-
Lurad på köp&sälj
Hallå alla konfare, jag e sååå ledsen just nu och hoppas på era råd/hjälp.
Jag köpte för en tid sen en bräda av Jonas i varberg. Vid köpet frågade jag om han var säker på att det skulle gå att frakta brädan till mig på gotland. Han sa att detta inte skulle vara något problem alls att han hade snackat med posten. Så jag betalade in pengar på hans konto och han sa att han skulle skicka brädan omedelbart. MEN det gjorde han inte han hörde inte av sig alls på ett par dagar så jag ringde honom för att se hur det hade gått, då visade det sig att det inte gick att frakta brädan. Så jag började ringa runt till alla fraktbolag och kolla hur det skule gå att frakta brädan och det verkade svårt. Så efter det ringde jag tillbax till honom och vi kom överens om att han skulle sätta tillbax pengarna på mitt konto. Detta har tagit vääldigt lång tid snart 2 månader, och han har fortfarande inte satt tillbaka hala beloppet. Han har satt över 1500 men då saknas fortfarande 3100:- han förklarade att han hade råkat sätta över resten till fel konto men att det snabbt skulle fixas till. Men det har inte hänt någonting. Jag har försökt att få tag i honom i en vecka utan att han har svarat.
Så vad ska jag göra? Jag har köpt en ny bräda nu och behöver verkligen mina pengar. Finns det någon i varberg som kanske känner till Jonas Holmström och kan be honom att sätta tillbaka mina pengar och svara i telefon när jag ringer. Kan jag polisanmäla händelsen och kan jag då få upprättelse?
Snälla hjälp mig!
Diskussionen ‘Lurad på köp&sälj’ är stängd för nya svar.