Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing local spirit segel

• tim-eriksson

Medlem
    29 juni, 2008 vid 12:29

Provseglade ett 6.5 på lokala surfklubben uvk och tyckte det kändes bra, iofs är jag nybörjare men seglet fick ett bra bemötande av de flesta på klubben. Frågan är vad för kvaltié seglet har, dvs hur länge det håller.

Prisvärt segel annars tycker jag.

• sebbe

Medlem
    29 juni, 2008 vid 17:43

vi har haft några på Båstadsurfskola förra sommaren och de har fungerat och framförallt hållit mycket bra.

mvh

• carl-r

Medlem
    11 juli, 2008 vid 22:05

Jag testade ett Aerox 6.6 på Haga i förrgår. Jag tyckte att det tvistade ut väldigt dåligt i byarna och gav mest goa kastfall istället för acceleration. Av/på känsla i seglet. Jag tycker också att tryckpunkten var konstigt långt bak.
    Jag bytte efter ett par timmar och ett antal svordomar till ett Simmer X-type II 6.9 när det hade ökat lite till men det var mycket mycket mer hanterbart. Nu kom kraften gradvis i byarna och det var lätt att acca istället.
    Local Spirit AeroX seglet var riggat enligt specen och jag testade även att dra mer nedhal så det var riktigt fladdrigt. Aningens bättre men fortfarande ett otrevligt segel imo. Jag skulle aldrig köpa det. Vadsomhelst begagnat för samma eller mindre pengar är nog väldigt mycket roligare.

(Min nivå är att jag försöker lära mig gippa i planing. Gipparna sitter om det inte planar.)

• surfslusken

Medlem
    12 juli, 2008 vid 00:46

Ja tror dom suger, relativt hårt dessutom.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing local spirit segel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.