Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Locosys GT11
-
Jag gillar GPSResults. Enkelt, bra och snabbt.
appel: efter 30 dagar kan du bara analysera dom 1000 första punkterna. Så nej, det går inte att posta efter 30 dagar.
-
Ok! Ska bli ett sant nöje och köpa fullversionen! GPS har tänt ett lätt falnande surfintresse hos mig, och jag är så taggad att glida in där i din nivå på rankingen Jester. Dock tror jag att det redan i juni kommer krävas åtminstone 36.5 average för att ta en topp tio på svenska rankingen, puh! Kör med gt 11, så jag är iaf välkommen topptioåkare! (Rimligt krav förövrigt, bra med tydlighet från RTK-gruppen)
Tack för upplysningen Jester!
-
Jag använder mig av GPS results och det är klart att grabbarna som gör programmen ska ha kredit för det.
-
Hur rensar man eventuella spikar i gpsresults, för spikar kan man väl få trots doppler ? (speed manualen var bra att ha 🙂 )
//Björn
-
Bkornen: Blir väldigt sällan spikar med Amaryllon, men om du vill ta bort trackpoints i GPSResults, så är det tokenkelt. Markera den/de punkter du vill ta bort enligt punkt 1 nedan, och klicka därefter på Delete Trackopint(s) enlikgt punkt 2.
-
@Jester 455387 wrote:
Bkornen: Blir väldigt sällan spikar med Amaryllon, men om du vill ta bort trackpoints i GPSResults, så är det tokenkelt. Markera den/de punkter du vill ta bort enligt punkt 1 nedan, och klicka därefter på Delete Trackopint(s) enlikgt punkt 2.
Tack för hjälpen Jester. Min graf längst ner till höger blir så ihoptryckt, ser ut som alptoppar. Hur ändrar jag det ?
-
markera det fönstret, och använd rullen på din mus för att zooma in och ut. funkar även med + och – (dock inte på den numeriska delen av tangentbordet). Med samma metod zoomar du även i huvudfönstret.
-
Nu ser det bättre ut. När jag tankat från GPS:en så blir det .bin och vad jag läste i speedmanualen så kan man bara skicka .gpx till RTK (och i år ska det skickas mycket filer dit 😀 ) Hur fixar jag det ?
//Björn
-
Speedmanualen är inte uppdaterad, tyvärr. Skicka den binära orginal-filen, annars förlorar vi ju den viktiga doppler-informationen. Men du har väl ett SD-kort i GPSen? Dom filerna har .sbn-filändelse. Enklare än att slanga över via naviLink.
Som kuriosa, så *går* det att skapa gpx-filer i GPSResults, om man nu skulle vilja ha en sådan fil av någon anledning. Bara att gå in på File/Save Trackpoints.., och välja GPX-formatet.
-
Fråga till någon som eventuellt kör med bluetoothvarianten av GT11/GT31: Kan man köra den som gpsmodul till en smartphone med t.ex. TomTom-mjukvara?
-
Ja du kan koppla Amaryllo Trip Tracker Blue Tooth/GT11 Blue Tooth till din mobil om den har Java. Det finns en mängd med gratis mjukvara att hämta och vi/Amaryllo rekommenderar att använda Nav4All som är gratis och enkelt att installera i din mobil. Det vann dessutom ett test nyligen.
3. Summary
Stichting Onderzoek Navigatiesystemen has investigated whether telephone navigators really can navigate. It has found that only Nav4All offers the proper route and meets all the criteria tested.
The other 12 navigators failed almost all tests. Consumers are urged to refrain from purchasing these products, and the government is urged to ban them because their use will increase the number of traffic accident casualties.
8.1 Test certificate for Nav4All off-board navigation system
Stichting Onderzoek Navigatiesystemen
Muzenstraat 89, 2511 WB The Hague NL
Email: secretariaat@stichtingonderzoeknavigatiesystemen.nl
Test certificateThis certificate relates to the following systems tested:
Nav4All
Test date: November 2007
Test protocol: see this reportDescription Result Error details
Test investigation: finding the correct routes
A – Avoid residential areas in route (kid killer test) ok
B – Avoid residential access roads in route within built up area ok
C – Avoid residential access roads in route outside built up area ok
D – Avoid local roads when driving on motorways ok
Test investigation: preventing searching behaviour
1 – Motorways
A – Show number of lanes when motorway divides ok
B – Show number of lanes at exit ok
C – Show exits close together, warning ok
D – Lane instructions at motorway junctions ok
E – Warning when slip road turns into exit ok
2 – Non motorways
A – Indicate sorting lane ok
B – Warning ahead of lane selection ok
3 – Various
A – Tunnel navigation ok
B – Road signs – motorways ok
C – Road signs – exits ok
4 – Display
A – No superfluous data ok
B – Data easy to read ok
C – Symbol quality ok
Final conclusion: Nav4All fulfils all the criteria set by the government’s “Sustainable Safety” policy. The navigation system anticipates well in order to avoid searching behaviour by the driver. The information on the display fulfils the criteria that have been set.
@sourra 457210 wrote:
Fråga till någon som eventuellt kör med bluetoothvarianten av GT11/GT31: Kan man köra den som gpsmodul till en smartphone med t.ex. TomTom-mjukvara?
-
Jag chansar: Är det någon som har lyckats beställa eller få hem en GT31a? Jag har haft kontakt med diverse firmor som skulle skeppa när de fick in men det verkar gå förbenat trögt.
Logga in för att svara.