Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lycke med omnejd

• Lycke med omnejd

Publicerad av isletwig på 13 maj, 2015 vid 17:39

I sommar kommer jag befinna mig rätt mycket i Lycke eller i Kungälv och tittar därför efter spots som ligger nära. Jag har sett att Kitarna kör lite vid Skräddarön i Lycke vilket nästan skulle bli gångavstånd för mig, men viken verkar ju inte kanonfräsch. Har någon kört där? Är det inte typ 30 cm djupt och blålera bara?

Finns det kanske något annat ställe nära, typ ut på Nordön eller nått? Jag planerar att nöta i alla väder och vindstyrkor eftersom jag är nybörjare och behöver en del träning. Helst ska det vara hyfsat platt.

Knatte svarade 9 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • hakuna

Medlem
    13 maj, 2015 vid 17:40

Tjuvkils huvud är en klassiker.
    Även Lökeberg funkar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• hakuna

Medlem
    13 maj, 2015 vid 17:50

I de trakterna så är det blålera om det är grunt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Knatte

Gäst
    16 maj, 2015 vid 20:49

@Isletwig 732798 wrote:

I sommar kommer jag befinna mig rätt mycket i Lycke eller i Kungälv och tittar därför efter spots som ligger nära. Jag har sett att Kitarna kör lite vid Skräddarön i Lycke vilket nästan skulle bli gångavstånd för mig, men viken verkar ju inte kanonfräsch. Har någon kört där? Är det inte typ 30 cm djupt och blålera bara?

Finns det kanske något annat ställe nära, typ ut på Nordön eller nått? Jag planerar att nöta i alla väder och vindstyrkor eftersom jag är nybörjare och behöver en del träning. Helst ska det vara hyfsat platt.

Du har ju Myggstaviken vid Hjälmsbryggor och några kryss utåt, så ligger Kovikshamn / Sundhammar och hela inre farleden att köra i. Kanske inte helt ren sjö som Tjuvkil, men långa leg att köra om du vill skräcka ut.

• moppepojken

Medlem
    17 maj, 2015 vid 07:08

Getskär är inte dumt de heller.
    Där är det långgrunt en bit ut. Rätt så platt i viken.
    Bäst där är på sydväst.

• isletwig

Medlem
    17 maj, 2015 vid 19:29

Tack för tipsen! Var är bäst odds att stöta på andra surfare om man blir sällskapssjuk?

• Knatte

Gäst
    17 maj, 2015 vid 20:10

@Isletwig 732912 wrote:

Tack för tipsen! Var är bäst odds att stöta på andra surfare om man blir sällskapssjuk?

TJuvkilshuvud skulle jag tippa eller Nordön kanske ?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lycke med omnejd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.