Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Lurendrejeri!
-
Svar till:
det är ju ingen som ber dig köpa den !!!! eller hur . att ni bara orkar gnälla på allt fan ut och kör istället dumfan
[/ QUOTE ]
Tråkigt att du känner så. Jag menar bara att jag tycker att det det var lite språkmissbruk att skriva nyskick, innan han ändrade. -
Någon med koll lurar han ju inte. Så vem är det då som kan tänkas bli lurad. Jo en stackars nybörjare som visserligen tycker att det ser lite konstigt ut med en bortsliten del längst ner men eftersom det står toppskick så kanske han tänker att det inte har någon större betydelse vid användning. Sånt här ger sporten dåligt rykte. Skriv som det är istället för att parasitera på surfkollegor!
-
Svar till:
Någon med koll lurar han ju inte. Så vem är det då som kan tänkas bli lurad. Jo en stackars nybörjare som visserligen tycker att det ser lite konstigt ut med en bortsliten del längst ner men eftersom det står toppskick så kanske han tänker att det inte har någon större betydelse vid användning. Sånt här ger sporten dåligt rykte. Skriv som det är istället för att parasitera på surfkollegor!
[/ QUOTE ]
Det är det här som gör vindsurfing så speciellt! Att folk verkligen bryr sig om varandra. Att man som nybörjare vågar komma med “dumma” frågor och ingen hoppar på en för det. Jag har haft lite halv koll på kallsupen ett tag då jag funderade på att gå över till vågsurfing. Men f-n alltså, där kastas det skit hej vilt på alla som öppnar käften i stort sätt. Så tack vare det beslutade jag mig för att hålla mig till vindsurfingen och köpa en ny bräda för att få bort min nybörjar stämpel(vilken jag förövrigt gett mig själv)
Så visst, lurendrejeri är ett starkt ord, men kan det inte bara vara så att man tar ett starkt ord för att få uppmärksamhet, eller för att man inte kom på ett bättre passande. Innan var annonsen missvisande, men nu har han ju fixat det. Så istället för att älta något nu så gå bara tillbaka till att bli denna trevliga konf som den är känd och älskad för att vara. Och jag som “nybörjare” hade faktiskt trott att det var nån ny design eller nått. Så tråden fyllde ju sin funktion!
Peace love and understanding!
/Hellgren -
Hej alla,
Som uppmärksammat min tråd….
Vart “lite” galet här som “Vissa” verkar att ha upptäckt och som nu är åtgärdat till vad det skulle varit från första början
Först och främst så är inte fenan på något sett “trashad”, vilket för mig är när den är sprucken, har delat på sig i lamineringen en bra bit upp (vilket definitivt inte skett!)
Toppen att den här funktionen att kunna kommentera folks annonser är kanon ==> men tycker nog att folk ska försöka att välja sina “ord” (lurendrejeri & trashad) med en större omsorg nästa gång….
Hadé & hoppas att vi ses på vattnet
mats -
Svar till:
Hej alla,
Som uppmärksammat min tråd….
Vart “lite” galet här som “Vissa” verkar att ha upptäckt och som nu är åtgärdat till vad det skulle varit från första början
Först och främst så är inte fenan på något sett “trashad”, vilket för mig är när den är sprucken, har delat på sig i lamineringen en bra bit upp (vilket definitivt inte skett!)
Toppen att den här funktionen att kunna kommentera folks annonser är kanon ==> men tycker nog att folk ska försöka att välja sina “ord” (lurendrejeri & trashad) med en större omsorg nästa gång….
Hadé & hoppas att vi ses på vattnet
mats[/ QUOTE ]
Rätt kul tråd!!! Helt i min smak!
Ja, när det inte blåser kan man ju köra lita andra sköna moves som att granska surfprytlarna som är till salu…
När du ändå var inne och petade på annonsen.. kunde du inte ändrat skick till hyfsat eller något 🙂
Sedan har jag lagt ut en annons där jag försöker bli av med min gamla CLS bräda byggd av Ulf Larsson i V-berg.
Brädan är iofs jävligt välbyggd även om shapen inte blev den bästa med tanke på volymen i aktern. Det fungerar helt enkelt inte i vågor..
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=3320&sort=1&cat=500&page=1
Fritt fram att hacka och racka ner!!!
-
Ok att Uffe lurade på dig brädan för 12000 men att kränga på en stackars surfzonare skiten för 1000kr är väl väl magstarkt, nä skämes ta me fan.
-
Svar till:
Ok att Uffe lurade på dig brädan för 12000 men att kränga på en stackars surfzonare skiten för 1000kr är väl väl magstarkt, nä skämes ta me fan.
[/ QUOTE ]
Hörru, Frippe blev inte alls lurad. Just det här CLS köpet var nog hans bästa (han har köpt ett antal av Uffe) han pröjsade bara 9500:- för den. Fast då fick han iofs ingen fena eller stroppar. …hmm det kanske inte va så billigt ändå, me tanke på att en ny orginal Naish 8,5 som det skulle va kopia på, men inte riktigt var, kostade 10995:- med stroppar och fena på den tiden.
-
Men är det inte så att den nedersta/bakersta biten på fenan är av?
I mina ögon är den då mer eller mindre trashad, långt ifrån nyskick iaf.
Det är just att du skrev att den är i “nyskick” som jag reagerar på, hade det stått “hyffsat skick” som någon påpekade så hade det ju varit helt ok, men inte att missleda och skriva nyskick. -
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Hörru, Frippe blev inte alls lurad. Just det här CLS köpet var nog hans bästa (han har köpt ett antal av Uffe) han pröjsade bara 9500:- för den. Fast då fick han iofs ingen fena eller stroppar. …hmm det kanske inte va så billigt ändå, me tanke på att en ny orginal Naish 8,5 som det skulle va kopia på, men inte riktigt var, kostade 10995:- med stroppar och fena på den tiden.
[/ QUOTE ]
Jag gör BARA BRA surfköp …ehh 🙁
-
Svar till:
Men är det inte så att den nedersta/bakersta biten på fenan är av?
I mina ögon är den då mer eller mindre trashad, långt ifrån nyskick iaf.
Det är just att du skrev att den är i “nyskick” som jag reagerar på, hade det stått “hyffsat skick” som någon påpekade så hade det ju varit helt ok, men inte att missleda och skriva nyskick.[/ QUOTE ]
Tror inte att den har blivit kapad eller förlorat någon del nertill… ser alldeles för bra ut för att ha blivit det….:-)
Står fast vid att den är i ett mycket bra kanon skick = Nyskick
Som någon föreslog så kan man ju få en riktigt bra fena till ett mycket bra pris,och man kan ju “alltid prova att pruta”….;)
Ps. Tips kapa den med en bågfil och du har en vass freestyle fena ( i stället för freeride modell/feestyle), om du så önskar och du har sparat 400 kronor. Vilket du kan använda till något annat kul….:-)
hade
mats -
Aaaaahhhh, nu skiter jag i vilket igen… Blåste fint idag och jag satte en finfin spricka i mitt gamla 5.8 NR.. Tack till CarbonKenneth som kunde rycka ut med polyestertape.. Så köp fenan eller låt bli… jag är på vattnet….
MVH
JOhanC
Logga in för att svara.