Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Malmö Vindsurfingklubb
-
Malmö Vindsurfingklubb
Publicerad av johnnyrainbow på 14 januari, 2008 vid 12:35Jag har nyligen flyttat till Malmö och får snart hit mina surfprylar. Jag har tidigare hört att Malmö Vindsurfingklubb har klubblokal ute vid ribban där man kan förvara sin utrustning. Har mailat till dem för ett par veckor sen utan att få svar och har även försökt ringa till det numret som finns på eniro: 040-129413, men även där är det ingen som svarar. Någon här som är med i klubben eller vet hur jag kan komma i kontakt med någon där?
notbad svarade 13 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Jag var med i klubben tidigare men har inte någon kontakt med dem längre.
-
Vill på intet sätt racka ner på Malmö Vindsurfingklubb men det råder betydligt mer aktivitet i klubbarna i Klagshamn och Lomma. Av naturliga skäl då detta generellt sett är bättre spot…
-
Oregistrerad
Gäst14 januari, 2008 vid 14:54Tack, har fått kontakt nu. Visst har de andra klubbarna bättre spots, men bor man inne i malmö, saknar bil, och har 10 min till ribban så är det ändå det överlägset bästa alternativet.
surfs up!
-
Sant! På somrarna så tar det mig 15 min att skejta ner till stranden rigga upp och komma ut på vattnet 🙂
-
Känner mig en aning vilsen och vet inte riktigt var jag ska vända mig…så jag provar här.. Jag vill lära mig vindsurfa! Var kan jag vända mig för att lära mig detta? Har typ ring malmös vindskurfingklubb tusen gånger och det är alltid lika hopplöst svarlöst… Please, hjälp! 🙂
-
Prova surfclub klagshamn eller Lomma windsurfingklubb istället, båda dessa har skolor vilket jag inte tror att Malmö WK har
-
Jo vi brukar ha skolor under första veckorna på sommarlovet, via kommunens sommarprogram.
Förhoppningsvis kommer vi starta lite privata kurser under maj också, skulle du vara intresserad av det?
-
Absolut! Det är lite si och så där att knöla ut till lomma med buss… är billös stadstös 🙂 Så jag vill jag allra helst hålla mig till Ribban. Men när vet ni om ni kommer i gång? Har ni någon hemsida som man kan nå er på?
-
Oregistrerad
Gäst16 mars, 2008 vid 18:36Lomma Beach Svergies Miami!
http://www.lbws.com Svergies bästa surfskola, helt klar värt en liten bussresa. -
ååhhh…jag förstår…erhm ja jag är ju nybörjare som inte ens har börjat… men det ena behöver ju inte utesluta det andra eller hur? Jag vill bara komma i gång! Nunununununu!!!
-
Knatte
Gäst16 mars, 2008 vid 19:15@miss gahnhed 452182 wrote:
ååhhh…jag förstår…erhm ja jag är ju nybörjare som inte ens har börjat… men det ena behöver ju inte utesluta det andra eller hur? Jag vill bara komma i gång! Nunununununu!!!
Det kommer säkert funka bra ovasett vilken klubb du väljer! Du verkar ju ruskigt motiverad ju
-
Hej svejs
Nu är jag ju uppenbart väldigt förtjust i LBWS och kan ju verka lite ”färgad” i det jag skriver. Surfskolan som vi (LBWS) bedriver är väldigt bra, och om vi räknar antalet vi lär vindsurfa varje år så är vi nog en av rikets bästa. Jag tror att detta beror på att de som driver surfskolan är ett härligt gäng och vi i styrelsen är väldigt stolta över dem.
Då LBWS surfskola har gått väldigt bra under många år har vi haft möjlighet att varje år köpa in och hålla efter modern utrustning som gör att det är enklare att lära sig vindsurfa. De moderna nybörjarbrädorna är bredare och har ett mjukt däck ”softdeck”, allt för att lättare att lära sig grunderna.
Jag lovar dig att det är värt besväret att ta bussen ut till Lomma. Och eftersom kurserna är så populära i Lomma kommer du även att få möjlighet att lära känna andra som också precis blivit nyfikna på vindsurfing. I våra utbildningar begränsar vi grupperna till 8-10 personer där alla har var sin vindsurfing utrustning att leka på under kursen. Det är riktigt kul att kryssa omrking i ett stort gäng och ha kul tillsammans.
Surfskolan sätter oftast igång i Juni, boka gärna i god tid. Skicka ett e-mail till surfskolan@lbws.com
Ni är varmt välkomna, hoppas vi ses i Lomma till sommaren
MVH
Robert Klang
LBWS, Kassör -
Det verkar som om man inte har något val! 😉 Med stor sannolikhet så ses vi i sommar!
-
Oregistrerad
Gäst24 april, 2008 vid 12:18Schmitz; vänligen maila mig pm med info!! jag och min man bor för tillfället i tunisien men vi flyttar till malmö snart och tänker inte ge upp surfandet =)
har försökt navigera mig fram på nätet för information men det har inte gett så mycket resultat.
tack på förhand!
sarahjmk@gmail.com -
Schmitz; du får väldigt gärna skicka ett mail med lite info till mig med!
Jag är nyligen inflyttad från Uppsala och lite vilsen gällande klubbar..
Jag är ute efter att hyra grejer tills dess att jag lyckas få ner mina egna prylar, finns det möjlighet att göra det hos er i Lomma?MVH
William
will-osborne@hotmail.com
Logga in för att svara.