Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Mac Ts = Team Fahlen
-
Det kommer väl inte du göra ändå Hank….. hur skulle du klara dig utan prylar som du handlat på SP. Det skulle ju bara inte fungera??
-
@Basse 369032 wrote:
Det kommer väl inte du göra ändå Hank….. hur skulle du klara dig utan prylar som du handlat på SP. Det skulle ju bara inte fungera??
Jag kan ju köra med dubbla kit nu när second hand priserna på naishprylar blir så sjuuukt låga!!! När ska du sälja? Ring mig!!
-
Kul resonemang, att Naish grejerna skulle bli sjuuukt låga pga av att det numera finns fyra (hela 4 st) teamåkare på speed och slalomsidan. Om man då jämför med hur mycket NP det finns på marknaden så borde dessa isåfall bli näst intill gratis. Och en Robert slalom bräda från Canada måste bli sjuuukt dyr eftersom det inte finns en enda en som åker på en sådan här hemma…..
-
Kul och kul, tillgång och efterfrågan. Om det är fler teamseglare(potentiella begagnatförsäljare) än vad det finns speedfrälsta begagnatspekulanter kan man ju anta att priserna på begagnatmarknaden dippar när de nya prylarna börjar droppa in.
Enda sättet att inte hamna i den situationen är väl att gå ihop i en priskartell, nä just ja det är ju olalgligt. He he. -
@Oåxen 369157 wrote:
Kul och kul, tillgång och efterfrågan. Om det är fler teamseglare(potentiella begagnatförsäljare) än vad det finns speedfrälsta begagnatspekulanter kan man ju anta att priserna på begagnatmarknaden dippar när de nya prylarna börjar droppa in.
Enda sättet att inte hamna i den situationen är väl att gå ihop i en priskartell, nä just ja det är ju olalgligt. He he.Precis, priserna på beg marknaden kommer att sjunka överlag, oavsett fabrikat. De som kommer att sjunka mest är väl troligen material och utrustning som anses som någon “nivå” under de främsta. O andra sidan så är den utrustningen redan billigare i inköp i första hand…..
Personligen tycker jag att det är kanon desto mer material det kommer ut på marknaden (under förutsättning att det är bra material) så det byggs upp ett underlag för kommande nya speedster och slalom åkare. Lär vara svårt för en ungdom eller student att köpa kartongnytt, fjolårsprylar (eller två år kanske) kommer att vara ett mycket attraktivt kit för den som inte seglar på hög nivå. Jag drömmer fortfarande om att få se en framtida svensk speedare vara med i den absoluta världstoppen, och tänk om han/hon köper sin första beggade slalomutrustning av mig, nitton år gammal…..det vore coolt som tusan!
-
@usel 368959 wrote:
Det är ju bra med alla dessa nya sponsor seglare…. 2007 års begagnad marknad kommer att bli lysande…:-) 🙂 🙂 Om det dess utom inte blir mycket vind under sesången är prylarna nästan nya…. 🙂 🙂
Lysande eftersom det kommer att finnas mer Naish brädor/segel på beg-marknaden. Du betalar för produktens värde inte produktens inköpspris, har absolut inget att göra med hur många teamåkare det finns.
-
Ehh…
Jo, det spelar roll om ett märke har, relativt sett, fler(“teamseglare”) som handlar med bra rabatt när dessa prylar ska avyttras.
Utbudet torde ju öka och större utbud brukar resultera i att prylarnas andrahandsvärde sjunker.
Skulle det samtidigt bli en lika plötslig ökning av efterfrågan på snabba prylar kan priserna öka igen.
Logga in för att svara.