Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lomma Sveriges Hawaii?

• surfslusken

Medlem
    25 mars, 2011 vid 16:04

Faktiskt ett av dom, ja kanske rent av allra bästa vågstället dom har i danmark.

• surfskane

Medlem
    25 mars, 2011 vid 22:29

Hej! Ska du rida vågor på nordväst ska du komma och hälsa på i Utvälinge:wink:. Där blir fina motorvägar mellan dyningarna.
    Vi ses.

• gnaraloo-station

Medlem
    25 mars, 2011 vid 23:20

Ja jag kommer dit! Det ska bli kul! 🙂

• aronh

Medlem
    26 mars, 2011 vid 09:03

Kanske har jag dåligt med fantasi men jag kan inte tänka mig att det nån gång blir högre vågor än upp till halva låren på något av ställena. Och då möjligtvis vid styv kuling. Om det är ridbara förhållanden kan jag tänka på en rad olika ställen som ger “vågridning” vid lägre vindstyrkor.

• notbad

Medlem
    26 mars, 2011 vid 11:07

Låter interessant med Utvälinge, kan du ge en kort beskrivning på exakt var ni brukar parkera och gå i, vilka riktningar är bra? Händer att jag kör i Jonstorp men har inte provat Utvälinge. Hur är det med sten och liknande
    Tack på förhand

• surfskane

Medlem
    26 mars, 2011 vid 14:23

Hej! Det är lite struligt att ta sig ut där man kan rigga. Man får ta sig ut på sandön och rigga där. När det blåser NV kör man i riktning mot klitterhus, då blir det goa långa vågor. Vågorna är inte brutala men fina att rida och rent mellan. Kan inte rekommendera att köra rakt utanför sandön för där finns sten. VNV är också bra, då får man bra vinkel för att hoppa på vågorna.

• notbad

Medlem
    26 mars, 2011 vid 15:02

Hej och tack,
    jag förstår att man får bära grejerna ut till sandön, men är det inte bättre att åka till Sibirien vid Ä-holm, då borde man ju få samma förhållanden.

• bananen

Medlem
    26 mars, 2011 vid 19:09

Det finns faktiskt inga bra spots för vågsegling i Skåne på NV. Mitt råd är att du åker upp till apelviken det går av fett mest hela tiden där

• gnaraloo-station

Medlem
    26 mars, 2011 vid 21:36

Jag har bott i Varberg och där fanns en liten äppelvik…

• surfslusken

Medlem
    26 mars, 2011 vid 22:08

Jag har bott i Stockholm och där fanns stora silicontuttar.
    Hmmm….va fan flytta ja till Varberg för?????

• gnaraloo-station

Medlem
    27 mars, 2011 vid 07:16

Äppelviken är bra. Jag tyckte att den var som bäst vid kraftig nordväst. Fina vågor och framförallt lååångt mellan dem.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lomma Sveriges Hawaii?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.