Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lundåkra i veckan.

• marcel_101

Medlem
    15 oktober, 2006 vid 20:15
    Samuel_L wrote:
    Ser ut att bli en fin vecka för lundåkra, särskillt mot slutet. Många som kommer åka där i veckan?

hehe du e den eviga vind optimisten, tycker själv det ser rätt värdelöst ut hela veckan med vind för lundåkra, evt torsdagen kan det bli lite vind på………

va det nån vind sist förresten

• samuel_l

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 10:04
    Marcel_101 wrote:
    Samuel_L wrote:
    Ser ut att bli en fin vecka för lundåkra, särskillt mot slutet. Många som kommer åka där i veckan?

hehe du e den eviga vind optimisten, tycker själv det ser rätt värdelöst ut hela veckan med vind för lundåkra, evt torsdagen kan det bli lite vind på………

Det var vind sist, den la sig iofs nästan direkt hehe.
    På torsdag ska det blåsa 7-11 m/s syd och fredag 5-9 m/s sydväst. Imorrn kanske det letar sig upp till 8 m/s också. Det duger för mig som nybörjare.=)

• simoneburgess

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 10:16
    Samuel_L wrote:
    På torsdag ska det blåsa 7-11 m/s syd och fredag 5-9 m/s sydväst. Imorrn kanske det letar sig upp till 8 m/s också. Det duger för mig som nybörjare.=)

Vart hittar du hyfsade förtidsprognoser för LÅ?

• samuel_l

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 10:18

SMHI. Om det är pålitligt vet jag inte?

• qq-57

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 11:00

http://www.windfinder.com/forecast/malmo_sturup

Looks like a typical westdrift from Sat on, hope GFS is right!

• melker

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 11:02

SMHI hade fel prognos för skåne 88% av dagarn 2005 så nej dom kan du inte lita på- Kör på dmi dom brukar gissa bästa.

• simoneburgess

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 11:37

Låt meterologtärningarna rulla!

• simoneburgess

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 11:43

Men hölleviken kan väl vara något. Guru säger 4.5-5.5 imorgon. Kan funka?

• samuel_l

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 13:32
    Melker wrote:
    SMHI hade fel prognos för skåne 88% av dagarn 2005 så nej dom kan du inte lita på- Kör på dmi dom brukar gissa bästa.

Ok, men 88% låter lite överdrivet…?
    Hur som haver ska det blåsa 5-8 syd imorgon enligt DMI vilket borde räcka för en eftermiddag i lundåkra hamnen, blir ju onshore där.

Det dåliga med DMI är att de inte har några veckoprognoser, knappt dygnsprognoser. lr har jag inte hittat rätt på sidan?

• melker

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 14:38

ocean.dmi.dk

Lär in!

• marcel_101

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 14:57
    SimonEBurgess wrote:
    Men hölleviken kan väl vara något. Guru säger 4.5-5.5 imorgon. Kan funka?
    4,5-5,5 e ju bara ångest =)
  • marcel_101

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 15:00
    Samuel_L wrote:
    Marcel_101 wrote:
    Samuel_L wrote:

hehe okaj, mm tror inte riktigt på det varken imorrn eller onsdag, torsdag om vi har tur, men då jobbar jag hela dagen endå =(

• wibban

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 15:06
    SimonEBurgess wrote:
    Samuel_L wrote:

Vart hittar du hyfsade förtidsprognoser för LÅ?
    Har tidigare sett att någon brukar kika på:
    http://trafikinfo.vv.se/trinimenu/trinimenu.html?startmenu=1
    Välj Medelvind och zooma dig in på kartan så kan man se ungefär hur det blåser på vägarna runt LA.
    /Magnus

• djevulen

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 15:14

kolla även här http://www.lbws.com

• samuel_l

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 16:34

jojomen, imorrn eftermiddag ska det blåsa 5-8 syd enligt alla prognoser. Jag kommer va där. någon mer? E ni från Hbg kan ni åka med mig i bilen.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA