Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Mål för säsongen (Hur gick det sen)
-
Svar till:
hmm vet inte riktigt om jag infriade förra årets mål haha men i år är det fan dags, ska sätta frammåt så är det bara, jag började ladda förra året å det är jag stolt över så det blire niceeeers
[/ QUOTE ]
det är väll dags att krypa till korset. blev inte ens en enda riktigt laddad frammåt i år! men jag har iofs fått lite pill på vågridningen…
-
Svar till:
1) lära mig nyinköpta lilla brädan = vågsegling
2) komma ur gippen i planing
3) hoppa
4) helitack
5) vet inte?? bodydrag/360 kanske[/ QUOTE ]
1) Har lärt mig lilla brädan, men vågridning, njaäää
2) jodå, 2 gånger i lördags faktiskt
3) jodå, fick upp fenan ur vattnet några gånger…härlig känsla
4)nix, fan va trist å flippa segel
5) Satt nåra bodydrags men slog mig utav helvete sista gången jag prova och det var några månader sen nuMao, ganska bra uppfyllelse grad, + att jag äntligen köpt en buss som inte fanns med på listan ovan.
Målen för nästa år får bli desamma, men hoppas kunna segla mer! Har blivit på tok för lite detta år Bussen ska åxå byggas klar till våren!
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst7 november, 2005 vid 11:20go get them Kelsoman
-
…räknas plana i stropparna på sin första funboard (=mindre än 400m^3)…? Well, hade ju givetvis hoppats på mera tid, men får väl komma igen nästa år… även om jag började hyfsat tidigt (mina mått mätt) så tog det ett bra tag innan jag fick upp någon som helst regelbundenhet på vattnet…
-
Svar till:
* Jobba mindre – surfa mera
* Surfbuss
* Bättre vågriding
* Framåt
* Stå efter i alla fall en bakåt.
* Vulcan
* Tabletop[/ QUOTE ]
Tja, det gick väl sådär… Har iofs fått en hel del tid på vattnet, och åkt ner till Varberg mycket oftare än tidigare år.
Med trickandet har det däremot gått sämre. Jag är skitnöjd med att ha satt en Vulcan, och med lite mer övning ska jag nog få upp procenten på dom.Framåten blir inga framåtar, utan cheeserolls istället. Det är iofs roligt, men dom är lite lurigare att sätta. Har nästan vattenstartat upp från ett par.
Vågridningen går sjukt mycket bättre nu än tidigare. 3 veckor i Marocko sätter sina spår
Tabletop har jag inte kommit mig för att göra, har laddat på bakåt hela tiden istället. Inte för att det hjälper, är långt ifrån att ställa dom.
Surfbuss kommer till våren. Honest!
/jeppo
-
Knatte
Gäst7 november, 2005 vid 15:45Svar till:
Mina mål inför 2005
– Segla fortare än innan.. Blir det någon samling vid lämpligt speedspots
– Jobba mycket mindre = segla mera jämnfört med tidigare år.
– Finputsa gipparna, testa Duckgiben igen.
– Ta upp den tappade tråden vågsegling.
– Hoppa högre och längre.[/ QUOTE ]
Det har gått sådär.. Eller åt helvete rent ut sagt
Sjukdommar och skador har satt p:e för nästan all surfing
Men hoppas på god rehabilitering och nya “friska” tag till nästa årDet enda område där jag har utvecklats, är inom shoppingen och byta prylgrenen.
Det är kostsamt att vara sjukskriven och surfa runt på nätet.
Som jag brukar säga
Nästa pryl, är bara ett musklick bort -
Svar till:
Same preschide as lascht year….
1. Sätta mer än 50% av gipparna (fullfart)
jajjemen nu sitter de åt båda hållen, knepet var att titta åt rätt håll samt att böja på benen.
2. Sätta minst en duckgipp
nope, inte än, kommer i SA
3. Minst ett seriöst försök på framåt.
nja, om jag inte kan räkna ett av kastfallen som loop……NOT.
4. Prioritera surf framför jobb – ALLTID. Jobbet kan inte vara viktigare!
japp, har fungerat bra men tärt på lönekontot…….
5. Få sonen att kunna segla fram och tillbaka utan hjälp i lättvind.
japp igen, klart över förväntan klara kryss/slör och halvvind galant
6. Få döttrarna att prova på att segla med hjälp.
jajjemen, den ena surfar fram och tillbaka helt själv
7. Få frun att återuppta seglandet, kunna segla fram och tillbaka själv.
NOT, kommer kanske så småningomg
8. Få ihop pengar till Sydafrikaresan i november.
jomenvisst, på måndag bär det av, 3 veckor av härlig surf……mmmmmmmm……Så där nu finns de nedteckande……..
[/ QUOTE ]
och det var kanon att läsa sina förvöntningar av säsongen mot hur det verkligen gick! -
Ok Mina mål var:
1) Klara att gippa
2) Bli stensäker på vattenstart
3) Kontrollera små hopp
4) Lära mig segla med min vågbräda
5) Slösa bort massa pengar på nya saker.Och så här gick det: (med betyg)
1) G-, klarade ett par men inte som jag hoppats.
2) VG, sitter säkert nu.
3) G, småhoppen sitter men när det blir stora vågor blir det osäkert.
4) G-, Gick bättre men har mest seglat på min 102 litare.
5) MVG, budgeten sprack i Maj… -
Mål/Förhoppningar
1. Komma ut några gånger i vår till och börja med, yes!
2. Göra nya saker på vattnet som att prova 360, up-side down eller vad det där hoppet heter när man har brädan upp och ner. Jo då det prövades (höll på att slita sönder knät på kuppen, men visst)
3. Komma närmare att sätta fullplansgippen. Jo då närmare var ordet, inte framme än dock
4. Sätta de “trick” jag redan klarat; icke planande gipp, heli-tack, sail 360, fast tack, och nose-tack + vattenstart och vattenstart med skothornet först. Klarade allt förutom vattenstart m skothornet först o sail 360 (prövade aldrig)
5. Hoppa som en tok rakt upp och rakt ner. YES!!!
6. Hetsa Nicklas till att satsa på frammåtloopen, som han har i sig. Ryktas att Ulrik satte den dock
7. Få tag på en mastförlängare. YES
8. Köra varberg någon gång i år. YES
9. Vara ute några gånger på semestern (kanske köra bohus-malmön om tillfälle ges). Körde ett par gånger på semestern, jo
10. Bli ännu bättre på vattenstarten. Nja vet inte det
11. Kunna ta ännu mer höjd. Definitivt
12. Satsa några gånger till på body-drag Satsade ja, klarade nej
13. Segla as-fort. Inte rikitigt så fort jag önskade
14. Bli bättre på att rigga och justera hängsele-linorna. Jo då
15. Vara oskadad och frisk (grymt viktigt mål). Yepp
16. Satsa på ett avencerat freestyle trick, typ det där när man kastar runt brädan och landar på fören, kastar runt seglet och seglar tillbaka (oj vad det kommer badas!) Är inte där ännu helt enkelt.
17. Köra på ett nytt ställe (typ i läjet) YES!
18. Segla jätte länge planande på en bog i solsken Tyvärr inte.Känner mig rätt nöjd!
Logga in för att svara.