Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Local spirit RDM Carbon 45 cm förlängare…

• adde

Medlem
    7 november, 2003 vid 12:18

Jag kör med LS 45 och som Ola_p skrev så känns inte förlängningssystemet 100% men det har inte varit några problem än. Att det är trögt att dra har jag inte märkt, men å andra sidan har man ju lite kräm i 43cm biccarna smile.gif.

Jag tror att det är 11 cm kvar i masten på längsta förlängningen, jag har kört mycket på 3:e förlängningen (ca 40 cm) i min 5.4, bla i klittmöller och det har funkar bra.

Finns i Göteborg om du vill testa…

Tror att ytspänning (http://www.ytspanning.se) säljer liknande förlängare.

/adde

• lars_k

Medlem
    7 november, 2003 vid 12:36

Bra svar Adde! Vad jag ville höra. Klarar den din radikala vågsegling i klitten med 40 cm förlängning är jag nöjd.
    Ytspännings B3 kollängare ser ut att ha pinnhålsvarianten på förlängning, och quickrelease och kostar bara 645. Perfekt vad jag vill ha, ju. Tror jag lägger vantarna på en sån. Bra tips!

• ola_p

Medlem
    7 november, 2003 vid 12:44

Dom på ytspänning var slut…

• lars_k

Medlem
    7 november, 2003 vid 12:50

Fan. När frågade du? Drog just iväg ett mail och frågade om de har på lager…

• adde

Medlem
    7 november, 2003 vid 13:15

Vidare tror jag förlängaren på bilden är en alu variant (den som SP/LS har men med nya beslaget). Min gissning är att allt kommer ifrån denna fabrik

/adde

• lars_k

Medlem
    7 november, 2003 vid 13:37

Svartlackerad alu eller? . Lurigt. Spår-ring systemet kanske man inte kommer ifrån på en kolförlängare då…
    B3 eller LS är säkert samma om de kommer från samma fabrik.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 november, 2003 vid 14:25

Liberty finns normalt på:
    liberty-wind.com
    verkar tyvärr ligga nere för tillfället
    /Måns

• anonym-anvandare

Medlem
    7 november, 2003 vid 19:38

Fått min Liberty förlängare och mina master idag. Har provriggat libertyn och bara använt öljetten utan krok, och det är tokigt lätt att trä och dra, riktigt stora hjul på streamlined-systemet, vilket klart hjälper. Drog 4.7at för hand…

/Oscar

• jonatan

Medlem
    7 november, 2003 vid 19:58

Det är klart trögare än på andra förlängare.. Inte så att det är nåt större problem, men det känns som det går åt lite fler nedhalstampar.. tongue.gif

• adde

Medlem
    8 november, 2003 vid 08:30

Jag sprayar rullarna med silikonspray, ger märkbart bättre rullning.

/adde

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Local spirit RDM Carbon 45 cm förlängare…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.