Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Mälaren invigd
-
Mälaren invigd
Publicerad av stickan på 17 april, 2006 vid 20:17Då har vi fått haft vår premiär på mälaren/Västeråsfjärden!:laugh:
Körde 7,2 då vinden var lite ojämn men vår mätare visade 16,1 i maxvind så det var inte så konstigt attt man var lite överriggad stundtals. :tongue:
/ Stickan
boneman svarade 18 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Idag fick man ÄNTLIGEN 1,5 timme surf innan isen kom åter, isen ligger ute på Fläskjan Mälaren/Ekoln. körde nere vid Alnäs. Som sagt nu är det på G.
-
surfen wrote:Idag fick man ÄNTLIGEN 1,5 timme surf innan isen kom åter, isen ligger ute på Fläskjan Mälaren/Ekoln. körde nere vid Alnäs. Som sagt nu är det på G.
gött att se årets premiärsurf på alnäs avklarats, men det verkar vara en hel del is kvar i baljan speedo?
-
det serut som en hel del vass oxå.. fast is är ju klart jobbigare att att ta sig igenom än vass 😉
-
thomme wrote:Så du hann först igen.
Självklart ;=)
Körde Exocet Scross93 och Challenger 5,3m², isen var inte så farlig, låg så långt ut när jag gick ut. Värre var det med all vass, pinnar och skräp som låg längre ut i vattnet, till och med ett rådjur höll jag på bränna på(död). Kom precis från Alnäs nu, massor av is där man går i, säkert borta i morgon…. -
thomme wrote:Stångade du igenom issörjan som denna motorbåt ?
På morgonen var det helt öppet vid Alnäs, sen efter 2 timmar släppte det ett stort flak ute vid sjugranars udd och kom guppande in mot Alnäs, och surfet var över för denna gång. -
thomme wrote:Hur lyckades du ta dig igenom det här?
Det var som att gå på en myr….. -
när jag först tittade på din vass bild Thomas… då såg det ut som en sandstrand tyckte jag. tänk om vi hade det nere på alnäs =) åh långrund skulle inte heller skada…
-
Japp då tog man sin första repa för säsongen. Åkte till västeråker o körde med 9,8 och Formulan samtidigt körde Tommy med 7,3. Lite byig ost men inte särskilt kallt.
Jag försöker köra lite i morgon em oxå.
Logga in för att svara.