Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lycke med omnejd

• Lycke med omnejd

Publicerad av isletwig på 13 maj, 2015 vid 17:39

I sommar kommer jag befinna mig rätt mycket i Lycke eller i Kungälv och tittar därför efter spots som ligger nära. Jag har sett att Kitarna kör lite vid Skräddarön i Lycke vilket nästan skulle bli gångavstånd för mig, men viken verkar ju inte kanonfräsch. Har någon kört där? Är det inte typ 30 cm djupt och blålera bara?

Finns det kanske något annat ställe nära, typ ut på Nordön eller nått? Jag planerar att nöta i alla väder och vindstyrkor eftersom jag är nybörjare och behöver en del träning. Helst ska det vara hyfsat platt.

Knatte svarade 9 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • hakuna

Medlem
    13 maj, 2015 vid 17:40

Tjuvkils huvud är en klassiker.
    Även Lökeberg funkar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• hakuna

Medlem
    13 maj, 2015 vid 17:50

I de trakterna så är det blålera om det är grunt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Knatte

Gäst
    16 maj, 2015 vid 20:49

@Isletwig 732798 wrote:

I sommar kommer jag befinna mig rätt mycket i Lycke eller i Kungälv och tittar därför efter spots som ligger nära. Jag har sett att Kitarna kör lite vid Skräddarön i Lycke vilket nästan skulle bli gångavstånd för mig, men viken verkar ju inte kanonfräsch. Har någon kört där? Är det inte typ 30 cm djupt och blålera bara?

Finns det kanske något annat ställe nära, typ ut på Nordön eller nått? Jag planerar att nöta i alla väder och vindstyrkor eftersom jag är nybörjare och behöver en del träning. Helst ska det vara hyfsat platt.

Du har ju Myggstaviken vid Hjälmsbryggor och några kryss utåt, så ligger Kovikshamn / Sundhammar och hela inre farleden att köra i. Kanske inte helt ren sjö som Tjuvkil, men långa leg att köra om du vill skräcka ut.

• moppepojken

Medlem
    17 maj, 2015 vid 07:08

Getskär är inte dumt de heller.
    Där är det långgrunt en bit ut. Rätt så platt i viken.