Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › M-Seven
Taggad: racing
-
M-Seven
Publicerad av anonym-anvandare på 12 oktober, 2002 vid 16:48Hej!
Är det någon som har erfarenhet av Gun´s M-seven segel? Skulle vara intressant att veta vad som får plikta jämfört med Nitro3 o RS2, med tanke på priset! Gärna en kommentar ang. masterna från samma tillverkare! Ha det bra boys and girls!
P.S Nu börjar ginet kicka in lite har borta i Helsinki! (För de som är oroliga så var jag inte nära exposionen i Vanda.)
/Wille Gboman svarade 22 år sedan 8 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Hej, Eftersom jag var den enda som körde M-seven i svenska cupen i år, så får jag väl svara.
-Jag är GRYMT NÖJD!!!
Både mast och segel är av bra kvalitet men framförallt det som räknas -Snabbt…
Andy Laufer vann tyska cupen i år på M-Seven.
Mvh
SWE-64 -
Hej på dig Wille G. Vem är du? Jag är också från Helsingfors och tänkte i något skede före nästa säsong investera i en M-Seven. Jag har inte hört ditt namn tidigare men så är jag också ny i formulakretsarna. Grejen är den att de sku vara roligt att någon gång mäta sig mot en nybörjare när alla formulaseglare jag känner är elitseglare. Är du också nybörjare eller helt pro som alla dom andra? Var seglar du?
Alexander
-
Är det du Wille? Isåfall ska jag hålla ett öga på dina prylar, fast de legat gratis länge!
-
Tack Oskar!
De ligger ju faktiskt på golvet så jag har ju ingen riktig plats, men visst jag pytsar in lite cash till våren när jag kommer hem! Jag skall tävla för klubben tänkte jag! Vi höres senara!
Alexander: -Jag pluggar på Hanken, men seglar inte här utan i Lkpg. Är helt färsk på formula!
/wille -
Men du fick stryk av både Nitro III och RS2 😉
Skämt åsido, jag tror M-Seven är alldeles utmärkta, speciellt om man är ny i klassen. Det finns så mycket att lära sig på och utanför banan innan man kan börja skylla sina resultat på vilket segel man har.
tycker
per -
Håller med, det enda felet med Gun är att det är stor tysk varning på dem, annars ser de väldigt fina ut.
Men tyska varningar ger ur dock ändå, ävan på killar som seglar Gaastra! -
Vad är tysk varning förnågot i ett segel, jag har aldrig förstått det där uttrycket ? de flesta bra V-surf produktera kommer ju från Tysklan.
-
(Men ni hade jobbigt med finnen som körde Gun M7 under SM eller….. )
-
Ah, äntligen ett ämne på formula-konfen som jag kan svara på (har väntat länge).
Tysk-varning innebär att man måste tala tyska med sitt segel för att få det dit man vill. “Bitte, fahren Sie en bischen högre ausgeprüft!” och vips! så tar man tre grader till i höjd. Ausgezeichnet, som tysken skulle sagt. Till området hör att det krävs god förmåga att kisa ordenligt med ögonen/bära verkligt mörka solglajjor när man riggar sitt tokneo-segel med blaffiga loggor i. Tysk neo-design förtjusar vilken charter-bayrare som helst men lämnar stora delar av den övriga världen i djup förundran. Inte minst kineserna på fabrikerna där detta sys… Kombineras detta med ISO 912660012 (ver 1.3) Panzerqualität så har man en redig tyskvarningspryl i sina händer! Häpp!
Behöver jag lägga till att grejorna oftast är bra? 😉
Surfa På!
-
ahh… där har vi anledningen till att jag inte tar lika bra höjd som många andra. Ibland brukar jag svära åt mitt segel (resten av utrustningen med för det delen) och då går det inte alls…….
/Jonas
-
HAHAHAHAHAH!!!!!
COOOL MASSE!!!!
WM-Klass då DEJ!!!
Logga in för att svara.