• pugge

Medlem
    25 juli, 2007 vid 19:29

Så ni som har införskaffat den nya gpsen, börja med att tanka hem den nya versionen 3.3.3 här http://gpsactionreplay.free.fr/index.php?menu=2 glöm sen inte att som vanligt öppna conf mappen och servers documentet i anteckningar och fyll i era namn och inloggningsuppgifter och kryssa ner och spara för att kunna skicka in filer som vanligt!

• jester

Medlem
    25 juli, 2007 vid 19:43

Gött, Pugge! Dock är det lite konstigt att dom inte väljer att lägga in stöd för det binära formatet..

Har inte tittat på GPSReuslts alls tidigare, och personligen tyckte jag det verkade riktigt trevligt. Verkar lättare att använda än GPSar (iaf om man inte vant sig vid GPSar… :D)

• pugge

Medlem
    25 juli, 2007 vid 20:24

Var tvungen och ta en tur med bilen, riktigt fina repor blev det!

• pugge

Medlem
    25 juli, 2007 vid 20:29
    Jester;400160 wrote:
    Gött, Pugge! Dock är det lite konstigt att dom inte väljer att lägga in stöd för det binära formatet..

Har inte tittat på GPSReuslts alls tidigare, och personligen tyckte jag det verkade riktigt trevligt. Verkar lättare att använda än GPSar (iaf om man inte vant sig vid GPSar… :D)

Ställ frågan direkt till Yann här http://gpsactionreplay.free.fr//forum/viewforum.php?f=4 så kanske han fixar det! Borde vära ganska lätt ordnat eller?

• faster

Medlem
    25 juli, 2007 vid 21:13
    surfen;396722 wrote:
    Hallå, Jag har precis fått en från England, har kört med den en 4gånger, och det kan jag säga så här långt! Jag har några jävla problem med min, Hela LOCOSYS i Taiwan är involverade nu för att kolla vad som har hänt. Kommer den att börja fungera så verkar den rätt bra! Men den är makalöst känslig vilka minnes kort man använder. Men vi får se vad som händer när jag får den att fungera som det är tänkt.
    Batteritiden är GRYM…

Å du surferboy, det finns en fodral för att fästa på armen tar ni hem det också? Riktigt smutt

//Tommy

Fodralet som finns i bild är ej vattensäkert!
    Kolla in aquapack 208 på http://www.aqua-life.se och det är 3 års garanti.

• surfen

Medlem
    26 juli, 2007 vid 05:06

@faster 400189 wrote:

Fodralet som finns i bild är ej vattensäkert!
    Kolla in aquapack 208 på http://www.aqua-life.se och det är 3 års garanti.

Nej jag vet det, men det sitter bra på armen. Man måste ha ett Aquapack, annars pajar den direkt. Fast att den ska stå pall för att vara under vattnet i 30 minuter max 1meters djup. Pikarna som den genererar är ju helt makalösa, inställningar av fanskapet är ju hur många som helst, är det någon som har minimerat det så det är bara att starta upp så den ger en fin graf när man kollar av det sen när man kommer hem?

• faster

Medlem
    26 juli, 2007 vid 05:55

Förstår inte varför du rekommenderar ett fodral för att det sitter bra på armen om du nu vet att det inte är vattensäkert?

• surfen

Medlem
    26 juli, 2007 vid 06:05

@faster 400241 wrote:

Förstår inte varför du rekommenderar ett fodral för att det sitter bra på armen om du nu vet att det inte är vattensäkert?

Jag rekommenderade det när jag fick hem min första GT-11 eftersom den skulle klara av att vara i vatten utan problem. Och det gjorde den första som jag hade, sen att det visade sig att den inte fungerade för övrigt utan att den inte loggade som den skulle det är en annan femma. Den blev utbytt på garantin direkt, inga problem. Sen när den nya kom hem så fungerade den bättre, loggen alltså. sen visade det sig, att när man hade den i vattnet så blev den vattenfylld. Fabrikations fel är åter på väg till England för utbyte. Så det återstår att använda fodralet till Foretrex 101, för fodralet sitter fortfarande bra på armen.

• jester

Medlem
    29 juli, 2007 vid 13:30

Ohoy!!

Körde min första session med GT11-an härom dagen på Haga Park. Det första jag konstaterade var att min gamla Aqua-pac är för trång. Det går att tvinga in enheten i den, men det blir lite tokigt att styra den ute på vattnet (lyckades stänga av GPSen av misstag…). Det är Aqua Pac 208 som gäller, för övrigt (som Faster säger). Maxvärdet jag läste av på displayen var ca 0.1 knop ifrån det uträknade, och inga spikar.

Vad gäller hårdvaran (utöver Aqua-pac), så har jag köpt ett 1GB minneskort, ett SanDisk på 1GB för 125:- på Teknikmagasinet. Till minneskortet köpte jag även en liten minneskortläsare för 99:-, även den på Teknikmagasinet (http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=490724)

Min session varade i 90 minuter, och den binära filen blev 423 kB stor. Lär mao dröja ett tag innan man lyckas fylla ett kort på 1GB. Så jag har skapat en mapp på mitt minneskort som heter Arkiv, så jag kan spara undan mina filer på kortet. Naturligtvis ligger backuper även på mina övriga datorer..

• Oregistrerad

Gäst
    2 augusti, 2007 vid 09:06

Denna låter ju mycket intressant! Måste man ha aquapack eller räcker det med armbandet och lägga gps:en i plastpåse?

Var köper man denna och hur långa leveranstider?

• jester

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 09:39

@Oregistrerad 402174 wrote:

Denna låter ju mycket intressant! Måste man ha aquapack eller räcker det med armbandet och lägga gps:en i plastpåse?

Aqua-pac? Utan tvekan, JA! nr 208-varianten passar bra (lilla 206 är för liten).

Wallén säljer den i Sverige: http://www.wallensports.se/template/main.asp?iNewsID=326&iMenuID=599&iParentMenuID=0

• surferboy

Medlem
    2 augusti, 2007 vid 12:48

@Oregistrerad 402174 wrote:

Aquapack är att föredra men själv har jag den i en plastpåse och sedan i armbandet. Det har funkar bra trots att det kommit in lite vatten i påsen.

Du köper den från oss på Wallén Sport och vi har Amaryllo Trip Tracker för omgående leverans. Pris 1499:- + frakt. Beställ via vårt orderformulär eller skicka mail till info@wallensport.se.

Mvh,
    Gustav

• tobhed

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 18:40

Klippt från http://www.gps-speedsurfing.com/

“Anybody considering buying a NEW gps please be aware of the fact that we will base the ranking in the near future on Doppler Speed. Based on this decision our recommended device for now is the Navi/Amaryllo (this is the only handheld device supporting Doppler at the moment).

Doppler gives an extremely high accuracy and usually measures a little lower speeds compared to the Gecko or Foretrex. Both devices and the other allowed devices can still be used but potential advantages will be leveled out within the ranking. For record attempts only Doppler devices will be allowed. Doppler gives us the opportunity to check every single trackpoint within a run. The standard being set is even higher than video timing. We are striving towards official recognition of handheld GPS devices, but up till that moment we want to show the world we are serious about speed and our own attempts to break GPS records. A tech group within our community is working very hard to help improve the current standard and has done a remarkable job so far. Updates will be released on a regular base to keep track with the latest knowledge available.

Device List

• Recommend device: Navi GT11 / Amaryllo Triptracker
    • Allowed devices: Garmin- Edge, Geko, Foretrex, Forerunner and Etrex (legend and vista)
    • Testing Phase/ Trial: Velocitek (jan 2008)
  • jester

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 19:01

Coolt… Men måste man ställa in enheten på något sätt för att den skall använda doppler, eller gör den det automagiskt?

• pugge

Medlem
    6 augusti, 2007 vid 10:34
    tobhed;403019 wrote:
    Klippt från http://www.gps-speedsurfing.com/

“Anybody considering buying a NEW gps please be aware of the fact that we will base the ranking in the near future on Doppler Speed. Based on this decision our recommended device for now is the Navi/Amaryllo (this is the only handheld device supporting Doppler at the moment).

Uppdaterat!!!!!

Anybody considering buying a NEW gps please be aware of the fact that from January 2008 we will base our ranking on Doppler Speed. Based on this decision our recommended device for now is the Navi/Amaryllo (this is the only handheld device supporting Doppler at the moment).

Notera att det fortfarande går att använda övriga gpser, men funderar ni på att “köpa ny” kolla då på ovanstående!

http://www.gps-speedsurfing.com

Sida 3 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.