Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lurad på köp&sälj

• fastforward

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 08:52

Håller med Oåxen – ju mer inlägg desto större chans att någon känner personen i fråga eller har något att förlora på att lura någon.

Varför tror ni annars att jag håller på och spammar hela tiden? 😀

• donpedro

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 09:52

Ojojoj, shit de här var riktigt struligt, kunde aldrig föreställa mig att det skulle bli så här jobbigt att få tillbaka sina pengar för ett köp. Riktigt trist historia det här:(

• holma81

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 11:15

exxakt.. och jag har pratat med petter ut i också innan detta las ut i forumet..
    och då var de inga problem… de enda han ska göra är att ringa en på sparbanken för att prata med min handläggare där… så de är inget som är bugg eller nått. … !!! skulle aldrig få för mig att göra de… jag bor i varberg.. surfarnas paradis ! jag skulle bli utfryst.. direkt !!! och jag skulle inte till något pris mista dom vänner jag fått sen jag börja köra ! /Holma OVER n OUT !

• ola_p

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 11:23

Vad hindrar dig från att hämta ut ett kontoutdrag som visar klart och tydligt att pengarna är skickade?
    Det skulle varit det första jag hade gjort om det varit jag.

Att ringa handläggaren på banken borde vara din uppgift, eller?

• Oregistrerad

Gäst
    11 oktober, 2006 vid 13:14

Stämmer detta sår du Holma du är ett skämt inget annat! Jag blir så j-la förbannad på barnungar som inte kan sköta sina kort.

• bonasurf

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 13:43
    andreas_surf wrote:
    nu vet jag inte riktigt hur mycket pengat det var du skickade till Jonas. Men ärligt talat så är man inte bra dum om man skickar en massa pengar till någon man inte känner och aldrig har träffat och sen lipa här på konfen?
    En sak ska man ha klart för sig. Det finns folk som lurar andra eller det händer saker man inte kan göra något åt. T ex om banken strular osv. Nu kan jag inte uttala mig om den här affären. Men FFS lite ligger det allt på dig tycker jag. Hänga ut personer här på konfen gillar inte jag men det är som sakt vad jag tycker.Du får allt se det här som en erfarenhet rikare.
    MAN KÖPER INTE SAKER AV FRÄMLINGAR OCH SKICKAR PENGAR INNAN SAKERNA HAR HÄMTATS THATS IT! Sen vad ni andra tycker får stå för er….:mad2:

Jag kan bara instämma med alla andra klagomål. vem du nu än är Andreas(lite supsekt att du är ny) så är du käpprätt åt helvete fel på det. En affär är en affär oavsett var den görs och det är inte “rätt åt” någon som fullföljer sin del av avtalet när den andra inte gör det. Din synism känns väldigt omogen.

• Oregistrerad

Gäst
    11 oktober, 2006 vid 14:02

MEN HALLÅ

Nu får ni bannemej ta och lösa det här (exempelvis över mailen) så vi slipper se mer dumma bortförklaringar, skylla på strul i banken…..jösses, mycket skall man höra, vill man göra rätt för sig blir det aldrig strul, att fela är mänskligt men se då f-n till och ta reda på vad som gått fel.

1. Till och börja med är det rätt kontonummer?
    (fått fel nummer eller satt in på fel nummer, kolla detta noga!!!!

2. Är ni medvetna att det tar tre bankdagar innan pengarna kommer över på kontot? (Endast direkt överföring om ni har samma bank).

Om det nu är du som är skyldig “WNDSRF” ovan talar det inget vidare för din del herr “holma81”, se till att ordna upp dina affärer, annars är väl risken STOR att du just blir utfryst!

Och ja, häng ut dem på konfen som inte sköter sig, har man försökt privat och inget händer är något fel, HÄNG UT DEM!!!!!

Surfare är ett litet släkte, det gäller att hålla ihop.

//Glenn – som blivit lite förbannad

• drakglenn

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 14:03

Det var jag ovan, jävla inloggning…..

//Glenn

• holma44

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 15:41

Vad ska man säga en riktigt tråkig händelse det här….
    Jag är bror med holma81 och tycker det här känns riktigt tråkigt. Men jag har inget med det här att göra. Jag har pratat med jonas och han har fört över pengar säger han. Är det fel konto? Vad vet jag. Hoppas att dett löser sig Varberg är inte stort och det finns inte så många surfare här. Så du ska se att det löser sig till det bästa.
    Men jag kan tyvär inte ge några garantier.
    Detta är inte min deal.
    Det känns som om jag blir indragen jag med.
    Det hoppas jag inte skall hända för jag kan inget göra.
    Brosan ring snubben å lös detta. Eller Don vad du nu heter ring jonas å fixa detta över telefon inte här på konfen. Här lär du inte få några pengar.
    Lycka till

• donpedro

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 17:27

Jag förstår bror holma och andra oxå om ni tycker det är fel att lägga ut det så här på konfen. MEN om personen inte svarat på över 1 vecka ere svårt att fixa det över telefon det här var min allra sissta önskan och utväg. Och holma har inte fört över mina pengar, jag har pratat med hanläggaren idag och det ser lite dystert ut eftersom jag inte är den enda som inte fått mina pengar av honom. Och det är inte min mening att kasta skit på någon offentligt här på konfen, utan jag behövde hjälp att lösa ett problem. Och jag har ju fått många tipps om vad jag kan göra och nu helt plötsligt har jag iaf fått kontakt med Jonas. Tyvärr blire kanske värre att få pengarna.

• donpedro

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 17:51
    andreas_surf wrote:
    nu vet jag inte riktigt hur mycket pengat det var du skickade till Jonas. Men ärligt talat så är man inte bra dum om man skickar en massa pengar till någon man inte känner och aldrig har träffat och sen lipa här på konfen?
    En sak ska man ha klart för sig. Det finns folk som lurar andra eller det händer saker man inte kan göra något åt. T ex om banken strular osv. Nu kan jag inte uttala mig om den här affären. Men FFS lite ligger det allt på dig tycker jag. Hänga ut personer här på konfen gillar inte jag men det är som sakt vad jag tycker.Du får allt se det här som en erfarenhet rikare.
    MAN KÖPER INTE SAKER AV FRÄMLINGAR OCH SKICKAR PENGAR INNAN SAKERNA HAR HÄMTATS THATS IT! Sen vad ni andra tycker får stå för er….:mad2:

Skönt att du har lagt ut massa grejjer till salu. Hoppas du får dom sålda med den inställningen!

• fjant

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 18:29

Mycket tråkig historia….
    Rätt av dig Donpedro att hänga ut tomten. Det är inte ditt problem om hans bank krånglar…

Kan passa på att tipsa om att bussgods funkar klockrent. Skickade en bräda från stockholm toll malmö i somras. Frakt + efterkrav för strax över 200:- då tomten bakom disken enbart gick på paketets vikt. Annars tar dom 600 eller nåt som fast pris för “surfbräda”.
    Efterkrav innebär att man som köpare betalar när man hämtar ut godset. Då kan bägge parter känna sig hyffsat säkra. Köparen kan dock, som vanligt, riskera att få en dingad/sliten bräda som uppgets vara i nyskick.

Hoppas den här soppan löser sig för dig, Dopedro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

/Fjant

• ola_p

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 19:16

Internetgirot fungerar också mycket bra, likaså bussgods efterkravssystem.

Hoppas du får dina pengar, hur svårt är det för säljaren att plocka fram ett kontoutdrag och visa att det är betalt?

• svenne

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 20:00
    Ola_P wrote:
    hur svårt är det för säljaren att plocka fram ett kontoutdrag och visa att det är betalt?

Jag brukar inte lägga mig i såna här trådar, men…
    Det är jättesvårt eftersom att han förmodligen inte har betalat tillbaka. All bullshit om banker som strular är inget annat än just – bullshit.

• brutus

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 20:15

penn & teller kunde inte sagt det bättre än svenne – bullshit!
    “banken som strular…” my ass!

hoppas det löser sig. Vill kunna fortsätta att köpa sälja på konfen o kommer att fortsätta göra det – dock inte till dig Holma81.

peace love and understanding o allt det där…

Sida 3 av 11

Diskussionen ‘Lurad på köp&sälj’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lurad på köp&sälj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.