Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mälaren invigd

• Mälaren invigd

Publicerad av stickan på 17 april, 2006 vid 20:17

Då har vi fått haft vår premiär på mälaren/Västeråsfjärden!:laugh:

Körde 7,2 då vinden var lite ojämn men vår mätare visade 16,1 i maxvind så det var inte så konstigt attt man var lite överriggad stundtals. :tongue:

/ Stickan

boneman svarade 18 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • surfen

Medlem
    18 april, 2006 vid 10:41

Idag fick man ÄNTLIGEN 1,5 timme surf innan isen kom åter, isen ligger ute på Fläskjan Mälaren/Ekoln. körde nere vid Alnäs. Som sagt nu är det på G.

• poppo

Medlem
    18 april, 2006 vid 10:53
    surfen wrote:
    Idag fick man ÄNTLIGEN 1,5 timme surf innan isen kom åter, isen ligger ute på Fläskjan Mälaren/Ekoln. körde nere vid Alnäs. Som sagt nu är det på G.

gött att se årets premiärsurf på alnäs avklarats, men det verkar vara en hel del is kvar i baljan speedo?

• surfridern

Medlem
    18 april, 2006 vid 11:35

det serut som en hel del vass oxå.. fast is är ju klart jobbigare att att ta sig igenom än vass 😉

• thomme

Medlem
    18 april, 2006 vid 12:28

Så du hann först igen.

• surfen

Medlem
    18 april, 2006 vid 13:05
    thomme wrote:
    Så du hann först igen.
    Självklart ;=)
    Körde Exocet Scross93 och Challenger 5,3m², isen var inte så farlig, låg så långt ut när jag gick ut. Värre var det med all vass, pinnar och skräp som låg längre ut i vattnet, till och med ett rådjur höll jag på bränna på(död). Kom precis från Alnäs nu, massor av is där man går i, säkert borta i morgon….
  • thomme

Medlem
    18 april, 2006 vid 16:14

Hur lyckades du ta dig igenom det här?

• thomme

Medlem
    18 april, 2006 vid 16:18

Stångade du igenom issörjan som denna motorbåt ?

• surfen

Medlem
    18 april, 2006 vid 20:30
    thomme wrote:
    Stångade du igenom issörjan som denna motorbåt ?
    På morgonen var det helt öppet vid Alnäs, sen efter 2 timmar släppte det ett stort flak ute vid sjugranars udd och kom guppande in mot Alnäs, och surfet var över för denna gång.
  • surfen

Medlem
    18 april, 2006 vid 20:31
    thomme wrote:
    Hur lyckades du ta dig igenom det här?
    Det var som att gå på en myr…..
  • surfridern

Medlem
    18 april, 2006 vid 23:33

när jag först tittade på din vass bild Thomas… då såg det ut som en sandstrand tyckte jag. tänk om vi hade det nere på alnäs =) åh långrund skulle inte heller skada…

• boneman

Medlem
    29 april, 2006 vid 21:10

Japp då tog man sin första repa för säsongen. Åkte till västeråker o körde med 9,8 och Formulan samtidigt körde Tommy med 7,3. Lite byig ost men inte särskilt kallt.

Jag försöker köra lite i morgon em oxå.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mälaren invigd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.