Senaste nytt Forums Vågsurfing Malta eller Swansea?

• Malta eller Swansea?

Publicerad av want_to_go_surfing på 14 mars, 2006 vid 10:16

Hej!
    Jag ska göra praktik i två veckor i något engelskspråkigt land under hösten (sista veckan sept och första veckan okt). Jag är rätt inne på att åka till Swansea i Wales eftersom surfet där ska vara grymt. Men fick nyligen reda på att det finns massor av praktikplatser på malta, så nu undrar jag hur surfet är där…någon som vet?
    Blir jätteglad för svar!

sharkboy svarade 18 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • bboatb

Medlem
    14 mars, 2006 vid 19:21

Surfet är inte så bra på något av de här platserna, men wales är troligen bättre än malta, ligger i medelhavet och där består vågorna så som i svea mest av vindswell.
    Kolla http://www.wannasurf.com för mer info. åk till irland,scotland för bra surf, eller englands sydvästkust cornwall etc.

• want_to_go_surfing

Medlem
    16 mars, 2006 vid 14:02
    BboatB wrote:
    Surfet är inte så bra på något av de här platserna, men wales är troligen bättre än malta, ligger i medelhavet och där består vågorna så som i svea mest av vindswell.
    Kolla http://www.wannasurf.com för mer info. åk till irland,scotland för bra surf, eller englands sydvästkust cornwall etc.

Okej, då blir det UK då, precis som jag tänkt! Men jag har hört att Swansea är jätte bra, eller wales överhuvudtaget. I Swansea ligger ju englands bästa surfstrand (vunnit något pris) och surfet ska vara det bästa i oktober, vad jag har hört. Stämmer inte detta menar du?
    Tack för svar!

• sharkboy

Medlem
    19 mars, 2006 vid 10:00

definitely swansea over malta but bring your wetsuit

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Malta eller Swansea?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.