Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Lkpg
-
Lkpg
Publicerad av anonym-anvandare på 27 juni, 2004 vid 18:51Tjena allihopa! jag är en longboard åkare som blivit fascinerad i Kitesurfing, undrade bara om det finns något organiserat i linköping skulle vilja gå ngn kurs eller liknande, hör av er tack!
walle svarade 20 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
Svar till:
Tjena allihopa! jag är en longboard åkare som blivit fascinerad i Kitesurfing, undrade bara om det finns något organiserat i linköping skulle vilja gå ngn kurs eller liknande, hör av er tack! holm_fredrik@yahoo.se
-
Svar till:
Tjena allihopa! jag är en longboard åkare som blivit fascinerad i Kitesurfing, undrade bara om det finns något organiserat i linköping skulle vilja gå ngn kurs eller liknande, hör av er tack!
[/ QUOTE ]
Japp, det finns en.
http://www.kitesurfskolan.net/
Och det är mest i Motala, Varamon vi håller till…
/Peter
-
Ska själv till Linköping i helgen. vilka spots är det som gäller?
Inget i Roxen?
s
-
Svar till:
Tjena allihopa! jag är en longboard åkare som blivit fascinerad i Kitesurfing, undrade bara om det finns något organiserat i linköping skulle vilja gå ngn kurs eller liknande, hör av er tack!
[/ QUOTE ]
Vi är lite glada gubbar över 25 som ägnar oss åt mestadels KGB kiting. Dvs med mountainboards. Vattensässongen börjar lite senare för oss men men…
Skicka ett mail till herlitz@hotmail.com om du vill hänga på o testa nån gång
-
Svar till:
mrmille: Är det du och dina polare som kör i Stångebro ?
[/ QUOTE ]
Ibland så, att släpas runt av lite foilkites och träna teknik i extremt byiga förhållanden kan vara nyttigt.
Sen är det rätt gött med klippt gräsmatta
-
Hehe, skaffade precis en LEI kite så det blir nog snart så. Å andra sidan är det lite manligare att hoppa ett par meter upp när det enbart är hårdpackad mark under
-
Svar till:
Hehe, skaffade precis en LEI kite så det blir nog snart så. Å andra sidan är det lite manligare att hoppa ett par meter upp när det enbart är hårdpackad mark under
[/ QUOTE ]
hårdpackad mark… va e de mot is, hockeyrör, 12m2 och 7m/s -
Svar till:
hårdpackad mark… va e de mot is, hockeyrör, 12m2 och 7m/s
[/ QUOTE ]
Hehe, jo, men det är skönare att glida på is än på asfalt
smackade i på asfalt med inlines i april när luften dog.
Trots att jag hade fullt med skydd så kvaddade jag handleden, diagnosen blev sex frakturer i höger handled.
Det sved lite grand, men gissa vad! Det går finfint att kita med gips också! -
Hehe, måste man nästan testa på nångång?
Walle, har du testat att kitea på isen med skridskor?
Verkar ju asgrymt, blir det lätt i vinter om jag lever så länge.
Logga in för att svara.