Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Malmö med omnejd på nordlig vind
-
Malmö med omnejd på nordlig vind
Publicerad av fng på 13 oktober, 2005 vid 10:03Hmm, SMHI säger nordlig vind på Lördag. Vilka spots funkar bäst på Nordlig i Malmöområdet? Kan man surfa på Nordsidan på udden där Klagshamns surfklubb ligger kanske?
alex_ svarade 19 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Jag och några polare har också funderat över det. Vi har varit där en gång och kollat på en badplats som skulle funka perfa att gå i ifrån, dock så är det nog inte frågan om ett plattvattenplejs med tanke på bottenkurvan.
Någoon som surfat där innan?Anrns finns funkar väl tippen finfint?
-
om man vill surfa på näset då? (nej jag har fortfarande inte blivit medlem i klagshamns vindsurfingklubb, haha) vad funkar bra då? tror vi ska surfa på höllvikensidan..
-
Om jag inte har helt fel för mig så är det väl det som är ”tippen”?
-
tippen?
buut whyyyyy? (borat) men jaha. jag tänker surfa där i vilket fall som
-
ian kommer ladda kiteloopar på tippen på lörda, troligtvis starkt bakfull också. så ja rekomenderar nog att byta spot. hört rykten om att håret hamnar framför ögonen innan han landar dessa
-
asså, nu e ju prognosen inte direkt den bästa:
3. Sandhammaren-Falsterbo:
Fredag kväll: Mellan nordväst och nord, 6-10 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 30%
Natten till Lördag: Nord, 5-9 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 20%
Lördag förmiddag: Nord, 4-8 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 15%
Lördag eftermiddag: Nord, 5-9 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 20%4. Falsterbo-Hallands Väderö:
Fredag kväll: Mellan nordväst och nord, 4-8 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 15%
Natten till Lördag: Nord, 3-7 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 5%
Lördag förmiddag: Nord, 3-7 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 5%
Lördag eftermiddag: Nord, 3-7 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 5%jävla smhi! i förgåt sa dom 8-12 på lördag å 9-13 på söndag!
-
ja du skojar jag ville surfa då! nu ser det ut som om imorgon är den bättre av dagarna med 6-10 och 10som max enl kvp
Logga in för att svara.