Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ljunghusen 2:e April
-
Jag böjer mig för fakta, är bilderna the real deal så är dom. Men jag måste isåfall säga att jag är tokigt imponerad, antingen måste det vart tokdrag i vinden eller duktigt branta ramper. Eller både och. Grymt att se iallafall!
Aloha/Oscar
-
Jag har gjort en del dumheter i mitt liv.
Att förfalska digitalfoto är inte en av dem.
Om det var en bra ramp vet jag inte.
När jag bytte om så riggade de andra ner från 4.2 till 3.7. -
Fan alltså! Jag skyndade mig ifrån jobbet för att komma ner den dagen men hann inte ner. Ser ju skitfint ut. Bättre vinkel än vad man brukar se i Ljunghusen. Klart att bilderna är riktiga annars hade de väl tagit i lite.
-
Var går gränsen när man måste sluta ws då?? 25?30?35? eller, vad sen? är det golfbanan som gäller?
-
Angående ålder när man ska sluta, så håller jag med ovanståede talare fullständigt. Tänk dig själv att vara 60 bast och dra på en fet framåt framför ett par kaxiga snorungar som tror dom äger stranden och vattnet, vore ju inte helt fel…
En polares farfar (som dog för 1 el. 2 år sedan) var en riktig sportare. Han vindsurfade till han var 65-70, (iofs på pråm, men det är fan starkt gjort endå). Vid 75-80 var han med i en stor internationell seniorslalom tävling i franska alperna, med deltagare från hela världen. Han dog vid 85 skulle ja tro!
Ett sånt liv vill jag också ha!
-
det var min moster och morbror som lärde mig windsurfa, de var 48 år då de började, nu vid 65 så har de lagt av, men det beror endast på sjukdomar som gör att de inte kan fortsätta, deras utrustning som de sålde förra året bestod av 2 st bic astro + div segel från 3,5 till 7,5, så inga pråmar här inte………..
Logga in för att svara.