-
Lurt med ART seglen?
Är det fler än jag som tycker att det är någe lurt med specifikationerna för de nya ART seglen??
1. På ARTs hemsida så ser det ut som dom har blandat ihop Pace och Prime seglen.
2. Även om man tar hänsyn till detta så stämmer inte specifikationerna mot Landskrona surfarns lista på storlekarna för de olika seglen.
3. Sen förstår inte jag hur man kan klämma in 9.5 kvm segelyta på en bomlängd av 203 cm och luff på under 5 m för ett segel medans ett annnat ART-segel på “bara” 9 kvm måste ha 520-mast och en bomlängd av 245 cm. Är det Square yards vi pratar i ena fallet och kvadratmeter i det andra, eller?ART-seglen är ju kända sedan gammalt för att vara bra grejor och nu när vi har fått en återförsäljare som inte “tar skjortan” för dom så tycker jag det är lite synd att man inte är mer nogrann med specifikationerna eftersom dom i stor utsträckning används för att passa ihop grejorna mot redan befintligt material som master, bommar och sånt.Detta är ju speciellt viktigt när man köper på postorder och inte kan spana in grejorna innan köp.
Maybe LA-surf would care to comment???
Logga in för att svara.