Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Lös US-box
-
Lös US-box
Publicerad av argulander på 27 maj, 2008 vid 19:06Är det möjligen någon i närheten av mig som har en lös US-box för inplastning över? Bor alltså i Segeltorp söder om Stockholm. Köper och hämtar gärna omgående i så fall. Skriv gärna ett privat meddelande via Surfzone.
Klas
argulander svarade 16 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Mastbox eller fenbox, och hur lång? Surfbutiken har Chinook. Inte så långt från dig, eller?
-
@Ola H. 470332 wrote:
Mastbox eller fenbox, och hur lång? Surfbutiken har Chinook. Inte så långt från dig, eller?
Fenbox. Såg att surfbutiken hade sådana US-boxar i två varianter undrar vilken som passar bäst? Det är väl troligen den på 8″ , den större på 10″ är väl förstås en mastbox? ( Åkerberga är ju trots allt en liten bit från mig som bor söder om stan, så om nån råkar ha en box liggande på närmare håll så sparas en del soppa).
Vänlig hälsning Klas
-
Både mastboxen och fenboxen finns i två längder, 8″ och 10″. Fenboxen har ett litet “mutterhål” i mitten, mastboxen att stort hål längst bak.
Mastboxen finns dessutom med eller utan inbyggd luftskruv i båda längderna. Jag tror det är yttermåttet man mäter.
Som SWE496 skriver: enklast är väl att beställa om nu inte någon granne med stort fenboxförråd hör av sig.
-
Ett annat alternativ skulle ju kunna vara att kolla om någon har en gammal skruttbräda med rätt box. Få den gratis mot hämtning och sedan sätta sågen i den. Billigt men bökigt.
-
Har nu fått tag på en box och lämnat brädan för inplastning till “Svenne”. Tack för alla råd.
Klas
Logga in för att svara.