• a-holm

Medlem
    3 september, 2010 vid 13:05

Lustiga linor till kiten. 4:15 ser ut som det sitter styrlinor på bakkanten.

• jakobb

Medlem
    3 september, 2010 vid 13:06

hydrofoil heter det 🙂

• solomin

Medlem
    3 september, 2010 vid 13:51

Det är ingen fena, det är en vinge!

• _dave

Medlem
    3 september, 2010 vid 14:32
    ä-holm;629447 wrote:
    Lustiga linor till kiten. 4:15 ser ut som det sitter styrlinor på bakkanten.

I think that is what the vid is all about. A 5th line to the tip of one of the struts makes it really easy to relaunch in light winds. Easy to add to other kites too. (The foilboard is there just because they work well in light winds).

• regfellow

Medlem
    3 september, 2010 vid 16:53

Går det och köpa sådana fenor/vingar? Ser dock ganska dumt ut när brädan är en halvmeter över vattnet när man kör…

Har något liknande på min Naish Bolt. En extra lina att starta i lätt vind LWR system.

• waimeadude

Medlem
    4 september, 2010 vid 06:50

Jag vill se någon starta med en sån i JP.
    Man ser ju inte när han startar, lär inte va så lätt på grund vatten =).

• yann

Medlem
    4 september, 2010 vid 08:24
    Regfellow;629495 wrote:
    Går det och köpa sådana fenor/vingar?

Det är med all säkerhet en Carafino. Vet inte om de finns representerade i Europa nånstans men nu vet du vad du ska googla på. Var väl nån här på Steffo som köpte en har jag för mig men vet inte hur det gick sen.

• richard-m

Medlem
    4 september, 2010 vid 09:05

Ity’s all yours for € 1.799,-

Link – Click here

• vallevall

Medlem
    4 september, 2010 vid 09:36

Förstår inte varför man vill ha den. Är man rädd för att bli blöt om fötterna kanske man ska göra någonting annat.

Såg en kajak med liknande fena under.

• jagkallaspiotrellerpete

Medlem
    5 september, 2010 vid 14:00

det vet väl alla att det är kitesurfarnas motsvarighet till elcykeln. same shit different…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.