• Publicerad av jester på 26 augusti, 2008 vid 09:19

Kolla in den här: http://www.luderitz-speed.com

Är det möjligen denna som ersätter Walvis-tävlingen? Är ju öppen för både kite och windsurf. Dom verkar dessutom ha jobbat en hel del med banan, dels för att få bort lite chopp och dels för att få ett djup som är över 50cm längs hela banan.. Om förhållandena blir bra så luktar det ju nytt världsrekord där i höst. Hoppas några duktiga vindsurfare tar sig dit oxå o ger kite-folket en match!

glader svarade 16 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • jester

Medlem
    17 september, 2008 vid 14:56

Kite-snubbarna över 47 knop på 500m först dan. Dunken 44.7 knop

• benke-2

Medlem
    17 september, 2008 vid 16:02

Träligt, Björn D är 3 knop söligare än en speed-kitare som har hållit på i tre månader.
    Verkar vara lite väl enkelt med drake.

• andersbq

Medlem
    17 september, 2008 vid 16:23

Är det någon mer som upplever att websidan är seg som sirap?

• kinetic

Medlem
    17 september, 2008 vid 16:30

Om Dunken sätter PB första dan så borde stället ha potential för kanske t.o.m WR, dvs knäcka AA’s rekord…Att kite:arna knäcker 50knop e givet, frågan är bara hur nära 60 de kommer…

• benke-2

Medlem
    17 september, 2008 vid 16:35

Vore konstigt om inte en kitare slår 50 knop, dom kan tydligen hålla på till den 15e December om det behövs.
    Kanske Dunkerbeck kann slå 50 också, om det blir så mycket vind.
    Kitarna har ju alltid lite mer vind, eftersom seglet är nån annan stans.
    Såg föresten att en skånsk kitare hade brassat up draken i 48 knop i “JP håla”, kanske går att winsurfa också.

• jester

Medlem
    18 september, 2008 vid 05:43

Det är bara att inse att kite har stora fördelar när det gäller speed. Men hade varit kul o se 50+ på Björn oxå.
    Och ja, sidan är seg som sirap. Det där med internet är nog inte lika utbyggt i Afrika som här i Svedala…

• p-malmkvist

Medlem
    18 september, 2008 vid 07:50

Hmm.. 30 tusen för 4 veckor bara för anmälningsavgiften.. Sedan kommer resa osv på det, så i runda slängar 70 tusen för 4 veckor speed.. Då är det ju billigt att åka till kanalen med 1000 Euro per månad..:wink:
    Iof så är det ju en helt annan vindstatistik i Luderitz..

• glader

Medlem
    18 september, 2008 vid 09:28

Står att Dunkerbeck slagit “open water record”. Någon som vet vad definitionen på det är?

• jester

Medlem
    18 september, 2008 vid 09:34

Jag ser det som ett gränsfall att Luderitz kalla Luderitz för open water. Men det handlar väl om att det är en vik med öppet vatten utanför

• p-malmkvist

Medlem
    18 september, 2008 vid 13:02

Intressant att observera från gps-kitesurfing samt gps-speedsurfing att bästa nautical mile som kitesurfarna åstadkommit är 35 knop och motsvarande för windsurfare är 40.3knop.. Sedan verkar det som om tidtagningen både för windsurfare samt kitare baseras på åkarens position och inte på var kiten befunnit sig i början samt i slutet av 500m sträckan..???

• hanko

Medlem
    18 september, 2008 vid 13:24

@andersbq 500568 wrote:

Är det någon mer som upplever att websidan är seg som sirap?

SVAR: JAAAA !!

• hanko

Medlem
    18 september, 2008 vid 13:25

Som en gift man jag är så får man väl knappt kommentera att de kvinnliga deltagarna håller hög skönhetsklass….!

• haze

Medlem
    18 september, 2008 vid 13:28

Varför tjatar du hela tiden om var kiten befinner sig? Har du kitesurfat? Eller sett ett helt speedrace med en kite. Kan du inte PM mig vad du tycker är så konstigt med kitespeed och största skillnaden på Kitespeed och vindsurfing speed. Så skall jag eller någon annan förklara för dig. Bättre du PM mig så slipper vi smutskastningen här.

Men det är sjukt bra farter på både kite och vindsurf. Sen 30 papp. är ju med boende och så vidare. Anmälningsavgiften till kite var på 120 Euro fick jag till svar från PKRA. Sen kostar boende med mera en del.

• jester

Medlem
    18 september, 2008 vid 13:38

Jupp. Kör den diskussionen med PM! Annars j-vlar… 🙂

• hanko

Medlem
    18 september, 2008 vid 13:45

Vafalls är det med Dunken?? Jo jag vet att han har ett brokigt nationalitetsdilemma men enligt denna tävling så är han plötsligt Holländare…! Blir det NL-11 nu då…? Körde han inte för Schweiz….SUI-XX.?
    Har han månne regeringsstöd från självaste konungen i Holland! Jag blir inte klok på den gamle dansk-spanjor-holländar-schweizarn men snabb e han ju den luringen. Cash is king är ju oxå ett begrepp som stämmer på honom..!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.