Senaste nytt Forums Övriga Off Topic mac mini

• ola_p

Medlem
    21 mars, 2005 vid 15:43

Fina grejer…
    Men man får räkna på 1 GB ram, en firewire hub, en skärm och en extern fw disk om man vill rulla final cut på den…

Personligen e jag klart sugen på en powermac g5… Den har lite trevliga detaljer så som fw800 och lite lediga pci platser… och stöd för rediga mängder ram..

• styret

Medlem
    21 mars, 2005 vid 17:14

det där är ju ingen direkt arbetsdator. bara sjukt ball.
    ha som en bra surfdator typ. priset är ju inte så blodigt…

• ola_p

Medlem
    22 mars, 2005 vid 16:03

Den e grymt billig…
    Apples priser på ram e ju ganska sjuka så ska man ha en sån med 1GB rams å e det ju bättre att shoppa minne i efterhand..
    Annars tycker jag denna tillämpningen var skön: http://tunertricks.com/blog/index.php?p=40
    Bara att plugga in kameran i fw porten å så kan man redigera dagens surf sen… =)

• styret

Medlem
    22 mars, 2005 vid 20:17

sitter på morsans kukdator och serr inga bilder men det verkar sjukt.
    ska föreslå det för tobbe till bussen. tevespel är ju bara töntigt.

• ola_p

Medlem
    23 mars, 2005 vid 15:09

Det låter som en given succe att köra i bussen…
    Komplettera med en projektor så man kan kolla på film i hyffsat format på stranden hade ju inte felat alls.. cool.gif

• styret

Medlem
    23 mars, 2005 vid 20:30

om man monterar projektorn längst bak i bussen på en snurrbar arm så kan man sätta den interna duken på mellanväggen eller så backar man abra till mot klubbhusets vägg, öppnar upp dörrarna och vrider runt projektorn.

voila! utomhusbio, dom brukar köra det på alvaret om sommrarna men surffilm på storbildsformat direkt på stranden kommer ju rocka.

tobbe, fixa!

• ola_p

Medlem
    23 mars, 2005 vid 21:57

Tobbe is the man. Vi förväntar oss en mac mini med projektor och 5.1 ljud… cool.gif

• styret

Medlem
    24 mars, 2005 vid 07:52

gärna biodomeprojektor.

• ola_p

Medlem
    24 mars, 2005 vid 09:40

självklart, fast då kanske man skall satsa på riktigt thx ljud istället…

• styret

Medlem
    24 mars, 2005 vid 12:17

fast man måste ju börja nånstans…

• ola_p

Medlem
    24 mars, 2005 vid 14:55

iofs…
    thx kan väl kanske vänta tills man fixat en badtunna…

• tabi

Medlem
    1 april, 2005 vid 22:05

Inga problem! Det där fixar jag!
    Funtar på att sluta surfa och bara bygga bussar… smirk.gif

Snart kommer bilder på skönheten efter en veckas påsklov… cool.gif
    Ingen dator än men det kommer väl snart, ska ringa Xzibit och höra va han tror om det. laugh.gif

• calle_b

Medlem
    8 april, 2005 vid 17:27

hahahahahahahahah grin.gif

Låter som ett sjukt projekt det där wink.gif Tobbe, har du fått din premiär ännu? Jag väntar in min nya mast och nya våtskor… Borde komma inom 2 v, då blire ööööös!

Höres!

/calle

• tabi

Medlem
    9 april, 2005 vid 08:44

Nää du, ingen premiär än!
    Den blir nog på öland, drar dit den 20e. Nya brädan får jag precis innan så det passar bra. Min fina fina Free6! cool.gif

Nu när man inte kan surfa blir det desto mer bussbyggande kan ajg lova! laugh.gif Pimp my bud på riktigt!!! cool.gif

Det kommer bilder så fort allt e klart, kanske hinner fixa det under dagen.

• calle_b

Medlem
    12 april, 2005 vid 14:37

Hahahaha, bjud på bilder!

Fett bra me ny bräda oxå! Själv är det nästan helt spikat att jag kör en vecka på Gotland i början av maj. Kommer bli AS-najs smile.gif

Ha d gött

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic mac mini

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.