Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Lurad på köp&sälj
-
Gösta wrote:Oregistrerad wrote:Mattsson … för de första kalla inte min bror för mes…
för de andra… så surfar jag exakt vart fan jag vill..
för de tredje jag har 95 pannor bakom med..
obs ! jag kommer inte hålla mig ifrån stränderna bara för att du tror du är någon jävla leksaks polis..
mattsson klaga på mig… men klaga inte på min bror du vet inte vad han
har sagt och gjort mot mig..
så du kan dra åt helvete.. ! lodis. !
ps. du är en cool kille.. ds.Det klart att ingen kan hindra dig från att surfa vart du vill men du kan ju tänka på att alla andra surfare på stranden kommer att tycka att du är en riktig nolla och ingen kommer vilja ha dig på där. Hoppas du kommer känna dig välkommen och att detta var värt 3400 kr eller hur mycket det nu va. Bra uppfostran du och din bror måste ha fått, dina föräldrar är nog stolt över dig…
Lycka till med surfingen.
Mvh Gösta
Gösta är du matsson?
Skit samma vem du är för mig spelar det ingen roll.
Jag har haft problem med mitt internet och har inte kunnat följa denna tråden.
Fick ett samtal av min bror Holma81 och ahn sa att det stog en massa skit om mig och min familj.
Då tänker jag såhär. Jag har pratat med Donpedro om hur vi ska kunna lösa denna tråkiga händelse.
Om jag skulle betala han min brors skuld.
Har köpt hus för ett tagsen och har inte obegränsat med pengar så vi sa att om jag få sålt min surfbräda får han 3000 av mig.
Jag har haft en del kontakt med donpedro efter det. Men brädan är inte såld.
Så vad mer kan jag göra.
Min bror har jag pratat med och mer kan jag inte göra eller hur.
Sen står det att jag är en jävla mes och skitsnack om dålig uppfostran.
Ni/du som är en sådan jävla cool kille kan PMá mig å prata om detta eller bättre är att träffas och du säger detta i mitt ansikte.
Spela fan inte cool här på konfen och snacka skit om mig som inte har med detta att göra. Tror du att folk tycker att du är tuff. Vem som helst kan skriva en massa saker här men frågan är om man kan stå för det.
Blir så jävla förbannad när jag blir indragen i något jag inte har med att göra.
Du har startat något jag inte tror att du klarar av att hantera.
Så inte ett till inlägg om mig och mina föräldrar. Om du nu skulle våga dig på det så föreslår jag att du skriver ditt nummer och adress så att jag kan hälsa på dig privat. Detta är inget hot utan en varning och ta och fundera på konsekvenserna innan du skrivet ett skit till om mig. Göm dig inte här på konfen bakom ett nickname utan visa mig vem du är.
Sen så Donpedro du kan tacka matsson för efter hans å några andra inlägg så får du inga pengar från mig. Det blir konsekvenser efter allt man gör och matsson har sabbat det för dig (från min sida) -
holma81 wrote:du som skrev sisst… du verkar inte veta vad gå in i väggen innebär…
hade du själv gjort de någon gång.. så lovar jag dig att du kommer inte tänka på surf iallafall… de är en sak som är säker… !
och som jag sa ovan.. DonPedro.. maila mig.. så vi kan fixa detta.. och få ett slut på de.. mvh / Holma81Var det mig du menade om att inte veta vad det innebär att gå in i väggen?
c
-
bakfull
Gäst23 oktober, 2006 vid 12:04holma81 wrote:du som skrev sisst… du verkar inte veta vad gå in i väggen innebär…
hade du själv gjort de någon gång.. så lovar jag dig att du kommer inte tänka på surf iallafall… de är en sak som är säker… !
och som jag sa ovan.. DonPedro.. maila mig.. så vi kan fixa detta.. och få ett slut på de.. mvh / Holma81LOL – gick in i väggen?! Hur gammal är du? 14? Nä fy fan, lägre än vad du befinner dig kommer man ej. Du skyller bara ifrån dig på en massa faktorer. In i väggen/strulande banker osv. Personer som dig går aldrig att lita på. BARA BETALA MANNEN!!
Helt sant dock att din familj inte ska lida av ditt skitiga beteende.
-
Charlie nej den som skrev ovanför dig… du hann posta före mig !!! 😀
-
bakfull… har du sett inläggen ovan ????
läs dom så får du se vad som är skrivet….
innan du postar…. står de inte att donpedro ska maila mig han konto nr.. ??
eller har jag fel? står de inte också att jag vill göra rätt för mig.. ?
står de inte att jag vill ha detta ur världen ?
och att jag har gått in i väggen är ett faktum…
så sluta snacka.. och låt mig och don pedro fixa detta tillsammans.. och utan massa jävla skitsnack nu… för jag vill ha detta ur välden… .
jag vet att jag gjort fel… men de är aldrig försent att göra rätt för sig ?
även de har tagit på tok för lång tid de vet jag… !
men jag ska fixa de… och de har han mitt ord på men jag måste ha hans konto nr.. -
holma81 wrote:Charlie nej den som skrev ovanför dig… du hann posta före mig !!! 😀
Holma, förelår att du talar med donpedro och hur din betalning ska se ut och att han sedan gemensamt med dig kan meddela denna tråd hur återbetalning kommer att se ut. Det vore trist om denna tråkiga händelse skulle blir den längsta i konfens historia.
Med alla hårda ord som sagts och skrivits vore det coolt om ni två, du och DonP kunde vända det till något som löste sig. Trotts allt ni är två surfers som älskar samma dåraktiga sport!
Vad som gjordes igår kan ingen ändra på bara det som kommer att göras.
C
-
CharlieB wrote:holma81 wrote:Charlie nej den som skrev ovanför dig… du hann posta före mig !!! 😀
Holma, förelår att du talar med donpedro och hur din betalning ska se ut och att han sedan gemensamt med dig kan meddela denna tråd hur återbetalning kommer att se ut. Det vore trist om denna tråkiga händelse skulle blir den längsta i konfens historia.
Med alla hårda ord som sagts och skrivits vore det coolt om ni två, du och DonP kunde vända det till något som löste sig. Trotts allt ni är två surfers som älskar samma dåraktiga sport!
Vad som gjordes igår kan ingen ändra på bara det som kommer att göras.
C
ja de är de jag har skrivit hela tiden att donpedro ska ta kontakt med mig via mail så han kan lämna tele och konto nummer… så vi får ett slut på detta… !!! jag vill få detta ur världen… och bara surfa vidare !!!!!!!!
-
CharlieB verkar vara en av dom vettiga människorna på denna siten… credz för de.. ! 🙂
-
Pratade precis med donpedro.. och vi har kommit överens om en lösning.. !
så donpedro kommer lägga ett inlägg här i konfen när han kommer från sitt jobb..
:smile:så nu kommer en lösning på allt detta… over n out / holma81 -
holma81 wrote:Pratade precis med donpedro.. och vi har kommit överens om en lösning.. !
så donpedro kommer lägga ett inlägg här i konfen när han kommer från sitt jobb..
:smile:så nu kommer en lösning på allt detta… over n out / holma81
ÄNTLIGEN! som Gert Fylking hade sagt… -
Oregistrerad wrote:Gå in i väggen har väl INGET att göra med att man säljer en bräda, får betalt och sedan inte skickar brädan och ändå gör slut på pengarna…
don pedro har väl ingen som helst skyldighet att behöva ta en avbet plan för att få tillbaka sina slantar..du borde istället pratar med dina föräldrar hur det ligger till så dom får betala HELA beloppet och du får göra upp en bet plan med dom 😉En till jävla idiot………
Varför ska våra föräldrar betala Holma81´s skuld. Låt din mamma betala skulden istället Skriv vem du är.
Vakna för fan blir så jävla trötta på er alla. DET ÄR HOLMA81´s SKULD INGEN ANNAN FATTA. -
pure wrote:Den första reaktionen är ju alltid att förakta den person som gjort såhär men antagligen är det en trasig människa med taskig uppväxt som inte lärt sig dom moraliska regler som oss andra fått med oss med bröstmjölken. Utfrysning och hot gör ju bara att den personen i ännu större utrsäckning kommer att bete sig illa eftersom han känner att hela världen ändå hatar honom.
Det är bättre att se förövaren som offer av sin egen omgivning. Sen så råkar det ju alltid bli så att det finns människor som blir indirekt lidande av en sådan persons beteende.
Blev själv misshandlad av en kille som vara knarkare med föräldar som gick på soc och misskötte sig. Det kändes förjävligt och just då önskade jag all olycka åt den personen men i efterhand så känns det ju som om det är han det är synd om som fått ett sådant liv och så sletna föräldrar. Vet att han fortsatte o knarka så det väl rätt oklart om han lever idag.
—-
PS: Skicka ett PM med kontonr till mig med!
Vad vill du komma med detta!!!!!! -
holma44 wrote:Oregistrerad wrote:Gå in i väggen har väl INGET att göra med att man säljer en bräda, får betalt och sedan inte skickar brädan och ändå gör slut på pengarna…
don pedro har väl ingen som helst skyldighet att behöva ta en avbet plan för att få tillbaka sina slantar..du borde istället pratar med dina föräldrar hur det ligger till så dom får betala HELA beloppet och du får göra upp en bet plan med dom 😉En till jävla idiot………
Varför ska våra föräldrar betala Holma81´s skuld. Låt din mamma betala skulden istället Skriv vem du är.
Vakna för fan blir så jävla trötta på er alla. DET ÄR HOLMA81´s SKULD INGEN ANNAN FATTA.Att du blir upprörd känns ju faktiskt lite bra vilket innebär att du tycket att detta känns jobbigt… Det hade jag också tyckt.. Jag tror iofs inte att NÅGON dömmer dig för att du är bror till holm81… Han får ju själv ta ansvar för sitt strul ….
Att någon sedan referrerar till att han borde prata med mamma&pappa är ju inte så konstigt med tanke på denna tråd????
Nu var det iofs inte mitt inlägg ovan men det är inte så konstigt att vi alla reagerat på detta då vi själva kan tänkas vilja köpa och sälja surfprytlar på konfen på ett SÅ ENKELT som möjligt sätt… Te.x via frakttrådarna…
Någon som känner någon som köpt något av någon skickar ibland en surfbräda för kanske 8000 ifrån Varberg -> stockholm gratis eller mot bidrag till soppa pengar… SUPERSMIDIGT…. om det inte vore för denna tråd….
Hoppas att din brorsa löser detta så kan vi fortsätta prata surf istället 🙂
Hare!
Fredrik -
frippe75 wrote:holma44 wrote:Oregistrerad wrote:Gå in i väggen har väl INGET att göra med att man säljer en bräda, får betalt och sedan inte skickar brädan och ändå gör slut på pengarna…
Vakna för fan blir så jävla trötta på er alla. DET ÄR HOLMA81´s SKULD INGEN ANNAN FATTA.Att du blir upprörd känns ju faktiskt lite bra vilket innebär att du tycket att detta känns jobbigt… Det hade jag också tyckt.. Jag tror iofs inte att NÅGON dömmer dig för att du är bror till holm81… Han får ju själv ta ansvar för sitt strul ….
Att någon sedan referrerar till att han borde prata med mamma&pappa är ju inte så konstigt med tanke på denna tråd????
Nu var det iofs inte mitt inlägg ovan men det är inte så konstigt att vi alla reagerat på detta då vi själva kan tänkas vilja köpa och sälja surfprytlar på konfen på ett SÅ ENKELT som möjligt sätt… Te.x via frakttrådarna…
Någon som känner någon som köpt något av någon skickar ibland en surfbräda för kanske 8000 ifrån Varberg -> stockholm gratis eller mot bidrag till soppa pengar… SUPERSMIDIGT…. om det inte vore för denna tråd….
Hare!
FredrikVisst ingen dömmer mig. Matsson skrev att jag var en mes å gösta skrev skit om mina föräldrar.
Jag bryr mig inte längre om donpedro får sina pengar Ni med era underbara inlägg har satt käpp i hjulet för det…….
Jag tänker inte sälja min bräda för donpedros skull längre….. -
frippe75 wrote:holma44 wrote:Oregistrerad wrote:Gå in i väggen har väl INGET att göra med att man säljer en bräda, får betalt och sedan inte skickar brädan och ändå gör slut på pengarna…
Hare!
Fredrik[/QUOTEVid närmare eftertanke (samt läst allt som stått under sida 8).
Är det inte bättre att någon moderator stänger denna tråd HELT..
Sedan återkommer donpedro och holma i ny tråd och meddelar att allt är löst..
Det känns som om att det räcker med inlägg.. holma ska ju betala och det tråden behöver ju inte synas mer. Det blir ju bara onödig smutskastning som inte leder någonstans…..
Diskussionen ‘Lurad på köp&sälj’ är stängd för nya svar.