Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Måla epoxy ?
-
2 komp PU är kanon men som sagt giftig saaatan, dyr å slibbig att pyssla med, feta andningsskydd helst heldräkt, rengöra spruta å sånt. Är det en eller ett par brädor du bygger och inte VM i hur snygg å hållbar färgen kan bli är vanlig sprayfärg Mekonomen eller Biltema helt ok. Den är inte i närheten av PU-färg vad gäller reptålighet men det är å andra sidan billigt å enkelt att spraya på lite nytt. Å glöm inte klarlacken…
Tobbe -
Tackar för alla svar!
Tänkte ta målning idag, lutar mot vanlig simpel sprayfärg. Men visst den där 609:an eller hmm 709 e det väl, verkar ju vara den grymmaste, dock skulle det om jag skulle köpa verktyg o grejer gå lös på iaf 600-700 spänn, o då är man inte säker på att få den perfekta ytan iaf eftersom jag skulle rolla på det. O hmm är ju inte den slätaste ytan i världen nu hellerNåja, får se hur det går idag, det lär komma upp nån bild när mästerverket e klart
-
FÖRST. Det blir inte böldpest i epoxylaminat ex det görs
både vatten och bensintankar av epoxy+glasfiber i båtsvängen.
YTBEHANDLING.det är två alt som är värda att använda,
polurethan el akrylbaserad färg båda är 2komp.
Jag föredrar akryl(billack),den täcker bra utan
att det blir onödigt tungt.Spackel och färg väger. -
nåja .. nu är den målad!
Med primer, billack och klarlack .. den lilla älsklignen är fiiin
Bidde svart och röd, så den kommer kanske få svettas några sommardagar, men va fan gött ska det bli att prova
kommer kanske en bild, vem vet -
Svar till:
Köp International Perfection 609. Polyutretanbaserad tvåkomponentslack. Starkasta lacken som finns. Finns i många kulörer och fäster perfekt på epoxi. Du hittar den på tex färgtema i Lund.
Men watch out, den är giftig som fan…
Chrille
[/ QUOTE ]
Giftig hehe, nänä, fan flugorna i Cabarete droppa ur luften när Eric spraya brädorna med POLY E. lack…
-
LÅNGENS kite och BADTUNNOR (bästa sponsorn i världen) har HEMLIG EPOXY! snacka med han, han kan!
-
Svar till:
nåja .. nu är den målad!
Med primer, billack och klarlack .. den lilla älsklignen är fiiin
Bidde svart och röd, så den kommer kanske få svettas några sommardagar, men va fan gött ska det bli att prova
kommer kanske en bild, vem vet[/ QUOTE ]
Hoppas att den inte kokar
Peter
Logga in för att svara.