Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Lorch
-
Lorch
Posted by nik on 28 december, 2000 at 10:58Vad tror ni om denna Formula bräda?
Nik TS
anonym-anvandare replied 23 years, 12 months ago 5 Members · 13 Replies -
13 Replies
-
-
Den gode Günther Lorch har ju shapat ganska länge och det brukar väl alltid vara någon tysk som seglar världscupen på hans brädor så han borde ju ha hyfsad koll. Fungerar säkert bra. Ska du köpa eller? vad ligger priset på? funderar oxå över att köpa en formula. Kanske mängdrabatt 😉
-
Jag tänkte just gå in och skriva att Lorch hemsida är igång nu så att alla som vill kan kika på deras brädor-men jag var för sent ute -tack för hjälpen Nik.
Missa inte intro-priserna hos (den stolte)importören av LORCH -www.uniquestore.nu /Johan Swe64
-
Värst vad du varit flitig på sista tiden med att knyta upp bra produkter!
Trevligt med ett lite större utbud i sverige! -
Nån tysk…?? Rappe kör, körde mycket på hans shaper, även Nicklas Olausson när han tävlade i racing…
-
Lite konstig tail tycker jag, trodde inte att man hade square tail med flap längre.
-
Är inte Rappe tysk? Hade jag precis fått för mig…. 🙂
-
Ser väl bra ut! 260 har ju dock lite mindre volym än motsvarande formulabrädor, vad tror ni om det? gillar visserligen flapper men de tycks vara ensamma om att ha kvar flappern. Är flappern fortfarande poppis bland rappe och de andra tyska världscupseglarna eller vad? Vindregisteret på 6-20 knop, 9.0-11.0 skulle jag gärna ha varit 6-30 och 8.0-11.0 men det borde gå bra. Vad tror ni annars om de nya superbreda formulabrädorna? Starboard 155 såg ju ut att gå bra att segla även med överriggad 7.5 men vad händer nu när brädorna är ytterligare 10 cm bredare? ska man gå på fetast möjliga eller är man helt rökt om det börjar blåsa ordentligt? Eller är det så att man inte vågar köpa något annat än fetast möjliga då det på 90% av alla tävlingar används 9.0 eller större?
Otroligt sugen på en formula men vill samtidigt ha en ny vågbräda och kanske en freestyle…. känns som att det kan bli en dyr vår…
-
10 cm bredare ska nog inte spela någon roll för att det ska gå att segla i hårdare vindar. Man får gå lite högre o saktare på kryssen samt lite lägre på länsen så funkar det lika bra som smalare brädor i hårdvind.
-
Snart är det inte solklart vad man menar med längd och bredd på en vindsurfingbräda men skit samma. Huvudsaken är att de är roliga att segla på.
-
Däremot kommer det fina tricket “högkantssegling” snart innebära att man får montera en liten stege (eller “lejdare” som det heter på fartyg 😉 på sin Formula-bräda för att kunna komma ner från kanten igen…
Inget trick för surfare med höjdskräck.
Surfa På!
-
Har det sålts många brädor? Måste få loss lite kosing innan jag kan slå till.
Log in to reply.