-
Ljunghusen Pozostyle
Från fredagen den 14 augusti till onsdagen den 19 kunde man… om man hade möjlighet skrapa ihop tre dagar med 3,7-4,1-segling och två dagar med 4,7-5,0 i Ljunghusen.
Själv missade jag fredagen och söndagen. Lördag morgon gjorde jag även en bomkörning…
Efter helgens frustration blev det två grymt härliga kvällar med ca 2 timmars hardcore vindsuring var och det kändes nästan som man var på Gran Canaria. Strömbrytaren slogs på under förmiddagen och efter lunch låg vinden runt 14-18 m/s och folk klagade på att de borde ha tagit tresju.. När solen sjönk började även vinden droppa så smått och det blev lite byigare!
Hade även flyt med att pricka in lite vind och fyrsjusegling på onsdag eftermiddag!
Ni har kanske sett en filmsnutt som ligger under Klagshamntråden så tänkte här bidra med lite bilder från tisdagkvällen iLjunghusen. Sista timmen hade vi en slalomdansk (som gjort sig av med sina vågprylar) som jag satte en kamera i nävarna på och som gick ut på bryggan och tog en hel del bilder! Tack till Morten Andreasen för en eminent insats på bryggan!
Logga in för att svara.