-
Mål för säsongen (Hur gick det sen)
Drar mig till minnes att något postade en tråd förra våren om vilka mål som kan vara rimliga för säsongen. Nu har det väl redan dragit igång för de flesta, men kanske kan det vara en poäng att sätta sina planer på pränt. Om inte annat är det kul att kolla på när vinter närmar sig igen.
Förra året hade jag en lång lista med saker som jag skulle klara av. Jag hade precis bytt upp mig från en åttitalspråm till en modern bräda. Första målet var att få kroppen att fatta att brädorna inte funkar riktigt likadant som förr. Det tog sin tid — speciellt med seltekniken — men det löste sig. Därefter satte jag upp följande mål: segla i stropparna, vattenstarta, ta bra höjd på kryss och förstås den olycksaliga gippen. Jag lärde mig allt utan gippen under en fantastisk vecka på Naxos.
Så för denna säsong är det förstås gippen som hägrar. Har läst på duktigt under vintern så jag tror jag vet var det sprack. Nu behövs bara att vindarna sammanfaller med ledigheten. Så här ser årets lista ut:
1. Planande gipp.
2. Duckjibes (om nu gippen sitter som den ska).
3. Några chophopp fick jag till i somras, men lite bättre höjd kan man väl få till.
4. Några simplarer trick som bodydrag, helitak etc.Jag tror det får räcka för min del. Så hur ser det ut för er andra? Jag misstänker att det är en och annan loop på G…
/Johan
Logga in för att svara.