Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Lurad på köp&sälj
-
Skulle inte förvånna mig om brädan redan är såld på annat håll o pengarna brända på vin kvinnor o sång, bara för att krångla till denna affär ytterligare ;-).. men det är bara min yttert egna poetiska filosofi.
-
Har detta inte löst sig än? Det är ju bedrövligt. Undrar bara hur vi andra kan hjälpa stackars Don pedro på nåt sätt?
-
Självklart har han brännt pengarna på något annat och sitter illa till, som någon sa, får väl hoppas att det klirrar till hos DonPedro i nästa vecka när löning kommer, för inte skulle jag vilja ha Mattsons 95pannorsnäve jagandes efter mig. 👿
-
Ja vi får hoppas att det på nått sätt kommer en ängel och ger Jonas lite vett för det verkar han inte ha för fem öre. Mina pengar e borta och brädan e såld igen! Har nu lyckats få mail kontakt med snubben och de enda han säger e att om jag vill ha tillbaka mina pengar får jag lov att prata med kronofogden. Snackade med kronofogden och de va ju inge vidare eftersom Jonas redan har rätt massiva skulder. Jag har dessutom ingen lust att blanda in kronofogden eftersom det kostar mej en massa extra pengar och det är heller inte säkert att jag får tillbaka mina pengar. Ja vad ska man säga, tyvärr finns det riktigt oärliga, sviniga, idioter som surfar me.
-
Weeboy wrote:Steffo. Steffan!
Varför inte skapa en underforum som handlar om begg affärer och köp och sälj erfarenheter?
Vad tycker ni andra?
Vore det inte bättre om man kunde betygsätta varje användare efter genomförd affär, både som köpare och säljare. Då kunde man genom ett enkelt klick på användaren få reda på vad tidigare kunder tyckt. Eller så kunde det till och med synas i annonsen.
Jag har för mig att jag sett ngt liknande tidigare, men jag hittar inget sätt att betygsätta användare efter att konfen uppdaterats.Synd, för jag har skickat både bräda och segel över halva Sverige och skulle gärna visat i min profil att jag skött det oklanderligt, samt att skicket stämmer med vad jag angivit. Likaså skötte mina köpare sin del av dealen mycket bra och det ska dom ha all cred för!
—-
Hoppsan! Saken finns tydligen redan, detta inlägg utgår alltså, se min nästa kommentar… -
Knatte
Gäst21 oktober, 2006 vid 09:21donpedro wrote:Ja vi får hoppas att det på nått sätt kommer en ängel och ger Jonas lite vett för det verkar han inte ha för fem öre. Mina pengar e borta och brädan e såld igen! Har nu lyckats få mail kontakt med snubben och de enda han säger e att om jag vill ha tillbaka mina pengar får jag lov att prata med kronofogden. Snackade med kronofogden och de va ju inge vidare eftersom Jonas redan har rätt massiva skulder. Jag har dessutom ingen lust att blanda in kronofogden eftersom det kostar mej en massa extra pengar och det är heller inte säkert att jag får tillbaka mina pengar. Ja vad ska man säga, tyvärr finns det riktigt oärliga, sviniga, idioter som surfar me.Japp! Detta bekräftar ju bara bilden om att killen är stolpskott på alla vis 😡 Hur kan man ha mage att hänvisa till kronofogden för att få sina utlagda pengar ??
Killen är ju helt blåst och oärlig på alla sätt. Hoppas att alla Varbergssurfare tar ett snack med killen och sedan fryser ut honom för all framtid. Holmakillen är ingen windsurfare utan ett stort jävla rötägg, som alla blir gladare av om han slutar surfa och försvinner från scenen…Allt snack om handläggare osv på banken, visade sig ju bara vara skitsnack som vi trodde..
Don Pedro, mitt tips är att du polisanmäler killen på stört ! Du kanske inte får tillbaka dina pengar. Men det handlar om principer och att killen förhoppningvis för ett straff för sitt lurendrejeri 😡 😡
Sedan borde man banna alla hans IP-nummer här, så att han inte kan lura några fler på köp/sälj.
Sedan hade jag tagit ett stabilt snack, med honom om jag hade varit broder till killen. Hans beteende måste ju lägga en klibbig känsla även för dig?
-
JPS wrote:Varför inte använda Seller/Buyer Feedback funktionaliteten som redan finns i köp&sälj? Om denna användes efter varje genomförd affär för att berätta positiva/getativa erfarenheter så skulle det rätt snabbt byggas upp en bank av information som skulle underlätta framtida affärer.
Om en person en har varit OK att ha att göra med en gg så är han/hon med största sannolikhet det även nästa gg.
Jaha, det finns alltså där i alla fall. Jag få kolla igen, ska väl inte vara så svårta att lista ut.
-
JPS wrote:Varför inte använda Seller/Buyer Feedback funktionaliteten som redan finns i köp&sälj? Om denna användes efter varje genomförd affär för att berätta positiva/getativa erfarenheter så skulle det rätt snabbt byggas upp en bank av information som skulle underlätta framtida affärer.
Om en person en har varit OK att ha att göra med en gg så är han/hon med största sannolikhet det även nästa gg.
Jaha, det finns alltså där i alla fall. Jag få kolla igen, ska väl inte vara så svårta att lista ut.
Problemet är väl att man kan kringgå det hela genom att skapa nya inlogg… Svarta listan kanske inte är så dum ändå…
-
donpedro wrote:Ja vi får hoppas att det på nått sätt kommer en ängel och ger Jonas lite vett för det verkar han inte ha för fem öre. Mina pengar e borta och brädan e såld igen! Har nu lyckats få mail kontakt med snubben och de enda han säger e att om jag vill ha tillbaka mina pengar får jag lov att prata med kronofogden. Snackade med kronofogden och de va ju inge vidare eftersom Jonas redan har rätt massiva skulder. Jag har dessutom ingen lust att blanda in kronofogden eftersom det kostar mej en massa extra pengar och det är heller inte säkert att jag får tillbaka mina pengar. Ja vad ska man säga, tyvärr finns det riktigt oärliga, sviniga, idioter som surfar me.
Nu vet inte jag vad det kostar att blanda in kronofogden men det kan ju vara något att hota med för att få tillbaka pengarna. I hans fall fungerar det nog inte då han har stora skulder redan. Han har nog redan gett upp hoppet om att reda ut sin ekonomi och andras. Hot om kronofogden funkar nog på bättre personer som inte har några större anmärkningar sedan tidigare. Tråkigt !
-
Hej Donpedro
Nu är det väl ganska klart att det är ett avsiktligt bedrägeri det handlar om eftersom han medger att brädan är såld på annat håll.
Polisanmäl honom!
Holma: du kan säkert surfa men kalla dig aldrig surfare för det är du inte!!
/Christian
-
Har följt den här tråden och det är så man vill börja gråta…
DonPedro. Maila ett bankkontonr så sätter jag in ett par hundra!
Det räcker att 15 pers gör detsamma så har du tillbaka dina 3100!
Hoppas fan att man aldrig stöter på det där Holma-svinet i VBG!
mail: onshore53@hotmail.com
Nån mer som är på? -
Oregistrerad
Gäst21 oktober, 2006 vid 09:46Lars_K wrote:Har följt den här tråden och det är så man vill börja gråta…
Nån mer som är på?Kolla så du inte får ett mail från Holma med hans Bankkonto!
-
holma81 wrote:Jag har inte lurat någon… !!!!! och kommer aldrig att göra heller… !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! thats IT! over n out!!
Snacka om att leva i en drömvärld :shocked:
50:- kan jag ställa upp med 🙂 och om alla som är här relativt ofta gör det så kan det nog bli en del. donpedro kanske till och med tjänar sig en hacka på eländet.:wink:
-
Hehe. Ja man kan inte vara nog försiktig med den killen! 😉
Don Pedro har mail:
rasta_dodle@hotmail.com
enligt hans profil. -
Lars_K wrote:Har följt den här tråden och det är så man vill börja gråta…
Nån mer som är på?Lars_K kan du inte sätta in lite pengar på mitt konto istället, jag skulle behöva nya segel 🙂
Diskussionen ‘Lurad på köp&sälj’ är stängd för nya svar.