Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Lurad på köp&sälj
-
Knatte
Gäst21 oktober, 2006 vid 10:58Lars_K wrote:Har följt den här tråden och det är så man vill börja gråta…
DonPedro. Maila ett bankkontonr så sätter jag in ett par hundra!
Det räcker att 15 pers gör detsamma så har du tillbaka dina 3100!
Hoppas fan att man aldrig stöter på det där Holma-svinet i VBG!
mail: onshore53@hotmail.com
Nån mer som är på?Jag kan nog bidraga med lite kulor, om det blir en stödinsamling för lurad windsurfare 🙂
-
Gutt Knatte! Det kunde hänt vem som helst av oss så vi har ett kollektivt ansvar! 😉
-
Knatte wrote:Lars_K wrote:Har följt den här tråden och det är så man vill börja gråta…
DonPedro. Maila ett bankkontonr så sätter jag in ett par hundra!
Det räcker att 15 pers gör detsamma så har du tillbaka dina 3100!
Hoppas fan att man aldrig stöter på det där Holma-svinet i VBG!
mail: onshore53@hotmail.com
Nån mer som är på?Jag kan nog bidraga med lite kulor, om det blir en stödinsamling för lurad windsurfare 🙂
Nu bor jag 989km ifrån er enligt avståndstabellen för svenska städer (umeå-göteborg) men nog skulle jag kunna offra en hundring från min redan ansträngda ekonomi för att hjälpa en surfare i nöd.
Jag skulle dock hellre lägga pengar på att stödja kostnaden för att dra in kronofogden i det hela, så att inte “skurken” i det här fallet också blir ekonomiskt hjälpt av en eventuell insamling.
Bara en tanke…
/r
-
Oregistrerad
Gäst21 oktober, 2006 vid 13:12Nu vet inte jag vad det kostar att blanda in kronofogden men det kan ju vara något att hota med för att få tillbaka pengarna. I hans fall fungerar det nog inte då han har stora skulder redan. Han har nog redan gett upp hoppet om att reda ut sin ekonomi och andras. Hot om kronofogden funkar nog på bättre personer som inte har några större anmärkningar sedan tidigare. Tråkigt !
Följde denna tråd.
Då min bror var här som är kronofogde frågade jag honom.
Att blanda in dom kostar inget utan kostnaden påförs den andra parten.
Vilket kan bli en hel del. (så holmas 3100 kr kommer att bli ca 5000kr)
Men att polisanmäla samtidigt kan vara bra då detta är ett bedrägeri.
Man kan ju inte sälja en sak två gånger.
Men det kan ju vara bra att spara all brevväxling och denna tråd ifall något blir ifrågasattPeter
-
Knatte
Gäst21 oktober, 2006 vid 14:17@Lars_K]Gutt Knatte! Det kunde hänt vem som helst av oss så vi har ett kollektivt ansvar! )[/QUOTE wrote:
Jag har redan blivir blåst via nätet än gång i år :blush: Så jag känner starkt för ämnet!
(Det var en mobiltelefon, som aldrig dök upp. Jag polisanmälde idioten och blandade in hennes bank osv. Sedan har jag inte hört något mera…)
Så visst kan jag lägga någon 100-lapp till en behövande surfbroder :tongue:Det gäller ju bara att göra insamlingen smart/bra sätt. En sida av myntet kan ju vara, att en insamling kan göra att Holmakillen känner sig nöjd och få fler efterföljare, då ingen drabbas ekonomsikt längre.
Men samtidigt är det ju för jävligt, att Don Pedro skall stå med en sargad ekonomi, bara för han haft oturen att göra affär med ett rötägg.. -
Varför inte samla ihop ett par snubbar inklusive donpedro och åka hem till snubben och ta ett snacka med honom öga mot öga?
Och då menar jag inte att och hem och banka skiten ur honom utan bara att kolla om han verkligen förstår vad det är han gör och fixa nån form av avbetalning eller så?
Blanda in kronofogde innebär bara att om han skulle lyckas få tillbaka pengarna så är det inte förän typ ett år eller nåt… -
hillstrom wrote:Varför inte samla ihop ett par snubbar inklusive donpedro och åka hem till snubben och ta ett snacka med honom öga mot öga?
Och då menar jag inte att och hem och banka skiten ur honom utan bara att kolla om han verkligen förstår vad det är han gör och fixa nån form av avbetalning eller så?
Blanda in kronofogde innebär bara att om han skulle lyckas få tillbaka pengarna så är det inte förän typ ett år eller nåt…Det värsta med hembesök är att “den som ger sig in i leken…” Tyvärr vet man nu för tiden inte vem man råkar på. Killen själv kan ju vara rätt harmlös men kanske inte hans polare. Nää, låt kronofogden/polisen sköta detta.
-
frippe75 wrote:dude wrote:Hoppas det reder ut sig det här, så att vi får behålla förtroendet surfare emellan!
Om det här inte skulle reda ut sig, vem står dessa personer “närmast” och kan agera “hjälp” lite mer “explicit”? Alltså talas vid.
Jag hade bestämmt mig för att inte ens kommentera denna bedrövliga tråd men jag misstänker att det fortfarande inte löst sig ???
Nästan så vi skulle införa en köp&sälj försäkring där alla chippar in en tjuga och löser dessa SKIT INCIDENTER!!!
Dessutom blir holma81 skyldig samtliga medlemmar till försäkringen och det blir än mer pinsamt för honom… FRYS UT HONOM!
Jag är också med och chippar in lite deg. MEN för att undvika problem med att folk tar efter så borde grundkravet på Donpedro vara att han polisanmäler händelsen……
100 kronor ifrån mig.
-
fy fan om detta är sant….chippar också in en hundring. Hoppas att alla fryser ut den där Holma..
-
Lägger också en hundring och ser mig därmed som fodringsägare. Om jag skulle stöta ihop med den betalningsansvariga i viken i veckan åtar jag mig dessutom att läsa lusen av vederbörande.
-
Å jag med!
Tycker att även denna story suger fett. Jag skickar en hundring. Jag hoppas att du får tillbaka dina pengar till slut. skicka pm om kontonr om du vill.
mvh
Eddie -
Jag hänger på. MEN, om nu Don Pedro får välvilligt stöd från de riktiga surfarna så kommer ju hans fodran på Holma att kvarstå. Det “värsta” som kan hända är väl att Don Pedro får tillbaka sina pengar, ingen större risk som det verkar. Om nu det skulle inträffa är väl det OK. I alla fall med mig.
/ Patrik
-
jag såg en gammal surffilm som heter pointbreak, där va de ett helt gäng surfare som va kriminella, han kanske är en av dom?
skämt åtsido.
De enda man kan göra är att konstatera att denna världen är på väg utför. varesig man vill tro de eller ej. denna minoritet av männinskor finns överallt. även i surfsverige 2006.Bara för att man har en bit pollyuretan under fötterna varje dag de blåser behöver ju inte det betyda att man är ärlig och har en soft personlighet. man vill ju gärna tro att man kan lita oss surfare mellan, men,.
jag tror ändå att vi ska fortsätta köpa och handla som vi gjort tidigare, den här tråden som hitils har lästs 7 988 gånger borde ju skämma de resterande surf-röt-ägg-asen som smyger omkring här på konfen. /johannes
-
donpedro wrote:Han har satt över 1500 men då saknas fortfarande 3100:- han förklarade att han hade råkat sätta över resten till fel konto men att det snabbt skulle fixas till. Men det har inte hänt någonting.
Vet inte om det är nån tröst men gött att du fick iaf 1500 tebax med tanke på omständigheterna.
Jag har själv blivit lurad av näthandeln en gånd då jag beställde ett par skor, pröjsade 800 hundring, sen dök de aldrig upp och det gick inte heller få något tillbax. Företaget har ingen telefon och svarar ej på mail. Anmälde de till Konsumetverket och fick efter 1 månad besked att företaget svarar inte te dom heller. Man kan väl säga att det är inte helt omöjligt att råka för bedrägeri i samhället. Handlar dock aldrig med pengarna i förskott principen numera!Samtidigt håller jag med nån som skrev att man ska vara försiktigt idag om man inte vet vem dom andra är. Idag blir folk knivskurna när de anmärker någon småsak för att inte tala om pengar. Det jag känner är att starta insamlling för Don Pedro är att lösa problemet på fel sätt Däremot bidrar jag gärna med en hundring till [highlight]kronofogdekostnad![/highlight]
Diskussionen ‘Lurad på köp&sälj’ är stängd för nya svar.