Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Local Spirit
-
Local Spirit
Publicerad av roding på 28 april, 2009 vid 07:55Tja,
Tänkte kolla ifall det är någon som har kolla på dom grejerna som local spirit gör. Tänker då förs och främst på segel, bom och förlängare.
Planen var att köra på simmer från början men lite oväntade andra utgifter satte stopp för det men jag kommer ändå att behöva lite nya grejer.
Så jag tänkte att jag skulle utnyttja all visdom som finns här!Ha det bra!
carl-r svarade 15 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Bättre beggade A-prylar kan vara ett alternativ eller…. /JB
-
Tro mig.. jag har letat och letat ett riktigt bra tag nu men det kommer aldrig upp det som jag behöver.. alternativen börjar ta slut.
Är dom inte bra eller? -
Har ingen aning om de är bra eller inte. Mackan har koll så det är säkert prisvärt. Generellt anser jag dock att man får betydligt mer för pengarna om man köper beggade toppgrejor än nytt lågpris. Men finns det inget beggat så kanske man inte har nåt annat val. Huvudsaken du kommer ut på vattnet! /JB
-
Roding;543293 wrote:Tro mig.. jag har letat och letat ett riktigt bra tag nu men det kommer aldrig upp det som jag behöver.. alternativen börjar ta slut.
Är dom inte bra eller?Om du inte vissted det så är Local spitit alltså Surfers egna märke, inte som exempelvis Gaastra, NeilPryde mfl som har team med designer, kvalitetsäkrare, testare mm. Grejerna kan ju funka endå men det kan vara bra att veta skillnaden.
Du kan ju även köpa fjolårsgrejer från ett etablerat märke lite billigare om du vill ha mer trygghet i kvalitet på varan.
Mvh
Bicless
-
Jo, kollade på att köpa beggade fjolårsgrejer också men det kommer inte i närheten av den prisklassen som jag har råd med just nu..
Känns ju sådär att kanske satsa på grejer som inte håller heller men jag vill ju inte vara fast på land heller… svårt val! -
Local spirits mastfötter är inget att lita på. Rostar och gängar upp sig.
-
jag ahr kört en hel del med deras bommar, förlängare, mastfötter och sånt. tycker det är helt okej grejer. pinmastfötterna krågnar en del med urgängning mm men har en kopp nu som jag har kört med i säkert 2 år utan något fel, och då har det missandlats en hel del.
du kan absolut köpa deras grejer utan att vara rätt för att det är skräp.
-
Jag har Local Spirit-bom tror den heter G3, köpte den 2005 och den har funkat bra (hittills).
Obetydligt dyrare förlängare än LS (nån hundring?) som funkar bra för mina behov är Chinook (Surfbutiken, kanske finns fler återförsäljare)
-
Men det som jag är mest nyfiket på är seglet.. det är ju trots allt det so spelar störst roll. Är det okej att segla med eller är det bara dåligt?
-
En modell av deras segel fanns på uthyrningen på Haga i somras. Jag skrev lite om det här på forumet, du kan säkert hitta det om du söker lite. Jag gillade inte seglet alls. Jag har fortfarande svårt att förstå hur det kan vara så stor skillnad som det var.
Logga in för att svara.