Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Maj-Juni vart?
-
Maj-Juni vart?
Publicerad av mes på 9 mars, 2011 vid 08:41Hej,
Jag byter jobb och behöver lite själslig balsam i form av vindsurf mellan jobben. Tar tacksamt emot tips på ställe där man i en vecka-tio dagar kan ägna sig åt egot till 100%. Månadsskiftet maj-juni eller början juni (om jag nu lyckas lösa barnvaktsfrågan…).Kriterier i prioordning:
1. Vääääldigt lite hajar i vattnet (både praktiskt och teoretiskt).
2. Vindsäkert (så gott det går)
2. Lagom vågor…typ Lejet…mao inte plattvatten, chop eller jättevågor.
2. Bra hyrmöjligheter.3. Bra möjligheter till MTB/foto + annat skoj.
Såhär helt utan egen erfarenhet luktar det Kanarieholme…?
Reskompis är oxå kul.🙂 Mes
nachoman svarade 13 år, 8 månader sedan 11 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Ja, det luktar kanarieholmar. El Medano. Marocco kan vara en joker.
Själv är jag väldigt svag för Portugal (Guincho) vid just den tiden på året, men då är det inte helt vindsäkert och kan vara lite större vågor. Grym MTB, går att hyra (fast jag skulle ta med egna prylar).
-
kanariska holmarna faller ju direkt, där finns haj – både teoretiskt och praktiskt.
nä, jag rekommenderar nåt trevligt äventyrsbad alternativt en insjö i detta fall!själv hade jag testat portugal då jag är lite mätt på kanarien.
(hajnoja är rätt onödigt, hajbeståndet har ju dessutom minskat med typ 70% eller nåt pga slakt.)
-
Shit pommes, nu snackar vi noja och jag som trodde jag hade noja, blir inget sydafrika eller Hawaii för dig då Poppo!? Snabba vattenstarter och en lite aptitdödande bromsrand i shortsen är väl risken minimal……
El Medano är ju trevligt och vindsäkert.
Fredrik
-
El Medano har ju även MTB. Dock är det ganska varmt, när man kommer bort från vinden… (iofs det var i början av juli)
-
Endast Danmark gäller väl om du vill slippa hajar. De finns iofs även där men men.
I övriga länder finns dem där glupska rackarna.Kanske Cornwall, Wales, Skottland eller Irland?
Magnus
-
Men hallå Fred! Jag svarade bara på frågan och rekommendera en inomhusbassäng om nu Mes har sån hajnoja.
Personligen är jag inte skraj. Förutom den gången jag seglade rakt upp på stranden efter att ha sett en saftig stor fena i WA! 🙂
FJ69;648898 wrote:Shit pommes, nu snackar vi noja och jag som trodde jag hade noja, blir inget sydafrika eller Hawaii för dig då Poppo!? Snabba vattenstarter och en lite aptitdödande bromsrand i shortsen är väl risken minimal……El Medano är ju trevligt och vindsäkert.
Fredrik
-
Just ja det framgår! Det är ju faktiskt Mes som får ta på sig detta, varför jag av denna anledning riktar mig direkt till dig. Tänk i så fall på att det årligen bara är ett knappt tusental livsnjutare som stryker med i eatingfrenzy – och således slutar sitt liv – i ett pulserande svampmoln av inälvor och blod och ångestladdad ovetskap om när den avgörande och slutliga attacken skall komma….i vilket ögonblick medan sedan stirrar in i Hajens kallsinniga och uttryckslösa ögon på ett avstånd motsvarande ett idealiskt O.F.O mått.
Fredrik
-
Fredrik – vet din omgivning om vilka substanser du nyttjar under kontorstid? 😉
men fortsätt för all del, mindre underhållande inlägg har man ju läst här! -
Roxen brukar vara fin vid den tidpunkten, klubbstugan är ledig och det finns fortfarande lediga platser till Vätternrundan!
-
Torö tror jag också är på det stora hela hajsäkert.
Annars instämmer jag i Masses rekommendation av Guincho, Portugal.
-
För övrigt hörde jag att det årligen är fler människor som blir skjutna av sina hundar än det är som dör av hajattacker.
-
Ola H.;648964 wrote:För övrigt hörde jag att det årligen är fler människor som blir skjutna av sina hundar än det är som dör av hajattacker.
Jamen hundar är väl ändå erkänt mordiska av sig, tänk ett gäng irländska settrar med butterflyknivar å pistoler och allt man hört att de har för sig….läskigt. Då har man ju iiiingen chans.
Fredrik
-
Och glöm inte den där kvinnan som blev mördat förrförra sommaren. Karaktöären på resterna av kvinnan fick polisen att först anklaga maken för att ha mejat ned henne med åkergräsklipparen. Men sedan visade sig den skyldiga vara en irriterad älg (avslöjad när SKL hittade älgsaliv i kvarlevorna).
-
Älgar som kör åkgräsklippare över sina offer och sedan äter upp resterna.
Det är något att ha skräck för.
-
dr Masse;648973 wrote:Älgar som kör åkgräsklippare över sina offer och sedan äter upp resterna.
Det är något att ha skräck för.
Huajenamej, det finns stort mörkertal här – och ingen vågar tala om det! Än mindre ta ansvar för denna våg av heders-, och klövdjursrelaterade brottslighet!
Fredrik
Logga in för att svara.