Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Lundåkrabuktens naturreservat
-
Håller med Erik och Henric att vi måste bilda förening. Kom igen nu alla kiteare runtom o anmäl intresse.
Ps! Erik, skulle kanske lägga upp en ny tråd ang förening så folk inte missar.
-
Jag vet inte om jag är ute och cyklar i mina efterforskningar här men jag tror att upphovsmannen på länsstyrelsen är medlem i Skånes ornitologiska förening.
Känns ju oväntat:)
-
Här är ursprungsinlägget om föreningen:
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=64790&highlight=f%F6rening
Det känns riktigt bra att det har börjat droppa in lite anmälningar, sex stycken nu under natten. Dock inga nya nomineringar till styrelsen ännu, mer sådant!
-
sourra;542421 wrote:Ang. tranors häckningar – Var det inte rekordmånga tranor i året trandans vid hornborgarsjön?
Han syftade nog till tärnor som är vanligt förekommande i skärgårdsmiljö tillskillnad mot tranor som inte alls finns i den miljön.
-
Tittar man på kartorna så är JP precis i nederkanten av ett förbudsområde om inte jag är fel på det. Kanske ska vi försöka gå vägen och försöka rucka lite på just den gränsen av reservatet?
-
Ja det var en lågoddsare. Ta lite skärmdumpar och sånt på sån information ifall de skulle läsa detta och få för sig att ändra på sina sidor. Det har förekommit…
Erik: Häng inte upp er för mycket på nomineringar utan sikta bara på att få alla att ta sitt ansvar och gå med i föreningen. Det är svårt för folk att känna “Jomen jag skulle nog bli en skitbra vice ordförande”. Sånt brukar ge sig när man träffas och diskuterar.
Och till sist så verkar det rimligare med tärnor än tranor =)
Henric;542472 wrote:Jag vet inte om jag är ute och cyklar i mina efterforskningar här men jag tror att upphovsmannen på länsstyrelsen är medlem i Skånes ornitologiska förening.Känns ju oväntat:)
-
Kan i min iver ha misstagit mig angående ornitolog föreningen:). Kan vara så att han bara var kontaktperson.
-
Till alla er som mailat och bett om remissförslagen. Jag har allt på jobbet och servern orkar vill inte alls att jag går in hemifrån och skickar så ni får sitta lugnt tills på måndag:)
Logga in för att svara.