Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Lund eller Malmö =>gbg ngn?
-
Lund eller Malmö =>gbg ngn?
Publicerad av annas på 15 januari, 2005 vid 10:46Någon som ska från Skåne till gbg under närmaste veckan el så och har plats för en sele o en kite i bilen?
nic svarade 20 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
jag ska nog kanske från jonstorp in till Helsingborg nu om ett tag och får lätt plats med det…
-
haha, nja, inte riktigt vad jag tänkt. Men om nån ska till Göteborgsområdet anywhere
-
Det e jag som väntar på selen så jag blir i alla fall tok-glad om nån vill ge den skjutts upp till gbg nån gång inom typ 1,5 månad
Mvh
Micke -
vi skulle kunna göra såhär, men då kan det bli i princip vilken dag som helst, när som helst på dagen och någon måste kunna möta mig med ca 1,5 timmes varsel. om jag har den på kontoret (på jetpak) så får vi helt enkelt se om jag får en körning upp dit (rent statistiskt sett i mitt huve borde jag få en körning upp dit någonstans någon gång under närmaste månaden) jaja, ni förstår säkert möjliheten, men också den ofantliga problematiken.
-
För min del hade det varit tok-lugnt. 1,5 timmes varsel e gott om tid för att jag skall kunna befinna mig var som helst i gbgområdet, förutsatt att det inte e en fredags kväll/ natt eller lördags morgon… lördags kväll kan oxå vara halv-lurig om det är 1,5 timmes varsel, vilket sen medför att söndag morgon likaså kan behöva en 3 timmars varsel, ..
Dock så kom jag på att min flickvän ( som är mycket skötsammare än jag ) kan vara jourhavande nykterist en månad framöver vid dessa tillfällen och möta dig i så fall.
Kontentan, för min del passar ditt förslag på lösning alldeles utmärkt
Mvh
Micke -
det värsta e ju om jag inte får nån körning. då vet jag inte riktigt hur ni/vi ska göra?
-
hmmm , jo det e sant , fast jag skall nog ner till tyskland om 2 månader eller nåt och då hade jag ju kunnat plocka upp selen på vägen då , men det kanske e jobbigt för dig att ha en sele på kontoret hela tiden, ( orsakar kanske kite-abstinens ) och i så fall får la jag å anna lösa transporten av selen på nåt annat sätt.
Micke -
Jag antar att det är jag som väntar på kiten? Det går ju att skicka kiten och selen med bussgods i ett paket till mig så kan du med selen komma och hämta den hos mig?
Jag skall till USA nästa vecka, men annars är jag oftast i sta´n.
-
Körde från Lund till Gbg igår, synd. Kommer dock ner igen i februari. Kommer TROLIGTVIS köra från Lund till Gbg igen kring den 7/2. Inte helt 100, men hör av er igen när vi är en bit in i feb om ni inte löst det tidigare.
Axel 0736-939711 -
Haha, det här blev ju kul. Vi kan nog lösa det med bussgods.
-
Jajjemen , det funkar att skicka rubbet med bussgods , så splittar jag å kiteköparen på frakten..
Micke -
Det kostar 175kr att skicka (<10kg) med posten. Enkelt och smärtfritt eller? Bara gå in på en postuppgraderad bensinstation...
nic
Logga in för att svara.