• Ljunghusen

Publicerad av anna79 på 13 juni, 2009 vid 22:55

Ska fira midsommar i Falsterbo och eftersom man ändå är i den fina änden av landet blir man såklart sugen på att ta med sig brädan. Jag kanske inte vågar hoppas alltför mycket på prognosen men just nu säger yr.no NV 9-11 och då verkar Ljunghusen perfekt?

Jag är ensam surfare i sällskapet och inte provat spoten förut så tänkte bara kolla med er om tips/varningar etc. Ser ju riktigt långgrunt och platt ut – härligt – men är det sanddyner med risk att köra fast i (á la Haga Park)? Gissar att man får trängas med kitare också? Annat bra att veta?

// Anna

anna79 svarade 15 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • s19

Medlem
    13 juni, 2009 vid 23:32

Ljunghusen är INTE långgrunt. Stenar ligger från udden till höger och en bra bit ut, dock ska de inte ligga nära ytan vid normalvatten. Dock ligger ett rev en bra bit ut, sälgrundet, som består av stenar som ligger precis i vattenytan.
    Ljunghusen funkar mellan s och no men är bäst vid o… vid so och s ger kämpinge bättre vågor. Vet inte om du pratar om Höllviken, för du nämnde plattvatten och långgrunt..?!
    Ska du vindsurfa eller…? (Man får väl inte svära på forumet? :P)

• superextrem

Medlem
    14 juni, 2009 vid 06:14

Nämnas bör att det är förbjudet att kitea och VINDSURFA på västra delen av ljunghusenstranden pga boende/fågelskådare. Parkvägen och storvägen alltså går bort om man ska vara laglydig…
    /X

• anna79

Medlem
    14 juni, 2009 vid 08:16

Jag tänkte på den vik som ligger till höger när man åker över lilla bron vid Ljunghusen – Höllviken säkert?! Jag ska vindsurfa 🙂 Bra att känna till fågelreservat osv. Tack!

• s19

Medlem
    14 juni, 2009 vid 08:39

Det är Höllviken du menar… Där är ganska långgrunt. Kan ligga lite sten inne vid stranden utanför parkeringen, men ofta kan du inte köra så långt in. Annars är det bara att se upp för sandrevlarna vid lågvatten.

• anna79

Medlem
    14 juni, 2009 vid 09:57

Ah, bra, då får man knata ut en bit alltså. Tack!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.