Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Lördag i vbg!!
-
vadade genom is vid strandkanten och tog några vändor i askimsviken idag… gött o vara ute en sväng även om det var standard askimsvind som dör emellanåt
-
@WakeNils 445075 wrote:
vadade genom is vid strandkanten och tog några vändor i askimsviken idag… gött o vara ute en sväng även om det var standard askimsvind som dör emellanåt
He he! I läjet kom högvattnet och täckte isen som blev kvar på bottnen. Gick fint o åka utan bräda! Fast bara downwind förstås, sjukt svårt att ta höjd på isen! Ser ut som det kan bli rock´n roll i a-bay imorgon, tänkte förhoppningsvis rigga sexan vid 12-snåret imorgon. Någon som e på eller?:smile:
-
@debkåusf 445093 wrote:
He he! I läjet kom högvattnet och täckte isen som blev kvar på bottnen. Gick fint o åka utan bräda! Fast bara downwind förstås, sjukt svårt att ta höjd på isen! Ser ut som det kan bli rock´n roll i a-bay imorgon, tänkte förhoppningsvis rigga sexan vid 12-snåret imorgon. Någon som e på eller?:smile:
Ormen e på. Fan det e ju högsommar ute. Hade jag vetat att det var så in i helvete varmt i vattnet hade jag börjat för länge sen. De E Bare Käringar Å Chalmerist… eh Ungar Som Fryser!
-
Tappade suget när det började toksnöa precis när långkallingarna hade kommit på och jag var redo att åka ut…
Å idag är det bakfylla på heltid som gäller…
-
Sedan när fick varberg ett “borg” i sitt namn, Gbg=GöteBORG, Hbg=HelsingBORG och vbg borde då vara ekvivalent med VänersBORG!!!
-
@johan_a83 445316 wrote:
Sedan när fick varberg ett “borg” i sitt namn, Gbg=GöteBORG, Hbg=HelsingBORG och vbg borde då vara ekvivalent med VänersBORG!!!
Förlåt så jävla mycket då! Ful du e på bilden förresten!
-
johan_a83;445316 wrote:Sedan när fick varberg ett “borg” i sitt namn, Gbg=GöteBORG, Hbg=HelsingBORG och vbg borde då vara ekvivalent med VänersBORG!!!
Sen när betyder “bg” borg? Det betyder berg, bakgrund, background osv.
Varberg borde ju utan tvekan vara mera vbg än vänersborg som inte använder sin förkortning på ett bokstavssymmetriskt sätt 🙂
1,4,7 mot 1, 7, 10.Dessutom hade varberg borg långt före vänersborg fanns till. Sjukt ägd.
“Vid 1400-talets början antogs namnet Varberg (Vardberg eller Vårdkasberg) efter berget där Varbergs fästning ligger, ursprungligen en borg anlagd på 1280-talet”
Logga in för att svara.