-
Man blir ju helt förvirrad…
Vet att det är ett frekvent ämne här på konfen, men jag har inte riktigt koll känner jag ändå.
Har fått två små sprickor i brädan efter kastfall, varav den ena är såpass djup att brädan tatt in lite vatten. Sprickorna är 1-2cm långa, och den största nån halvcentimer djup.
Så min plan var att täta med epoxi, och sedan fina till det lite med gelcoat. Men där bet jag mig näven… Damen i båtaffären sa att man absolut inte ska använda dessa tillsammans, och började istället yra om microballonger, topcoat (vilket tydligen inte heller skulle funka) eller perfection (vilket var grisdyrt…).
Sen började hon prata om nån specialfärg som surfare använde som tydligen skulle vara kanon. Kruxet var att hon inte hade nån aning om vad den hette eller var man kan hitta den.
Så nu undrar ju jag givetvis om det är nån som hört talas om detta? Eller vad ska jag göra? Har tätat den största sprickan med epoxi, men då epoxin är genomskinlig så syns ju sprickan ändå. Och jag skulle vilja fylla upp sprickorna lite till så det blir jämnt och fint, och sen dra över nån bra färg så det iaf ser ok ut. Nån som vet hur jag ska göra nu? Tacksam för lite tips…
Magnus
Logga in för att svara.