Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Long distance formula stockholm
-
Long distance formula stockholm
Publicerad av jesper-swe76 på 10 augusti, 2013 vid 15:02Hallå gubbs! nu kör vi ett long distance tycker jag, eftersom jag vann senast får det väll bli jag som drar igång det här. vi kör ifrån björkvik typ eller oxnö beroende på riktning. Jag tycker vi kör snart typ 24 eller 25 aug alt helgen efter.
Va säger ni / jeppantranan svarade 11 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Jag är tokpå men kan inte just den helgen, bröllop…
Vilken sträckan har ni kört förut? -
Vi har tidigare kört från Björkvik in till Boo If vid Mjölkudden i Baggensfjärden. Jag, Jeppe och Mikael Bokell har även varit ut och rundat Mysingsholm när vi gick ut från Oxnö.
Jag är på om det blir 24-25 Aug. Jag och Jeppe snackade lite häromdagen om det här. Planen är att vi ska gå ut från ett ställe och återvända till det, det blir lite jobbigt logistikmässigt om vi ska ha någon som ska köra tillbaka alla seglare till startstället. -
YoYo! Coolt!
Är troligen med om det är en 6 m/s iallafall. -
Tid och plats meddelas senast dagen innan. Har vi en följebåt så räknar vi med att man är med och lägger en slant till soppa. Kan ju vara skönt med en säkerhetsbåt om vi seglar riktigt långt eller om man kommer ifrån varandra.
-
Tjohooooooo.
Mycket bra initiativ, kommer självklart./Micke B
-
Är faktiskt riktigt sugen.bara tanken att åka låångt och tillsammans med eliten.. Men jag är varken snabb eller kör formulabräda(jp superlightwind 95cm). Följebåt gör det hela desto mer intressant!
Edit. Varför bara söder om stan? Och får jag vara med?-johan
-
Lättast att få dit en båt till de föreslagna platserna, om vi nu kommer ha någon båt. Detta kommer att meddelas på fredagskvällen. Ni kan även se på Facebook. https://www.facebook.com/events/list#!/events/121668328003788/?context=create
-
Några fler som är sugna på att vara med?
Tror att vi är ca 5st i dagsläget som har för avsikt att vara med iaf.. -
Vet inte om jag är medräknad. Men efter helgens flygtur känns det inte som att jag är mentalt redo att försöka mig på att hänga med…
-johan
-
Nu hoppas vi ju att vi blir fler än 5, norrtälje grabbarna? åkersberga dudsen? järfälla stekarna men dom kanske har lagt av och blivit tjocka? nu kommer vi igång igen…
ps jag har även hört att svanen ska köpa prylar -
De jag vet är redo att köra är Bocken, jag, Jeppe, Mats Nilsson, Nicklas Carlsson, Ulrik Kihlbom, Tranan här. Det är fyra stycken till som kanske kommer enligt inbjudan på FB.
Som sagt så hoppas vi ju på några fler.Jeppe. Tror du det blir någon följebåt? Vad kan soppa kosta?
En sträckning som jag och Jeppe pratade om igår är att gå ut från Årsta havsbad, segla ut på Mysingen, runda Mysingsholm och ner mot en prick norr om Mysingsholm och sedan tillbaka till Årsta havsbad. Men allt beror på prognos lagd fredagkväll. Jag postar tid och plats efter att SMHI har lagt sista prognosen på Fredag som gäller till Lördag. Jag kommer med andra ord lägga ut här vilken plats vi kör ifrån efter kl 22:30 nu på Fredag. Ni som inte kan kolla på Fredagkväll, kolla tidigt Lördagmorgon. Skulle tro att lämplig tid för att vara på bestämd plats blir runt kl 11:00 senast med start runt kl12:00.
Kan ju redan nu nämna att flytväst ÄR obligatoriskt. Vi ska även hålla koll på varandra under seglingen, med eller utan följebåt. Någon som har en mobil att ha med sig i en aquapac som säkerhet?
-
Möjlig sträckning på hur vi tänkt köra från Årsta Havsbad i helgen om prognoserna blir bra.
Logga in för att svara.