Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Lomma idag, 9/3
-
Lomma idag, 9/3
Publicerad av blizzy på 9 mars, 2011 vid 09:41Tjena.
Jag tänkte dra ut i Lomma idag, men har ingen o åka med (alla klagar på att det är kallt, mesar!).
Är det nån som ska ut idag?
Kör helst inte själv, dels för launch/land o dels för säkerheten… Men så om nån ska ut så hör av er!kazta svarade 14 år sedan 6 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Med tanke på risken att frysa fast låter det ju klokt att ha sällskap.. kan inte idag men hänger gärna på tor-fre om vindarna tillåter.
Var i Lomma är det som gäller? var nere vid campingen för någon vecka sedan och då var det isflak ut till bryggan och lite till, har det försvunnit? -
Tjena,
Kan inte idag men är bra sugen på att komma ut igen efter en lång vinter…
Några frågor till er som är redan varit ute.
– Torrdräkt eller våtdräkt (isf vilken tjocklek
– Neopren skor och/eller boots?//Johan
-
Körde i lördags på Lomma beach med en 5/3a och en 2mm shorty under, varmt och gott!
Sen gäller det att täta med kardborrband nere vid skorna och handskarna.Man får gå ett par meter ut på isen som antagligen ligger kvar så se till att ni inte blir överriggade, lätt att halka runt som bambi då!
-
Hade tänkt att sjkolka jobbet idag och ge mig ut (tack gode gud för flextid 🙂 men ligger hemma och är sjuk istället.
Håller med föregående talare om att det fungerar utmärkt med en 5/3a. Själv adderar jag en 1mm teflonbelad väst och ett merano ull underställ…
Var också ute i lördags men precis som Larappa säger kraftigt överriggad och behövde hjälp för att ta mig ut över isen.
-
Hade gärna stuckit ut idag men ingen ville ju följa med.. Men får bli nån annan dag när folk är friska o lediga =P
Tror 5/3 + 1mm väst + merinoull-underställ funkar fint. Med neopren-boots, huva o handskar och så klart kardborreband runt vristerna. Det är min vintersetup, funkade i december så borde funka nu =) -
imoorrn rullar jag ut om det inte regnar.. luter mest åt skanörshamn just nu
-
Hej,
Tack för informationen om dräkt. Ses förhoppningsvis snart vattnet/på isen.
//Johan
Logga in för att svara.