Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Looki looki! Big news!

• Looki looki! Big news!

Publicerad av oscar på 19 mars, 2002 vid 21:30

En första bild på AB+! Snygg eller ful? Jag tycker den är rätt cool faktiskt. Tydligen en proto av padsen att dömma.

Bilden kommer från LINSURFs Maui korrespondent.

ola_p svarade 22 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • getwet

Medlem
    19 mars, 2002 vid 21:38

Vilken syftar du på, den till höger eller vänster…..?

• ola-h

Medlem
    20 mars, 2002 vid 04:12

Det är en prototyp och grafiken kommer ändras något, tror jag. Modellen på bilden (den till höger alltså) är en kort bred vågdesign, strax under 250 och 60 bred. Det verkar dock vara en hel del kurva i brädan och den sägs funka bra upp till rätt stora vågor. Volymen är minst sagt väl tilltagen. Redan denna prototyp är ordentligt lätt (kanske lite drygt 5 kilo på 90 liter) och seriebrädorna kommer bli ännu lättare.

Mvh från Maui,

• anonym-anvandare

Medlem
    20 mars, 2002 vid 17:20

Det är ju den surfande professorn Jesper, (Kje`lle` Leitooo`s [med stockholmsk accent] polare) på bilden och inte Bringdal. Men du Ole en fråga: säljer du din Proof med 65l fortfarande. Kan man köpa den för 3500 utan boardbag isåfall/ Benke

• ola-h

Medlem
    20 mars, 2002 vid 19:47

Japp, det är Jeppe som syns på bilden. Professor är han nog inte än dock. Forskarutbildade personer verkar för övrigt vara klart överrepresenterade bland svenskarna härpå Maui.

Min Proof är såld.

• voodoo

Medlem
    20 mars, 2002 vid 20:56

men jag har min proof kvar med “lite” mer volym..se säljes!!

• ola_p

Medlem
    21 mars, 2002 vid 14:54

Apro på maui och så, när kommer du hem?

• anonym-anvandare

Medlem
    21 mars, 2002 vid 17:06

Den är för bred 54.5 cm. Jag vill ju ha en snabb 52 centimeters, crash and burn-bräda som min Goya var, (51.5 cm bred), fast den hoppade jag av. Det känns som att en 255*54.5 borde ha mer än 70-75 liter/ Benke

• ola-h

Medlem
    21 mars, 2002 vid 19:24

Jag kommer hem 9/4.

• ola-h

Medlem
    21 mars, 2002 vid 19:30

Jag har köpt en 7’10” (239) bräda av Levi Siver med F2 maui Project-logga shapad av Keith Teboul (Quatro). Har en hel del tailkick, men är supersnabb och lättplanad ändå, precis som Levi vill ha det, 63 liter och strax under 51 tror jag. Den känns riktigt lätt också, lättare än Proofen skulle jag tro (5-5.5). Jag har kört den upp till 5.3 och det funkar bra med en 8.75″-fena. Kanske blir den till salu i höst.

• ola_p

Medlem
    22 mars, 2002 vid 14:31

Har du lust att vara med på lite brädbygge då?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Looki looki! Big news!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.