Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Lyckad demodag på nydala!
-
Lyckad demodag på nydala!
Publicerad av mikhogl på 26 december, 2009 vid 15:12Äntligen vind och puder!!
kul att så många fick testa slingshot octane, för er som inte kunde komma idag blir det fler chanser så fort det blir vind, nydala är epic nu med ca 20-30cm puder. Det blir även demo på lite LF kites samt K2 parkstar med cinch för den som är peppad.[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=gI-YXWEpYvs”]YouTube- K2 Cinch Bindings[/ame]
chrilleg66 svarade 15 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Såg ju sjukt smidigt ut. Ska bli kul att köra lite snö i vinter, och ännu roligare att träffa dig igen Micke!
-
Förresten, är det en sån här man ska ha när man kör snö i Ume?
-
mikhogl;593300 wrote:
In princip samma lösning som APO har haft i flera år…
-
Jo, det va inte igår Jeppe, sjukt kul att du blir umebo! klart att det är flanell som gäller. blåkläder har släppt 2010 modellerna nu, finns på jula!:laugh: Ha det så länge!
Pepä;593304 wrote:Såg ju sjukt smidigt ut. Ska bli kul att köra lite snö i vinter, och ännu roligare att träffa dig igen Micke! -
Cinch’en är grymt bra till snowkite. Den är faktiskt snäppet smartare än APO’n för just snowkite (såvida inte APO har ändrat på sin bindning en hel del senaste året).
Kom precis hem från en halvtaskig snowkite-session med Cinchen faktiskt. Fast det var inte bindningarnas fel att det var kass vind och bristande skare. Aj. 😀
/Kaj
-
Gadget;593306 wrote:In princip samma lösning som APO har haft i flera år…
Jo det finns ju ett gäng bindningar som man kliver i bakifrån, flow, k2 och apo. Ingen direkt nyhet eller nödvändighet, men det är ganska bekvämt ändå:smirk:
-
Clinch var före APO tror jag? Flow var väll först?
APOs system togs fram för att få mindre flex i bindningen. De har patent på lösningen så jag tror inte de kommer frångå den närmaste tiden 🙂 Clinch har också kortare wire än Flow så de är nog grymma med. Snygga är dom! -
ojojoj, jag säger då de… dessa nymodigheter. Sånt där krafs finns inte på min gamla trotjänare från -95.
-
SS Octane 13 m2 var en kanon kite enligt mig.
Fint bottendrag och stabil i den extremt byiga vinden.
Extremt snabb för att vara så pass stor. Upplevde den snabbare än min Naish Cult 13,5:a. Även mycket lättare att relauncha
Jag som alltid varit Naish frälst borjar fundera om.
Bomtrycket var lagom lätt och det fans linorna löpte lätt genom bommen.
Kändes rejäl och hållbar till skillnad från min naish bom som sliter linor som en annan byter kalsonger.Jag blev snabbt en med kiten och fick ett par fina lyft från de underbara pudret.
Summering.Den bästa kiten jag testat i År. Blir nog till att spara ihop lite pengar.
//Chrille Krokodil!!
-
pjoter;593336 wrote:ojojoj, jag säger då de… dessa nymodigheter. Sånt där krafs finns inte på min gamla trotjänare från -95.
Vad är det för nymodigheter? Ska det va så ska det vara riktig oldschool och då är Hooger Booger den enda alternativet!
-
Davids;593346 wrote:Vad är det för nymodigheter? Ska det va så ska det vara riktig oldschool och då är Hooger Booger den enda alternativet!
Finns klart äldre brädor än min, grejen är dock att det är brädan jag fortfarande kör med när jag är på snowboardhumör. Tillsammans med ett par sjyssta supersofta stumpyboots rockar den fortfarande. Rastade den ett par dagar i vemdalen förra veckan.
På tal om snowboards förresten, nån som vet några helt ofantligt softa boots? Mina gamla trotjänare börjar tyvärr hänga ihop mest pga gaffatejpen. Vill köra med fotlederna och inte sitta som i slalompjäxorna. Har testat en hög och alla är så löjligt hårda, verkar som snowboardåkare nuförtiden inte har några vadmuskler längre.
Såg nu att dom släppte en tribute till stumpybooten förra eller förförra året, nån som vet om de finns kvar i nån svensk butik?
-
Chrilleg66;593342 wrote:SS Octane 13 m2 var en kanon kite enligt mig.
Fint bottendrag och stabil i den extremt byiga vinden.
Extremt snabb för att vara så pass stor. Upplevde den snabbare än min Naish Cult 13,5:a. Även mycket lättare att relauncha
Jag som alltid varit Naish frälst borjar fundera om.
Bomtrycket var lagom lätt och det fans linorna löpte lätt genom bommen.
Kändes rejäl och hållbar till skillnad från min naish bom som sliter linor som en annan byter kalsonger.Jag blev snabbt en med kiten och fick ett par fina lyft från de underbara pudret.
Summering.Den bästa kiten jag testat i År. Blir nog till att spara ihop lite pengar.
//Chrille Krokodil!!
Jag vet inte om SS gör kites i krokkodilfärger? 😀
-
pjoter;593358 wrote:Finns klart äldre brädor än min, grejen är dock att det är brädan jag fortfarande kör med när jag är på snowboardhumör. Tillsammans med ett par sjyssta supersofta stumpyboots rockar den fortfarande. Rastade den ett par dagar i vemdalen förra veckan.
På tal om snowboards förresten, nån som vet några helt ofantligt softa boots? Mina gamla trotjänare börjar tyvärr hänga ihop mest pga gaffatejpen. Vill köra med fotlederna och inte sitta som i slalompjäxorna. Har testat en hög och alla är så löjligt hårda, verkar som snowboardåkare nuförtiden inte har några vadmuskler längre.
Såg nu att dom släppte en tribute till stumpybooten förra eller förförra året, nån som vet om de finns kvar i nån svensk butik?
Skulle tro att ditt bästa bet är ett par ”WARP” dojjor eller Flow boots.. Vad jag minns var dem som gympadojjor typ, dock vet jag inte om de säljs nya/finns längre..
-
mikhogl;593390 wrote:Jag vet inte om SS gör kites i krokkodilfärger? 😀
Funderar på att byta till Rosa;)
Funderar även på att dra & prova i Nyvik i dag.
Lite smånervig över isen men tror det funkar vid land och där hoppet var förra året, där verkar det inte vara så djupt.. -
Chrilleg66;593462 wrote:Funderar på att byta till Rosa;)
Funderar även på att dra & prova i Nyvik i dag.
Lite smånervig över isen men tror det funkar vid land och där hoppet var förra året, där verkar det inte vara så djupt..Om du byter till vitrosa kite kanske du kan bli Chrille Kanin 😀
Hoppas ni får köra idag, själv är jag förkyld…
Logga in för att svara.