Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Malen kommer att vara mycket bra ikväll!!!!!
-
Malen kommer att vara mycket bra ikväll!!!!!
Publicerad av bonasurf på 15 juni, 2004 vid 10:14Seglade Malen(Rivieran) igår. Var finfint. Inte så stora vågor som det kan bli men bra sideshore ala 4,2.
Men ikväll ser det ju ut att kunna bli riktigt bra och vågorna kommer nog verkligen hänga med in.
anonym-anvandare svarade 20 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Vi drar som vanligt till Ringenäs.
Varför tycker du att Malen är bättre?
/Ola-Ronneby -
Localsen gillar inte att det kommer höns så jag vågar inte surfa där 😛
Men babord är rolit förstås…Man kanske skulle våga dra ner ändå… -
Om du frågar mig så tycker jag Ringenäs är bättre men bättre igår blir det fan inte
sjukt bra!
Sen är det ju en smaksak om styrbord vs babord, idag så är jag sugen på att hoppa mer då babord är mitt håll, sen är det oftast lite bättre riktining i malen.Båda ställena är jäkligt bra!
-
Var det så bra då? jag var där 30 min och det var inte så superbra, bra tryck i 4,5 men väl mycket onshore, drog till Eastside och rippade 2mtr+ med 4,5 istället
-
Ja Ola! Svaret är nog delvis barbord. Men prognosen liknade verkligen den som var för några veckor sedan entisdag om jag inte minns fel. Då seglade vi ringenäs överriggat. Bra men vi åkte ner till malen och hade en episk session. Malens vågor är långa och cleana och de bryter verkligen från strandekanten km ut. Så där finns omåttligt med vågor att rida och hoppa på hela sträckan.
Igår blev det tyvär lite för nordligt så vinkeln var inte perfekt.
-
Gött!!! jag seglade också på midsommardagen!
Malen satt som en smäck den dagen. Känndes nästan lite för bra.
Logga in för att svara.