Senaste nytt › Forums › Övriga › Support & Förslag › Maila till konfen med mobil
-
Maila till konfen med mobil
Publicerad av bjornen på 15 oktober, 2006 vid 18:09Tänkte om man har en mailprofil installerad på mobilen skulle det inte gå göra en funktion att man kan maila till en adress ex vindsurf@surfzone.se och det mailet hamnar på en avdelning tex “läget på spots” då kunde man enkelt meddela andra med ett mail och ev ett foto/filmsnutt hur förhållandet är på en speciell spot just nu. Jag vet att det här surfnet finns men det känns som om man kan meddela fler här
steffo svarade 17 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 23 Svar -
23 Svar
-
Det går att fixa men då gäller att det används också. Surfnet har ju inte varit direkt flitigt använt.
Om det finns mer allmänt intresse så kan det vara aktuellt. -
Hade jag stått på stranden med vind i håret och en krona på kortet hade jag nog slängt iväg ett sms! :p bara det inte blir “lunarstorm-fenomen” och allting blir helt dyrt och äckligt!!
-
Skit i mejl, fixa till ett lighweight-gränssnitt till forumet istället. Möjligtvis wap för de stackare som har stenålderstelefoner, men en mobilsurfversion vill jag ha! 🙂
Jag tror att det redan finns till vB, annars äre väl bara å knåpa ihop nåt… -
Svenne wrote:Skit i mejl, fixa till ett lighweight-gränssnitt till forumet istället. Möjligtvis wap för de stackare som har stenålderstelefoner, men en mobilsurfversion vill jag ha! 🙂
Jag tror att det redan finns till vB, annars äre väl bara å knåpa ihop nåt…
Ja annars finns det sidor man kan göra wap-sidor på typ “drag-and-drop” stil. lärinte vara svårt. -
Svenne wrote:Skit i mejl, fixa till ett lighweight-gränssnitt till forumet istället.
Jag tror på det !
-
Jag tar upp det här igen nu när det är lågsäsong. Någon typ av wap eller light version av forumet som någon skrev så att man kan dela med sig av förhållandena på spotsen eller kolla nya inlägg med waptelefonen. Jag skulle i alla fall anända det om det fanns.
//Björn
-
Bjornen;354786 wrote:Jag tar upp det här igen nu när det är lågsäsong. Någon typ av wap eller light version av forumet som någon skrev så att man kan dela med sig av förhållandena på spotsen eller kolla nya inlägg med waptelefonen. Jag skulle i alla fall anända det om det fanns.
//Björn
Svenne;354789 wrote:Finns redan: http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=100764Kom igen nu Steffo-man! 🙂
Den har jag sneglat på men inte provat, jag ska prova och se om den fungerar på 3.6.4.
Däremot så har jag provat olika strippade styles som dock kräver en HTML browser som Opera Mini men dom har antigen varit för strippade så att det inte går att ladda upp filer eller så har dom varit för ostrippade.
Tanken är att styra till olika styles beroende på vilken browser man har men jag har inte haft möjlighet att prova än. Mellandagarna brukar vara lugna…
-
-BETA-
Nu går det att surfa till steffo.nu och automatiskt få ett annat style som är superslimmat.Om du bara har en WAP läsare i telefonen så kan du hämta hem Opera Mini genom att surfa till mini.opera.com från din WAP läsare och ladda hem. Den fungerar i de flesta telefoner.
Hemsidan är ännu inte anpassad för telefon men kommer att bli det snart.
-
@Steffo 355462 wrote:
-BETA-
Nu går det att surfa till steffo.nu och automatiskt få ett annat style som är superslimmat.Om du bara har en WAP läsare i telefonen så kan du hämta hem Opera Mini genom att surfa till mini.opera.com från din WAP läsare och ladda hem. Den fungerar i de flesta telefoner.
Hemsidan är ännu inte anpassad för telefon men kommer att bli det snart.
Faan va bra !:smile: Jag testade lite och mini operan fungerar utmärkt jag fick dock ett felmeddelande när jag loggade in med min profil på forumet men det är väl för att sidan inte är anpassad för telefon ? Medelandet var “In order to accept POST request originating from this domain, the admin must add this domain to the whitelist”
//Björn
-
Bjornen;355485 wrote:Faan va bra !:smile: Jag testade lite och mini operan fungerar utmärkt jag fick dock ett felmeddelande när jag loggade in med min profil på forumet men det är väl för att sidan inte är anpassad för telefon ? Medelandet var “In order to accept POST request originating from this domain, the admin must add this domain to the whitelist”
//Björn
Fixat!
/Steffo
-
@Steffo 355523 wrote:
Fixat!
/Steffo
Tjena, nu får jag inte felmedelandet längre men jag kan inte logga in. När jag gör det så skickas jag vidare som brukligt men sedan så ser det ut som jag inte är inloggad. Händer samma sak när jag testar med datorn på http://www.steffo.nu
//Björn
-
Det verkar vara strul med in och utloggningen så därför har jag nu bytt till ett annat style, inte lika cleant men det verkar fungera bättre.
-
Provade igår kväll på julbordsfyllan, såg riktigt najs ut och det gick att läsa inlägg utan att skrolla satan. Sjukt bra Steffo-mannen!
-
@Svenne 355579 wrote:
Provade igår kväll på julbordsfyllan, såg riktigt najs ut och det gick att läsa inlägg utan att skrolla satan. Sjukt bra Steffo-mannen!
@Steffo 355576 wrote:
Det verkar vara strul med in och utloggningen så därför har jag nu bytt till ett annat style, inte lika cleant men det verkar fungera bättre.
Hmmm, jag har fortfarande problem med att logga in. Fungerade det att logga in för dig i fyllan Svenne ?
//Björn
Logga in för att svara.