Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Målen för säsongen?!
-
Nä, men det suger lite i pryltarmen. Jag har insett att närmaste åren blir det nog inte så jämrans mycket tid på stranden så jag kommer nog att köra samma bräda. Har köpt en (1) beg speedfena (select viper32) och det skulle vara kul med ett mer speedinriktat segel kring 6.3 men min speedsatsning får bli när ungarna blivit större. Fram till dess får jag göra det jag kan på det jag har och förbluffat utbrista: “Prylsport? WS är väl ingen prylsport?”
JohanC
PS Har sett på GP3S att en snubbe på Sandy Point har haft uppe en Carve 123 i 34,6knop avg. Det finns potential…DS
-
Köra snabbare än JohanC.
3 knoddar, nytt jobb, nää ja flyttint.
-
Björn,
Vad är det för GPS grunka du har numera?
Skall man ha en Amaryllo eller vad skall man handla? Med eller utan Bluetooth?
Finns det öht ngt alternativ?
/Magnus
-
@andersbq 457010 wrote:
Hade helt annan målsättning bara för några veckor sedan, men nu har jag precis samma som dig Knatte.
Har fått besked av doktorn att jag inte får dyka, surfa eller liknande de närmaste 2 månaderna. Lite trist då jag har nya vågbrädor och vågsegel. Dock en himla tur att jag nu har slalomprylar också, doktorn sa att borde går bra med plattvatten då spolningar där är sällsynta.
Så målen för säsongen är att lära känna dessa prylar och trimma fram lite fart. -
andersbq;460446 wrote:Har fått besked av doktorn att jag inte får dyka, surfa eller liknande de närmaste 2 månaderna. Lite trist då jag har nya vågbrädor och vågsegel. Dock en himla tur att jag nu har slalomprylar också, doktorn sa att borde går bra med plattvatten då spolningar där är sällsynta.
Så målen för säsongen är att lära känna dessa prylar och trimma fram lite fart.Fasen vad jag lider med dig ingen rolig start på säsongen(din har ju aldrig slutat) förrän nu.
-
@faster 460453 wrote:
Fasen vad jag lider med dig ingen rolig start på säsongen(din har ju aldrig slutat) förrän nu.
jo, men när vi träffades för ett par veckor sedan var jag nästan helt döv, nu hör jag nästan helt bra, så jag är ändå glad! Ser kanske ut som lite segling på söndag vid Finnasand.
-
Jag kör igång denna tråd igen. Jag är intresserad av vad har ni för mål/planer säsongen 2009 ?
Mina mål är:
average 35 kn (väl tilltaget men rätt ställe rätt tidpunkt så kanske…ett mål i alla fall)
1 hour minst 22 kn
nautical minst 28 kn
distance under samma session minst 110 kmKom igen och skriv ner era planer 🙂
//Björn
-
Jester;457012 wrote:Målet för 08 är att vara topp 10 på GP3S vid årets slut. Gissningsvis innebär det ett average på runt 37 knop. Ett displayvärde på 40 knop hade ju inte gjort ont heller… 😀
Skall nog prova att gippa åtminstonne en gång under säsongen.. (nöjd nu, bolibompa?)
Det enda jag lyckades med förra säsongen var att gissa rätt på topp 10, alltså vilken average som skulle krävas (37.15).
Mina modesta mål för 09 är att surfa mer, ha kul och köra även utanför TT… 🙂
Som vanligt lär jag dyka upp på alla tävlingar. Vi får väl se om jag deltar, eller bara umgås o surfar.
-
Knatte
Gäst18 januari, 2009 vid 16:43Samma mål som de sista åren:smile: Att kunna/klara av att surfa mera än tidigare år. Fixar jag bara detta så är målet 35 knop i maxfart ett lämpligt mål..:tongue:
-
– Få igång bilen igen
– Mer tid och ha mer kul på vattnet
– Lära mig hur min gps fungerar
– Testa min slalomplanka och se vad den går för
– Sluta speeda med freestylebrädan, som bara vill ut i spin out “konstant.” 😡 28.8 kn max med den dock.
– Skada mig mindre, var borta 2*2v 2008. V-handled efter kastfall
Båda gångerna, för lite nedhal låg bakom.
– Använda mindre Expoxy :cool2:
– Ev skaffa ett 5.0 senare, om det kommer in mäktiga 18 ms i byarna
så kanske man klarar och hålla i prylarna. :santa: -
@Knatte 526195 wrote:
Samma mål som de sista åren:smile: Att kunna/klara av att surfa mera än tidigare år. Fixar jag bara detta så är målet 35 knop i maxfart ett lämpligt mål..:tongue:
Hur mycket kunde du segla i år? Kunde du mest segla i väldigt lugna förhållanden eller börjar planing bli en realitet?
-
– Mer tid på vattnet! Jag är singel, har gott om tid och en folkabuss. Soppan är billig. Det måste vara möjligt!
– Inte skada mig. -
Knatte
Gäst19 januari, 2009 vid 06:00@Rasmus_W 526274 wrote:
Hur mycket kunde du segla i år? Kunde du mest segla i väldigt lugna förhållanden eller börjar planing bli en realitet?
Var ute och seglade 4 ggr tror jag ?? Jag seglar bara i planande förhållanden, men tydligen klarar inte kroppen av maxbelastningen som vindsurfande innebär:mad: Kanske skulle satsa på stor bräda och knappt planing istället 😉
Sportande som inte innebär toppbeslastning typ cykla, paddla funkar bättre.. -
Kollade vad jag skrev förr året:
glader;456951 wrote:1) Surfa lika mycket som 2007 och ha lika kul
2) Plana genom fler gippar
3) Inte köpa för mycket saker (svårast)
4) 20 knop på 1h
5) Peak-speed över 35 knop (doppler)
6) Mer bojar och slalom i Fiskebäck
7) Speeda i ArendalResultat:
1) Misslyckat. Räknade inte antal gånger, men tror det blev ca 30% förre gånger under 2008. Mest för att det blåste färre dagar och att säsongen blev kortare.
2) Nja. Åt rätt håll i alla fall.
3) Lyckat! Bytte en del, men tror att jag i princip hamnade på +-0 i antal kronor. Har dock faktiskt färre brädor och segel nu.
4) Misslyckat. Gjorde ett försök och hamnade några tiondelar under.
5) Misslyckat. Körde väldigt lite med GPS rent allmänt.
6) Lyckat. Bojarna kom i alla fall ut och det blev ett par underbara adrenalinsessioner. Kunde dock helt klart blivit mer.
7) Misslyckat. Vi var stand-by med båt och allt, men det blev ingen lämplig vind.Eftersom nästa alla mål misslyckades får jag väl återanvända dem till nästa säsong, utom kanske GPS-målen. Tror jag kommer att använda den ännu mindre nästa säsong.
Logga in för att svara.