Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mål för säsongen (Hur gick det sen)

• Mål för säsongen (Hur gick det sen)

Publicerad av karnan på 19 april, 2005 vid 11:13

Drar mig till minnes att något postade en tråd förra våren om vilka mål som kan vara rimliga för säsongen. Nu har det väl redan dragit igång för de flesta, men kanske kan det vara en poäng att sätta sina planer på pränt. Om inte annat är det kul att kolla på när vinter närmar sig igen.

Förra året hade jag en lång lista med saker som jag skulle klara av. Jag hade precis bytt upp mig från en åttitalspråm till en modern bräda. Första målet var att få kroppen att fatta att brädorna inte funkar riktigt likadant som förr. Det tog sin tid — speciellt med seltekniken — men det löste sig. Därefter satte jag upp följande mål: segla i stropparna, vattenstarta, ta bra höjd på kryss och förstås den olycksaliga gippen. Jag lärde mig allt utan gippen under en fantastisk vecka på Naxos.

Så för denna säsong är det förstås gippen som hägrar. Har läst på duktigt under vintern så jag tror jag vet var det sprack. Nu behövs bara att vindarna sammanfaller med ledigheten. Så här ser årets lista ut:

1. Planande gipp.
    2. Duckjibes (om nu gippen sitter som den ska).
    3. Några chophopp fick jag till i somras, men lite bättre höjd kan man väl få till.
    4. Några simplarer trick som bodydrag, helitak etc.

Jag tror det får räcka för min del. Så hur ser det ut för er andra? Jag misstänker att det är en och annan loop på G…

/Johan

dixon svarade 18 år, 11 månader sedan 34 Medlemmar · 54 Svar
  • 54 Svar
  • calle_b

Medlem
    19 april, 2005 vid 11:28

Strålande!
    Mina mål är att:
    1. Ha så kul jag bara kan på vattnet
    2. Segla snabbare, hoppa högre
    3. Sluta upp med att vara så J_LA harig..
    4. inte göra upp så många planer och mål utan mer ut o ha kul.

Blir det något mer så får det bli det:)

wink.gif

• styret

Medlem
    19 april, 2005 vid 11:30

nådde förra årets mål. att skaffa koll i vågorna och börja ladda och rotera framåt.

årets mål är att få mnycket tid blanmd vågor och lära mej rida dom frontside och att sätta framåten. skulle vilja säja lite freestyletricks med men skippar nog det.

och att komma utomlands till vintern med.

• herodude

Medlem
    19 april, 2005 vid 11:34

hmm vet inte riktigt om jag infriade förra årets mål haha men i år är det fan dags, ska sätta frammåt så är det bara, jag började ladda förra året å det är jag stolt över så det blire niceeeers

• basse

Medlem
    19 april, 2005 vid 11:49

Förra året hade jag vulcan, framåt och bakåt å lite flera freestyletrick. Vulcan sitter rätt bra nu, även på vågisen, och jag började rotera lite lagom frammåt och var nära på bakåten ett par gånger.

Iår måste jag börja sätta frammåten och det hade varit jivligt gött att stå på en bakåt men det är svårt. På freestylefronten skall jag träna grubby. Det tycker jag är ett riktigt snyggt trick.

Ännu mera tid i vågorna är självklart ett mål också. Skall försöka rida mer även i lite sämre förhållanden. Åka till Danmark fler gånger än förra året hade också varit trevligt.

Vi får väl se vad som händer.

• sinclair

Medlem
    19 april, 2005 vid 11:57

Mina mål

1. Flera inlägg på steffo
    2. Svara på alla mail som jag får på steffo
    3. Fixa en snabbare uppkoppling
    4. Bättre stavning
    grin.gif

• rasmus_w

Medlem
    19 april, 2005 vid 12:58

Hmm… Ingen given prio:

* Duckgippa för första gången minst på tio år.
    * Göra dem toktajta med fullt tryck i 4.5:an på vågbrädan.
    * Duckgippa 9,7:an
    * Bli tokstark så jag kan hantera 9,7:an lika enkelt som 4,5:an
    * Komma på vad jag ska ha min 286:a till. Som det är nu överlappar TechnoII:an den. TII:an har fördelen att den dessutom funkar bra med segel större än 8 kvadrat. 286:an har fördelen att vara sjukt snabb med fullt drag i en fullcambrad 7.0:a.
    * Lära mig segla286:an utan att skita knäck av farträdsla. Borde vara möjligt, jag var inte särskilt spänd när jag seglade den i mitten på 90-talet. Fast jag hade vant mig genom att successivt skaffa snabbare och snabbare brädor, nu börjar jag med full speed.
    * Komma iväg till nåt ställe där det blåser pung jämt, typ Pozo, Tarifa eller Marocko. Helt snorbilligt, jag vet inte ur jag ska få råd i vilket fall. Jag vill segla med fullt drag i 3,5:an oftare.
    * Skaffa ny vågbräda.

• baywatch

Medlem
    19 april, 2005 vid 15:11

Frammåt loopen (har varit nära)
    Vulcano (kommer runt)
    ha grymmt kul tillsammans med surfpolarna!

• nordgren

Medlem
    19 april, 2005 vid 15:17

Surfa så mycket som möjligt och ha skoj.
    Sen är det bara bonus om man skulle sätta framåten. grin.gif

*Den som har haft roligast vinner*

• anonym-anvandare

Medlem
    19 april, 2005 vid 15:21

Ditt mål måste vara att våga segla utanför reven

• markram

Medlem
    19 april, 2005 vid 17:04

35knop och många fina slalomheat.
    Om jag sen får tjejen att gippa och vattenstarta så är jag skitnöjd!

• davo

Medlem
    19 april, 2005 vid 18:26

Först o främst mer segling än de senaste åren. Men sedan:
    -regelbundna framåt
    -fixa landningen tjusigt i bakåten
    -våga ladda en pushloop…
    -mer vågridning, förhoppningsvis blir det ett gäng kalasdagar
    -spara pengar inför en eventuell Mauiresa 2006
    -komma över en billig längre bräda o en 6,0:a för lite mer dagar på vattnet.
    typ så.
    /David

• Knatte

Gäst
    19 april, 2005 vid 18:51

Mina mål inför 2005 smile.gif
    – Segla fortare än innan.. Blir det någon samling vid lämpligt speedspots smirk.gif
    – Jobba mycket mindre = segla mera jämnfört med tidigare år.
    – Finputsa gipparna, testa Duckgiben igen.
    – Ta upp den tappade tråden vågsegling.
    – Hoppa högre och längre. cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    19 april, 2005 vid 18:56

Hmm har inte varit särskilt målinriktad med min surf tidigare, mest tyckt det varit kul att bränna fram och tillbaka något jag e rätt bra på grin.gif
    Men man inser att om man vill utvecklas som seglare så e de bara och börja nöta.

Mina mål:
    1.Sätta gipparna/börja ducka
    2: Inte fega i hoppen utan ladda och hålla kvar. (brukar baila och släppa grejjerna i luften när det blir marigt på fete hoppen)
    3. Börja på bakåtloop om hoppen sitter. tongue.gif
    4. börja snurra lite segel helitack ducktack
    5. Segla överriggad med 8.0:an (fullcambrat T-force1) cool.gif
    6. Köra vågor mer försöka att inte bli spolad i vildshärad grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    19 april, 2005 vid 20:26

– Segla 3,7 minst 5 gånger i sverige.
    – Ladda med full power på loggo vågor, och bara gå jävligt högt i hoppen.
    – vågrida med speeeeeeed.
    – skadefri både kropp o utrustning.

/ noddy

• hellgren

Medlem
    19 april, 2005 vid 21:01

*Segla fler än 4 gånger på en sommar.
    *Antingen köpa eller åtminstone hyra en nyare och mindre bräda så jag nån gång får testa
    *Sätta bodydragen, jag va så närra förra året även att jag glider pråm (FORTFARANDE)
    *Jobba mindre..

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mål för säsongen (Hur gick det sen)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.