Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Lurad på köp&sälj
-
Lägger gärna en slant jag me’, save the wsurf-sprit! PM till mig med!
/Klang
-
PM till mig med!
Holma får ta sitt straff, även om det inte blir pengar så blir det lite kallare för honom runt om på det platser han tänker surfa på.Holmas bror försökte väl i all välmening måna om sin bror vilket jag tycker att han kan få någon form av respekt för. Stå upp för familjen även när det blåser kallt. ( men vilket jävla öde att ha en bror som skämmer ut sig för hela surf sverige när man själv är surfare)
Hans föräldrar har inte lagt sig i på detta forum så de tycker jag vi kan stå utanför. Antagligen är de vanligt hyggligt folk som gjort sitt bästa för att få söner som uppskattas i sin omgivning som ärliga bra människor. Risken/möjligheten är stor att de skämms ögonen ur sig då deras son lurat och bedragit en annan person som handlat i god tro.
C
-
Den första reaktionen är ju alltid att förakta den person som gjort såhär men antagligen är det en trasig människa med taskig uppväxt som inte lärt sig dom moraliska regler som oss andra fått med oss med bröstmjölken. Utfrysning och hot gör ju bara att den personen i ännu större utrsäckning kommer att bete sig illa eftersom han känner att hela världen ändå hatar honom.
Det är bättre att se förövaren som offer av sin egen omgivning. Sen så råkar det ju alltid bli så att det finns människor som blir indirekt lidande av en sådan persons beteende.
Blev själv misshandlad av en kille som vara knarkare med föräldar som gick på soc och misskötte sig. Det kändes förjävligt och just då önskade jag all olycka åt den personen men i efterhand så känns det ju som om det är han det är synd om som fått ett sådant liv och så sletna föräldrar. Vet att han fortsatte o knarka så det väl rätt oklart om han lever idag.
—-
PS: Skicka ett PM med kontonr till mig med! -
Oregistrerad wrote:
Mattsson … för de första kalla inte min bror för mes…
för de andra… så surfar jag exakt vart fan jag vill..
för de tredje jag har 95 pannor bakom med..
obs ! jag kommer inte hålla mig ifrån stränderna bara för att du tror du är någon jävla leksaks polis..
mattsson klaga på mig… men klaga inte på min bror du vet inte vad han
har sagt och gjort mot mig..
så du kan dra åt helvete.. ! lodis. !
ps. du är en cool kille.. ds.Av allt som skrivits i denna tråd så valde du att kommentera detta? Du tycker inte att det finns några andra saker värda att ägna en smula uppmärksamhet till? Tex var resten av DonPedros pengar är?
-
Oregistrerad
Gäst23 oktober, 2006 vid 09:52holma81 här.. ne jag menar att inget ska gå ut över min bror … som verkligen har pratat med m mig… och jag har pratat med donpedro också..
jag ska försöka lösa detta på snabbaste möjligaste sätt.. !
MEN när folk gör på hopp på min mamma och pappa och min bror då är ni ute på hal is.. för de är inte dom som gjort något.. ? eller har dom gjort de ?
jag har sagt att jag ska försöka de på snabbaste möjliga sätt.. .
så don pedro skicka ditt konto nr… till min mail….
så ska jag börja göra insättningar…
men alla som kommer med hot… de är lika jävla illa de… de betyder att ni
är på min nivå..
jag ber 100000 gånger om ursäkt don pedro… det var inte meningen att de skulle bli så här.. men jag ska lösa detta….
men mattson… och alla andra som kommer med OLAGA HOT !
och säger att jag ska hålla mig ifrån alla stränder i halland…
ni är välkommna skicka mail till vbg_jonas@hotmail.com
så kan vi ju bestämma ett datum vi kan träffas i så fall så kan ni ju banka skiten ur mig… hade vart kul… för då kan jag ju få pengarna på de hållet.. om ni är massa folk som misshandlar mig så blir de ju iallafall minst en 20 30 tusen.. så hoppas att ni slår mig riktigt mycket.. för jag kommer bara njuta och gå där ifrån med ett leende..
haha kasta skit på mina föräldrar.. fortsätt med de.. så kommer säkerligten den personen att råka illa ut. för ett på hopp på föräldrar.. de gör man inte..
OBS ! de är till alla dom som skriver skit om min familj..! OBS !och ni som satt in pengar jag kommer betala tillbaka don pedros pengar..
så ni får era tillbaka med.hoppas don pedro skickar tillbaka dom när han fått sina pengar vilket är snart!
don pedro.. du kan maila mig om du vill… -
Oregistrerad wrote:holma81 här…
så don pedro skicka ditt konto nr… till min mail….
så ska jag börja göra insättningar…
.Jag får känslan att problemet är att du inte har pengarna, i alla fall inte allt på en gång. Om så är fallet hade det troligen vara bättre att erkänna det direkt. Alla kan ju göra lite tokiga affärer och att framstå som en som gjort en dum grej med _vill_ göra rätt för sig är ju bättre än att framstå som en som är ute efter att blåsa folk. Bara ett tips, alltså
-
Oregistrerad
Gäst23 oktober, 2006 vid 10:49OLA H jag vill verkligen göra rätt för mig…
VERKLIGEN…men de känns inte så roligt när folk kasstar skit på mina föräldrar som inte gjort något och min bror har verkligen inte gjort något..
jag vill göra rätt för mig.. och därför så har jag försökt nå donpedro på telefon.. men inte lyckats att få tag i han och då menar jag att jag ringt mer än 5 gånger på 1 dag. i fler tal dagar…
och redan innan denna tråden las ut.. så hade jag pratat med don pedro..
och sagt de att de kan ta längre tid en vad jag räknat med.. men de är privata saker..så jag hoppas don pedro läser detta… och mailar mig.. så vi kan få ett slut på de.. ! !! ! ! Holma81 / Over n´ out !
-
Oregistrerad
Gäst23 oktober, 2006 vid 10:53OLA H du har rätt jag har inte allt på en gång …. och de beror inte på mig.. utan andra personliga saker..
men jag vill verkligen få slut på detta som jag sa innan… och jag kommer att sätta in pengar… jag vill verkligen inte blåsa någon.. !!!!!!!!! men när hoten duggar tätt.. så känns de som att dom som skriver hoten ligger fan under min nivå… jag har pratat i tele med donpedro.. osv.. så med detta medelandet.. så menar jag att jag kommer betala tillbaka pengarna… men de kommer inte allt på 1 gång !och jag hoppas att de godtas… de är iallafall bättre än att inte få något ?
over n out ! -
Bra att du avser lösa detta. Varför inte posta en avbetalningsplan och sedan posta i denna tråd varje gång du sätter in pengar? Det kanske känns som att vara onödigt offentlig, men med tanke på vilken riktning detta tagit så tror jag inte det är en dålig ide.
Jag tycker inte heller hot är rätt väg, men om du hade varit lite tydligare från början så hade det nog inte gått så.
-
Oregistrerad
Gäst23 oktober, 2006 vid 11:07Mattsson.. jag saknar dina inlägg.. kan du inte bara maila mig för de hade vart trevligt att ses… !
-
Oregistrerad
Gäst23 oktober, 2006 vid 11:10OLA H . sant.. men de är svårt när man vart på sjukhus i över 2 veckor..
som sagt jag mailar detta för jag vill få ett slut på de… och don pedro kan ju posta inlägg när han får pengar av mig…
testa gå in i väggen själva.. så får ni se hur mkt man tänker på surf och allt annat som finns runt om… !
over n out ! -
Oregistrerad
Gäst23 oktober, 2006 vid 11:23Gå in i väggen har väl INGET att göra med att man säljer en bräda, får betalt och sedan inte skickar brädan och ändå gör slut på pengarna…
don pedro har väl ingen som helst skyldighet att behöva ta en avbet plan för att få tillbaka sina slantar..du borde istället pratar med dina föräldrar hur det ligger till så dom får betala HELA beloppet och du får göra upp en bet plan med dom 😉 -
Denna tråd kommer nog inte att dö föränn DonPedro och holma lägger en sluttråd där de säger att allt är löst, den riktigt längtar jag efter.
En fråga bara efter att ha läst tråden, vart är brädan nu? Om Don Pedro betalt den, var finns den, snälla Holma kan inte du svara på det, är lite nyfiken på det eller har jag läst tråden för slavigt.
c
-
du som skrev sisst… du verkar inte veta vad gå in i väggen innebär…
hade du själv gjort de någon gång.. så lovar jag dig att du kommer inte tänka på surf iallafall… de är en sak som är säker… !
och som jag sa ovan.. DonPedro.. maila mig.. så vi kan fixa detta.. och få ett slut på de.. mvh / Holma81
Diskussionen ‘Lurad på köp&sälj’ är stängd för nya svar.