugins och mozilla brukar ladda hem det senaste automatiskt.

• sioman

Medlem
    3 juli, 2007 vid 13:23

@mr_johan 394296 wrote:

har du testat att installera senaste flash som SiomaN sa? testa annars det. finns att ladda hem på adobes hemsida.
    finns problemet i både internet explorer och mozilla firefox? testa och se, har för mig att dom har olika flashplugins och mozilla brukar ladda hem det senaste automatiskt.

Det är flash Youtube drivs på va?

• mr_johan

Medlem
    3 juli, 2007 vid 13:30

@SiomaN 394299 wrote:

Det är flash Youtube drivs på va?

japp!!

• jonaish

Medlem
    3 juli, 2007 vid 18:10

Är ljudkortet sönder om man inte kan öppna volymkontrollen?
    Har absolut inget ljud alls å allt är aktiverat….

Ella kan ljudet försvinna om man inte har den riktiga XPpro installerat på datorn?

• mr_johan

Medlem
    5 juli, 2007 vid 19:07

@jonaish 394366 wrote:

Är ljudkortet sönder om man inte kan öppna volymkontrollen?
    Har absolut inget ljud alls å allt är aktiverat….

Ella kan ljudet försvinna om man inte har den riktiga XPpro installerat på datorn?

låter som fel/ingen drivrutin. men kan säkert bero på piratkopia av xp också.

• jonaish

Medlem
    5 juli, 2007 vid 19:13

När jag skulle tanka hem nya drivrutiner till kortet så gick det inte :S

ska man köpa ett nytt ljudkort å testa?

…och när man ser på film i VLC så ser bilden helt fuckt up… kanske får bli en ny låda när man får råd med det?!?!

• booman

Medlem
    18 juli, 2007 vid 07:58

Tjena! Hade samma fel för ett tag sen, och letade lite på nätet. Hittade tips på att man skulle aktivera nån sak i registret. Enkelt, och vips så funkade ljudet. Kommer tyvärr inte ihåg vad det var. Ska kolla upp det och återkommer…

//BooMan

• booman

Medlem
    18 juli, 2007 vid 08:02

Här kommer det:

“To all having no sound but only video, I tried the solution on the regedit, as suggested above, Start> run> type regedit, then go to “My ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionDrivers32

Create a new String value named “wavemapper“. (högerklicka i tomt område) As value give it “msacm32.drv” (dubbelklicka på den nya strängen)

This does work! Inmediately got the sound back!”

Det funkar…:smile:

//BooMan

• jonaish

Medlem
    18 juli, 2007 vid 20:32

Jag får tyvärr inte…

Den här datornHKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionDrivers32

…att funka

Har jag gjort något fel?

• mr_johan

Medlem
    18 juli, 2007 vid 22:45

@jonaish 398277 wrote:

Jag får tyvärr inte…

Den här datornHKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionDrivers32

…att funka

Har jag gjort något fel?

ja, du har gjort något fel!

• jonaish

Medlem
    19 juli, 2007 vid 04:10

@mr_johan 398346 wrote:

ja, du har gjort något fel!

Ahaaaa, kan du va snäll å säga va det är som jag har gjort fel!?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Ljudet på datorn fungerar inte?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.