• anonym-anvandare

Medlem
    21 juli, 2005 vid 20:52

Ingen som kan upplysa mig om vart jag ska ta vägen på lördag med NO?

• rabbit

Medlem
    21 juli, 2005 vid 22:00
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 juli, 2005 vid 22:09

Tack

• anonym-anvandare

Medlem
    22 juli, 2005 vid 08:22

Tack har jag redan sagt.
    Ser dock inga tips på vart jag ska ta vägen vid olika vindar.
    Någon som vet vart man ska i Lule?

• Tig3r

Gäst
    5 juli, 2006 vid 13:42

En ny fråga i den gamla luleå frågan.

Hur kommer man i kontakt med Luleå vindsurfing klubb då båda länkarna ovan verkar vara väldigt gamla, den ena sidan är domänen ledig och den andra ingen uppdatering sedan 2004?

Ps. Vart i närheten kan man köpa en ny mast? och eventuell annan utr. 😉 Ps.

• norrsurfarn

Medlem
    5 juli, 2006 vid 18:25

gå in på klubbinfo så får du johns nummer

• bill

Medlem
    5 juli, 2006 vid 21:21

Kolla här:
    Lulhällan
    Storsand

• bill

Medlem
    5 juli, 2006 vid 21:24

@Tig3r]Ps. Vart i närheten kan man köpa en ny mast? och eventuell annan utr. -) Ps.[/QUOTE wrote:

Är jag inte helt ute och cyklar så är nog STHLM närmast (nästgårds :wink:)

• tony-i-luleaoland

Medlem
    7 juli, 2006 vid 14:26

Tjena Lulefolk.

Jag har fått upp mitt surfkit från Öland och tänkte surfa här eftersom jag är kvar i Lule och gör exjobb tills september. Hört att det vanligtvis blåser riktigt bra i Lule i vanliga fall under sommrarna, men det är väl drygt två vecker sen sist det blåste nått värt att lasta bilen med surfgrejer för?

Var ute och rekade vid Lulhällan vid F21 i söndags. Förbud mot motortrafik, parkerar man vid F21 får man väl konka grejer en kilometer? Villaägarna där snackade om någon vägförening och avgifter för att kunna få kör till Lulhällan? Nån om vet nått mer?

Angående den som frågade om mast. Jag var inne på Adrenalin i Luleå och undrade om de skulle skaffa in vindsurfinggrejer. De sa att det finns ett underlag till att börja med det, men de tänker inte göra det detta första år av verksamhet. Så ni som vind och kitesurfar i Luleå, visa intresset av en försäljare av surfgrejer här, så kanske de tar in prylar till våren.

mvh Tony

• bill

Medlem
    7 juli, 2006 vid 15:02
    Tony i Luleå/Öland wrote:
    Var ute och rekade vid Lulhällan vid F21 i söndags. Förbud mot motortrafik, parkerar man vid F21 får man väl konka grejer en kilometer? Villaägarna där snackade om någon vägförening och avgifter för att kunna få kör till Lulhällan? Nån om vet nått mer?
    Gör som jag: Blunda när du kör förbi :cool2:
    Man står ju inte i vägen för några villaägare när man väl är framme.
    Vet du hur du ska köra för att komma till spottet?
  • Tig3r

Gäst
    7 juli, 2006 vid 22:04

Jopp jag var in på Adrenalin, dom skulle kolla upp en ny mast åt mig, men nu började jag kolla på blocket efter lite nyare men beggade saker, kanske blir att dra söder ut en sväng.. det är ju bara typ 200 mil tur och retur 🙂 Så man får shoppa lite rejäla saker..

Vore kul att se någon av er som kan surfa på riktigt, men det är väl så att det blåser lite för lite just nu.

Man kan väl starta ifrån tjuvholmssundet.. (nära kallax startbana), det är bara lite långgrunt.

Så fort jag får tag i en ny mast eller nya prylar tänkte i alla fall jag vara där och träna lite på riktig vattenstart, för just nu är det stå på brädan och dra rigg för mig, och det är ju mer än bara halvsvårt när det väl blåser ordentligt!

Det är ju därför man skulle vilja se “er” i eliten, så man lär sig göra rätt på en gång!

/A

• tig3r

Medlem
    7 juli, 2006 vid 22:07

nu var man reggad oxo 🙂

• tony-i-luleaoland

Medlem
    10 juli, 2006 vid 04:53

tjena bill, tig3r och andra.

Jag cyklade förbi där och körde in på en väg med några soptunnor och nån militärbyggnad?! Bilder på internet tyder på att jag hittade rätt.

Var ute och hade privatlektioner för tjejen igår vid Storsand med freeridebrädan, fin strand. Är det några grynner eller liknade man bör känna till? Var ute och gjorde en stilla premiärtur med nya vågbrädan förra helgen i sundet vid kallax och sandön. SHIT vad sten! Drog en repa med freeridern och slog av fenan.

Tig3r, skulle inte kalla mig elit riktigt 😉 , tränade vattenstart förra sommaren vilket kommer behövas nu när jag fixat ett kit som sjunker 🙂 .

Vi får hoppas vinden tilltar och man kan få några goa dagar av surfing.

Är det nån som skall ut och surfa själv är det bara skicka ett mess och höra efter, om ni vill ha sällskap. Jag har bara sett kitare surfa i Lule hitintills. Har sett två bilar med brädor på taket, en på björx och en på porsön. Vart håller ni hus? Själv bor man på björkskatan och gör examensarbete på universitetet. Jag har bil så blåser det tar jag en paus i pluggandet och drar och surfar.

mvh Tony
    070-95 35 123

• tony-i-luleaoland

Medlem
    10 juli, 2006 vid 08:12

Tja

Såg att det skulle blåsa 7-11ms syd idag. Finns det något ställe att föredra idag att surfa vid (vindriktning o styrka)? Lulhällan?

/Tony

• bill

Medlem
    10 juli, 2006 vid 09:52
    tjena bill, tig3r och andra.

Jag cyklade förbi där och körde in på en väg med några soptunnor och nån militärbyggnad?! Bilder på internet tyder på att jag hittade rätt.
    Man kör på den vägen som ligger vid F21 skjutbanor tills man kommer till en T-korsning (asfalt), sväng höger.
    Följ denna väg tills du har kurs ut mot havet och sväng av vänster ca 50m före vägen viker av till höger (ligger ett hus precis där).

Var ute och hade privatlektioner för tjejen igår vid Storsand med freeridebrädan, fin strand. Är det några grynner eller liknade man bör känna till?

Inte vad jag vet, det finns några få vid Lulhällan men de är utmärkta med pinnar eller så sticker de upp ur vattnet.
    Det är lågt vatten nu så man får traska en bra bit ut på Lulhällan i år innan fenan slutar ta i botten.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.