Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Long Distance arrangörer under 2009 eftersökes

• surfan

Medlem
    13 januari, 2009 vid 21:34
    SWE-31;525257 wrote:
    Hej

Bifogar den preliminära tävlings kalendern.

blir det inget ld på öland??

• getwet

Medlem
    14 januari, 2009 vid 06:30

@P Malmkvist 525336 wrote:

Gällande 08-longdistance..

Vad tycker folket!! är helgerna 20-21 juni eller 27-28 juni bäst? Vattnet borde vara hyffsat kallt så sjöbris kan det bli den tiden på året.. Eller är hösten bättre alternativ..?

Inget under eller efter midsommar helst, antar att många sticker på semester from den helgen. Våren är bäst anser jag iaf på Fituna, hösten ger lågtrycksvindar och då är andra ställen bättre.

• p-malmkvist

Medlem
    14 januari, 2009 vid 12:58
    SWE 496;525356 wrote:
    20-21 Juni…
    Jag ska på en polares bröllop helgen efter…Har grejjer på gång nu för att ge mig in i matchen i LD och speed…Leverans i feb, mars och april;)

Låter fint det… Bra att stärka 08-speedteamet.. Får hoppas vi får möjlighet att samla hela 08-gänget och speeda brevid varandra för att trimma in sig, alà kappseglingsträning..

• abcwindsurfing

Medlem
    18 januari, 2009 vid 13:07

Hej,
    Jag är intresserad av mer information om hur jag kan anmäla mig till Long Distance på Öland? den 30 april-3 maj.
    Jag är ny och vet inte hur det riktigt fungerar – var kan jag läsa mer om tävlingar och anmälningar och hur tävlingar är upplagda, tex är det kval första dagen etc.

Mvh

Marek, SWE 84:confused2:

• swe-496

Medlem
    18 januari, 2009 vid 20:05

Inga kval..vad jag vet iaf..
    Mer info om tävlingar läggs upp när tävlingskalendern är klar.
    Info om anmälningsavgift kommer också.
    -Anmälningsavgift betalas in senast en vecka innan respektve tävling. Detta kan ske på plats också, men brukar kunna vara mot en förhöjd avgift.

-Hur tävlingen går till tas upp på skepparmötet första dagen på tävlingen.
    -Registrering sker ibland dan innan tävlingen om arrangören har angivit detta i inbjudan (Notice Of Race) annars sker det på första tävlingsdagen innan skepparmötet. Registreringen brukar stänga kl 9, men det är lite flexibelt med det.
    -Skepparmöte brukar hållas kl 10 första dan för att sedan var kl 9 de andra dagarna.
    -Första möjliga start första dan är kl 11 för att resterande dagar var kl 10.

Kika in på http://www.vindsurfingforbundet.com för mer info

• hanko

Medlem
    18 januari, 2009 vid 23:14

@abcwindsurfing 526158 wrote:

Hej,
    Jag är intresserad av mer information om hur jag kan anmäla mig till Long Distance på Öland? den 30 april-3 maj.
    Jag är ny och vet inte hur det riktigt fungerar – var kan jag läsa mer om tävlingar och anmälningar och hur tävlingar är upplagda, tex är det kval första dagen etc.

Mvh

http://www.vindsurfingforbundet.com är ju en bra start och det är nog inte dax för anmälan än till Öland! Häng kvar i trådarna på Surfzone å lägg ut egna så får du alltid senaste nytt. Här finns gräddan av windsurfingeliten och många ”förståsigpåare”

Väl mött på Öland då…! Jag ligger nog strax före dig i startfältet 🙂

• tobhed

Medlem
    19 januari, 2009 vid 21:29
    abcwindsurfing;526158 wrote:
    Hej,

Mvh

Om det är Marek från Klagshamn så kan vi prata om det sen när vi ses ute i Klagshamn. det är inte tid att anmäla sig än på länge och det finns nog inte mer information publicerad någostans om tävlingen. Mvh Tobias

• abcwindsurfing

Medlem
    24 januari, 2009 vid 20:14

Hej Tobias,

Det jag Marek fr klagshamn som frågat om Ölands tävlingen, jag kommunicerar via min ”manager/tränare” – Sebastian 🙂

Vi kan prata mer om tävlingar när vi träffas på Klagshamn.

Med vänliga hälsningar

Marek med ”tolken/manager/tränaren” Sebastian:grin:

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Long Distance arrangörer under 2009 eftersökes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.