Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Logo höga vågor..
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
Logo höga vågor..
Publicerad av tdk på 6 november, 2004 vid 20:41Hm, är lite fundersam över våg höjder.. “Mast höga”: säger sig själv. “Gubb höga”: Säger sig själv. (Om man inte snackar högsbo slang, där gubbhögt i princip betyder svinhögt.. ) Men “Logo höga” som jag hört/läst ibland. Va f-n är det???
ian svarade 20 år sedan 10 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Loggan i seglet sitter oftast 3/4 dels högt på seglet. Därav logo-högt.
/David -
Aha.. Kort å gott.. Logo = mellan gubb och mast?!
Fast å andra sidan så tycker jag ju att de flesta loggor brukar sitta i bom höjd dvs. axel höjd… Iallafall NP och Arrows… Så då borde det ju heta “bom höjd”… -
Frågar du mig så skulle jag kalla dom högt höjd.. Hang loose!!!
-
klockren loggo där ju. det är allså den brädloggon som många har i seglet man syftar på. inte seglets egna logos.
-
…annars kan man mäta till brädans logga också.
Fast då blir det ju inte så högt… -
Svar till:
klockren loggo där ju. det är allså den brädloggon som många har i seglet man syftar på. inte seglets egna logos.
[/ QUOTE ] Aha!! Då tror jag nästan jag fattar…
-
I princip Gurra…men jag vill nog ha ett par decimeter till för att kalla det perfekt logo-höjd!
Öste för övrigt min båt idag och helvete vad kallt det var i vattnet. Och då spelar det ingen som helst roll hur perfekta logo-höga-vågor det är…jag stannar på land(sittandes i en varm bil för övrigt).
/David
ps. vintern suger…men inte på Maui… -
jo står du på land är de logo men är du ute o rippar dem så är de bra mycket större. brukar bli så.
-
Det magiska våghöjdsfenomenet slår till när vågorna är såhär stora. Tittar man på bilden nu i efterhand kan väl de flesta hålla med om att det är logohöjd på vågorna. Men hade tio personer varit ute och kört och du hade lyssnat på deras snack i bilen hem så hade det nog inte varit nåt fjuttigt logohögt där inte. Nä, lätt masthöga vågor!
…och om jag hade varit ute (som ligger med huvudet i vattennivå så gott som hela tiden) så hade det varit 10-metersvågor…
-
Heja Toka!!!
Du har precis avslöjat surfarnas mest bevarade hemlighet…
Du får nog hoppas detta går ostraffat förbi….7P
-
Svar till:
Vore skoj och veta.
[/ QUOTE ]
Samtidigt som jag hade varit skiträdd så skulle jag bara vilja bränna rakt emot en sån våg Tänk vilken vurpa…
Logga in för att svara.