Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Local spirit RDM Carbon 45 cm förlängare…
-
Jag kör med LS 45 och som Ola_p skrev så känns inte förlängningssystemet 100% men det har inte varit några problem än. Att det är trögt att dra har jag inte märkt, men å andra sidan har man ju lite kräm i 43cm biccarna .
Jag tror att det är 11 cm kvar i masten på längsta förlängningen, jag har kört mycket på 3:e förlängningen (ca 40 cm) i min 5.4, bla i klittmöller och det har funkar bra.
Finns i Göteborg om du vill testa…
Tror att ytspänning (http://www.ytspanning.se) säljer liknande förlängare.
/adde
-
Bra svar Adde! Vad jag ville höra. Klarar den din radikala vågsegling i klitten med 40 cm förlängning är jag nöjd.
Ytspännings B3 kollängare ser ut att ha pinnhålsvarianten på förlängning, och quickrelease och kostar bara 645. Perfekt vad jag vill ha, ju. Tror jag lägger vantarna på en sån. Bra tips! -
Fan. När frågade du? Drog just iväg ett mail och frågade om de har på lager…
-
Svartlackerad alu eller? . Lurigt. Spår-ring systemet kanske man inte kommer ifrån på en kolförlängare då…
B3 eller LS är säkert samma om de kommer från samma fabrik. -
Liberty finns normalt på:
liberty-wind.com
verkar tyvärr ligga nere för tillfället
/Måns -
Fått min Liberty förlängare och mina master idag. Har provriggat libertyn och bara använt öljetten utan krok, och det är tokigt lätt att trä och dra, riktigt stora hjul på streamlined-systemet, vilket klart hjälper. Drog 4.7at för hand…
/Oscar
-
Det är klart trögare än på andra förlängare.. Inte så att det är nåt större problem, men det känns som det går åt lite fler nedhalstampar..
-
Jag sprayar rullarna med silikonspray, ger märkbart bättre rullning.
/adde
Logga in för att svara.